Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Opinii - Comentarii

STP Alba Iulia: ”Liberalul Simone Albani propune consilierilor locali să nu respecte legea”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

*STP Alba Iulia răspunde solicitării consilierului liberal Simone Albani, de modificare a contractului de delegare a gestiunii pentru transportul public de călători  (VEZI: Simone Albani cere modificarea contractului de delegare a serviciului de transport public local

Domnule consilier local Albani, aveţi cunoştinţă că transportul de persoane este pe locul 4 în România în topul evaziunii fiscale, într-un clasament făcut de Ministerul de Finanţe, după alcool, tutun şi legume-fructe?

Sunteţi conştient că la această evaziune contribuie şi colegii dvs. de partid?

Dacă doriţi să vă informaţi mai în amănunt vă vom prezenta documente clare cu privire la evaziunea fiscală practicată în judeţul Alba prin: utilizarea în transportul public de bilete cu serii duble sau triple (vezi şi Dosar nr. 5500/176/2012 Judecătoria Alba Iulia), conducerea de activităţi contabile ”duble”, neplata TVA, neplata impozitelor aferente salariilor, neplata rovinietei (prejudiciu de peste 1.000.000 lei în 4 ani), încheierea ilegală de poliţe RCA care astfel nu acoperă nicio daună şi nici persoanele transportate, etc. Pentru instituţiile şi persoanele interesate detalii suplimentare se pot obţine la secretariatul STP.

STP plăteşte peste 75% din totalul impozitelor plătite în judeţul Alba în transportul de persoane. Ştiaţi asta, dle consilier Albani?

Dle consilier Albani, sunteţi într-o eroare din punct de vedere al obligaţiilor pe care le aveţi în calitatea oficială dobândită prin Jurământul care l-aţi depus în calitate de consilier local conform art. 7 (1) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali:

„Art. 7 (1) – Consilierii locali şi consilierii judeţeni, ale căror mandate au fost validate, depun în faţa consiliului local, respectiv a consiliului judeţean, următorul jurământ în limba română: „Jur să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac, cu bună-credinţă, tot ceea ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor comunei (oraşului, judeţului). Aşa să-mi ajute Dumnezeu.”

În această calitate aveaţi obligaţia să cunoaşteţi prevederile legale cu privire la transportul public local de persoane şi anume:

1. Prin proiectul de hotărâre promovat de către dvs. propuneţi consilierilor locali din CL Alba Iulia să nu respecte legea.

Astfel, dvs. propuneţi eliminarea din contractul încheiat cu STP a punctului 7.3 – „Preţurile şi tarifele se fundamentează cu respectarea Ordinului 272/2007 pe baza cheltuielilor de exploatare, a cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a costurilor pentru protecţia mediului, a costurilor financiare asociate creditelor contractate, a costurilor ce derivă din contractul de delegare de gestiune precum şi o cotă de profit de 4,5% ”.

Dar conţinutul acestuia este identic cu prevederile art. 43 (3) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice:

“Art. 43(3) – Preţurile şi tarifele aferente serviciilor de utilităţi publice se fundamentează, cu respectarea metodologiei de calcul stabilite de autorităţile de reglementare competente, pe baza cheltuielilor de producţie şi exploatare, a cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a costurilor pentru protecţia mediului, a costurilor financiare asociate creditelor contractate, a costurilor derivând din contractul de delegare a gestiunii, şi includ o cotă pentru crearea surselor de dezvoltare şi modernizare a sistemelor de utilităţi publice, precum şi o cotă de profit”.

Dle consiler local Albani, cota de profit este stabilită în mod legal, în conformitate atat cu art. 43 (3) din Legea nr. 51/2006 prezentat mai sus cât şi cel puţin cu respectarea următoarelor prevederi legislative referitoare la transportul public local:

2. Art. 1 (4) din Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local:

„Serviciul de transport public local de persoane şi de mărfuri se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale, pe raza administrativ-teritorială respectivă, cu respectarea următoarelor principii:

– lit. i) recuperarea integrală a costurilor de exploatare, reabilitare şi dezvoltare prin tarife/taxe suportate de către beneficiarii direcţi ai transportului, denumiţi în continuare utilizatori, şi prin finanţarea de la bugetele locale, asigurându-se un profit rezonabil pentru operatorii de transport;

– lit. j) autonomia sau independenţa financiară a operatorilor de transport”

3. Art. 12 (3) din Ord. 272/2007 al ANRSC:

“Prin nivelul tarifelor de transport pentru serviciile de transport public local de persoane, suportate de către utilizatori, se vor recupera integral costurile de exploatare, reabilitare şi dezvoltare, precum şi prin finanţarea de la bugetele locale, asigurându-se astfel un profit rezonabil pentru operatorii de transport”.

Mai mult, Anexa la Ord. 272/2007 al ANRSC, care stabileşte Structura pe elemente de cheltuieli care pot fi incluse de catre operator în costul serviciului prestat prevede în mod expres la pct. VII – cota de profit, în contradicţie cu ceea ce sustineţi dvs. în declaraţia de presă şi în expunerea de motive.

4. Cota de profit inclusă în contractul încheiat de STP cu AIDA-TL nu se aplică la TOTAL venituri realizate in cadrul contractului ci la o valoare mai mică, în conformitate cu pct. 7.4 din contract, ceea ce de asemenea este în avantajul Consiliului Local Alba Iulia şi în cooncordanţă cu legea.

În contractul anterior dintre STP şi CL Alba Iulia nu a fost prevazută o cotă de profit, fiind încheiat în anul 2001. Introducerea unei cote de profit în TOATE contractele de servicii publice s-a realizat prin apariţia în anul 2006 Legii nr. 51 a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi în anul 2007 a Legii nr. 92 a serviciilor de transport public local, legi care prevăd „asigurarea” unui profit rezonabil pentru operatorii de transport (prezentate mai sus).

5. Legislaţia natională nu prevede expres cât să fie EXACT cota de profit şi nici un cuantum maxim al acestuia, în absolut TOATE actele normative care reglementează transportul public local fiind utilizată formularea: “profit rezonabil”. În contractele încheiate până în prezent în România pentru transportul public local profitul a fost stabilit între 7-15%. La această dată, profitul de 4,5% din contractul încheiat pentru transportul public din Alba Iulia este cel mai mic din ţară pentru acest tip de serviciu public.

Dle consilier local Albani, având în vedre că aţi aprobat în cunoştinţă de cauză HCL nr. 260/08.08.2012, vă rog să informaţi cetăţenii municipiului Alba Iulia şi ai judeţului Alba când aţi spus adevărul: când aţi aprobat în cunoştinţă de cauză HCL nr. 260/2012 sau acum, când sunteţi mandatat de politrucii din partidul dvs. să începeţi să stropiţi cu mizerie unul din cele mai bune prestaţii de serviciu public de interes general din judeţul Alba?

Dle consilier local Albani, în calitatea dvs. de asociat şi administrator la mai multe societăţi comerciale constituite în baza Legii nr. 31/1990, modificată şi republicată, aş fi interesat să veniţi cu un plan de afaceri de la societăţile dvs. la care orientaţi profitul spre zero şi aş vrea să ştiu care este aportul societăţilor respective la bunăstarea locuitorilor municipiului Alba Iulia şi ai cetăţenilor judeţului Alba. Vă solicit asta în urma apelurilor dvs. la transparenţă în desfăşurarea activităţii STP, societate la care – vă garantăm – toată activitatea s-a desfăşurat în baza prevederilor legale şi cu respectarea principiilor transparenţei şi competitivităţii.

Legat de salariile acordate angajaţilor STP, vă informăm dle consilier local Albani că am constatat cu surprindere că, deşi sunteţi ancorat în activităţi economice prin societăţile care le deţineţi şi le conduceţi, sunteţi într-o eroare majoră, având în vedere că faceţi comparaţie între fondul de salarii de la primăria municipiului Alba Iulia şi fondul de salarii de la STP Alba. În baza principiului transparenţei, vă informăm dle consilier local că negocierea salariilor la STP s-a făcut în baza prevederilor Codului Muncii, cu participarea partenerilor sociali.

Dle consilier local Albani plus ”şefilor dvs care vă sfătuiesc”, din păcate am ajuns la concluzia că noţiunea de monopol este o noţiune abstractă pentru dvs. şi recomandabil ar fi să urmaţi nişte cursuri de limba română şi economie având în vedere că monopol înseamnă conform DEX: ”Drept exclusiv al cuiva, de obicei al statului, de a dispune de ceva, de a efectua ceva; dominaţie într-un domeniu, într-una sau mai multe ramuri economice” iar dvs. afirmaţi că subvenţia acordată de către CL Alba Iulia este un monopol al STP.

Dle consilier Albani, vă rog să vă faceţi un recurs la memorie şi să vă aduceţi aminte că, chiar dvs. personal, aţi aprobat în şedinţa publică din data de 08.08.2012 acordarea acestei subvenţii iar pentru mai buna dumneavoastră informare vă vom arăta în continuare  ce înseamnă subvenţia: ”ajutor bănesc nerambursabil acordat (de stat, de o organizaţie etc.) unei persoane, unei instituţii, unei ramuri economice sau întreprinderi etc. în scopul atenuării efectelor sociale ale modificărilor economice de structură”.

Dacă nu aţi înţeles, vă aducem la cunoştinţă că în România, la fel ca în orice stat membru UE, serviciul public de transport persoane prin servicii regulate (atât cel local cât şi judeţean) se efectuează în condiţii de MONOPOL, în conformitate cel puţin cu următoarele prevederi:

a) art. 2 lit. m) din Legea 51/2006 – „monopol în domeniul serviciilor de utilităţi publice – situaţie de piaţă caracteristică unor servicii de utilităţi publice care, pe o arie teritorială delimitată, pot fi furnizate/prestate numai de un singur operator”

b) art. 37 (3) din Legea nr. 92/2007 – „În cazul în care traseele serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nu pot fi deservite de un singur operator de transport rutier şi/sau transportator autorizat, autoritatea administraţiei publice locale are dreptul să decidă atribuirea gestiunii pentru grupe de trasee distincte sau pentru câte un singur traseu şi va încheia, după caz, contracte de dare în administrare sau contracte de delegare a gestiunii, cu 2 sau mai mulţi operatori de transport rutier sau transportatori autorizaţi, desemnaţi câştigători.”

c) art. 58 din OMAI 353/2007 – „Pe durata contractului de dare în administrare sau de delegare a gestiunii, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are exclusivitate pe traseele atribuite.”

ATENŢIE! DOMNULE CONSILIER LOCAL ALBANI, DELEGAREA GESTIUNII ACESTUI SERVICIU PUBLIC DE INTERES ECONOMIC GENERAL NU S-A FĂCUT PRIN ÎNCREDINŢARE DIRECTĂ CI PRIN LICITAŢIE PUBLICĂ DESCHISĂ, LA CARE PUTEA PARTICIPA ORICE OPERATOR.

Stelian NICOLA, director general al Societăţi de Transport Public Alba Iulia SA


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

26 aprilie: Ziua Mondială a Proprietăţii Intelectuale

Bogdan Ilea

Publicat

în

26 aprilie: Ziua Mondială a Proprietăţii Intelectuale În fiecare an, la 26 aprilie este marcată Ziua Mondială a Proprietăţii Intelectuale. În 2000, statele membre ale Organizaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale (WIPO) au desemnat ziua de 26 aprilie, dată la care, în 1970, a intrat în vigoare convenţia de înfiinţare a WIPO, ca zi dedicată recunoaşterii […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea