Talonul mov 2023: Ce se întâmplă în cazul în care poștașul nu îl găsește pe pensionar la locuință
Talonul mov 2023: Ce se întâmplă în cazul în care poștașul nu îl găsește pe pensionar la locuință
Talonul de pensie nu este păstrat la nesfârșit la oficiile poștale, existând o limită de timp, astfel pensionarii care nu sunt găsiți la locuință în ziua în care poștașul vine să le înmâneze pensia sau talonul își vor putea ridica ulterior drepturile financiare.
În cazul pensiei, acest lucru este posibil în următoarele două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. Dacă pensionarul nu se încadrează în această limită de timp, pensiile se întorc la casele teritoriale de pensii, de unde pot fi ridicate ulterior. După această dată, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi ridicate ulterior.
În cazul românilor care încasează pensia în cont curent sau pe card, dacă nu au fost găsiţi acasă pentru a primi taloanele mov, aceste documente se păstrează la oficiul poştal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.
Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.
Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.
Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora. După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, informează Casa Naţională de Pensii Publice.
Subiect intens discutat la nivelul opiniei publice, recalcularea pensiei poate fi cerută de românii care au realizat stagiul de cotizare după deschiderea dreptului de pensie pentru limita de vârstă, dar şi pentru persoanele care au mai lucrat și după ce au împlinit vârsta de retragere și au ieșit la pensie. Acest lucru se face printr-o solicitare, alături de câteva acte necesare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Direcția Generală Anticorupție lansează campania națională ” E timpul să NU mai dăm și noi ceva”: Practicile de dare și luare de mită, descurajate
VIDEO | Direcția Generală Anticorupție lansează campania națională ” E timpul să NU mai dăm și noi ceva”: Practicile de dare și luare de mită, descurajate Direcția Generală Anticorupție (DGA), în parteneriat cu platforma Stop Contrabanda inițiată de BAT România, lansează pe 13 decembrie 2024 campania națională de prevenire a corupției „E TIMPUL SĂ NU […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
12 decembrie: Sfântul Spiridon, cel ce pleacă din raclă pentru a ajuta credincioșii care îl cheamă prin rugăciune
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
13 decembrie: Ziua Tipografilor
-
Actualitateacum 5 zile
9 decembrie: Zămislirea Sfintei Fecioare Maria de către Sfânta Ana
-
Ştirea zileiacum 14 ore
Marele artist Ioan Bocșa împlinește 77 de ani: S-a născut în vremea colindelor pe care astăzi le cântă. La mulți ani, maestre!
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
10 decembrie: Ziua internațională a drepturilor omului