Rămâi conectat

Actualitate

Talonul mov 2023: Ce se întâmplă în cazul în care poștașul nu îl găsește pe pensionar la locuință

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Talonul mov 2023: Ce se întâmplă în cazul în care poștașul nu îl găsește pe pensionar la locuință

Talonul de pensie nu este păstrat la nesfârșit la oficiile poștale, existând o limită de timp, astfel pensionarii care nu sunt găsiți la locuință în ziua în care poștașul vine să le înmâneze pensia sau talonul își vor putea ridica ulterior drepturile financiare.

În cazul pensiei, acest lucru este posibil în următoarele două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. Dacă pensionarul nu se încadrează în această limită de timp, pensiile se întorc la casele teritoriale de pensii, de unde pot fi ridicate ulterior. După această dată, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi ridicate ulterior.

În cazul românilor care încasează pensia în cont curent sau pe card, dacă nu au fost găsiţi acasă pentru a primi taloanele mov, aceste documente se păstrează la oficiul poştal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora. După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, informează Casa Naţională de Pensii Publice.

Subiect intens discutat la nivelul opiniei publice, recalcularea pensiei poate fi cerută de românii care au realizat stagiul de cotizare după deschiderea dreptului de pensie pentru limita de vârstă, dar şi pentru persoanele care au mai lucrat și după ce au împlinit vârsta de retragere și au ieșit la pensie. Acest lucru se face printr-o solicitare, alături de câteva acte necesare.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

ADMITERE școli militare 2024: Sute de locuri disponibile pentru învățământul postliceal maiștri militari și subofițeri. Condiții de recrutare și calendar

Ziarul Unirea

Publicat

în

ADMITERE școli militare 2024: Sute de locuri disponibile pentru învățământul postliceal maiștri militari și subofițeri. Condiții de recrutare și calendar Centrul Militar Judeţean Alba, prin Biroul Informare Recrutare, desfășoară activități de recrutare a candidaților pentru admiterea în instituţiile militare de învăţământ postliceal. Citește și: FOTO: Povestea Mariei Cioruță, o femeie din Alba, mama a 4 […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea