Rămâi conectat

Actualitate

Sorin Grindeanu – noua propunere a lui Liviu Dragnea pentru funcția de premier

Publicat

în

Președintele PSD, Liviu Dragnea a anunțat că îl propune pe Sorin Grindeanu pentru funcția de premier al României, după ce Sevil Shhaideh a fost refuzată de Klaus Iohannis.

sorin-grindeanu”Am găsit o soluție un coleg care e loial, care are capacitatea să înțeleagă că programul de guvernare e pentru români, că nu merge la Palatul Victoria să-și creeze un pol de putere.

Am decis să nu aruncăm țara în criză. Nu a fost o decizie ușoară. Am propus, după ce m-am consultat cu Tăriceanu, ca propunerea noastră să fie Sorin Grindeanu. Nu e agent Hezbollah, Hamas, poate se descoperă că a omorât pe cineva. Sper ca această propunere să fie luată serios. ”, a anunțat Liviu Dragnea.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit stiripesurse.ro, Sorin Grindeanu s-a născut la 5 decembrie 1973, la Caransebeș. A absolvit Facultatea de Matematică — Secția Informatică, din cadrul Universității de Vest Timișoara (1992-1997).

După absolvire, a urmat cursuri de specializare: studii aprofundate, specializarea Baze de Date la Universitatea de Vest Timișoara, Facultatea de Matematică — Secția Informatică (1997-1998); bursa Tempus pe o perioadă de trei luni la Universitatea din Bologna (Italia), în domeniul Statistică socială (1999); specializări în domeniul: Educația adulților la Institut fur Erwchsenenbildung din Frankfurt (Germania), Universidade de Aveiro (Portugalia), Metropolitan Leeds University (Marea Britanie, 2001), potrivit site-ului www.soringrindeanu.ro.

A fost preparator la Universitatea de Vest Timișoara, Facultatea de Sociologie și Psihologie (oct. 1998-oct. 2000); asistent universitar la Universitatea de Vest Timișoara, Facultatea de Sociologie și Psihologie (oct. 2000-dec. 2001); director la Direcția pentru Tineret și Sport a Județului Timiș (nov. 2001-ian. 2004); director general adjunct Delpack Invest SRL (ian. 2005-mart. 2008); director SC Ahm Smartel SRL (mart.-iun. 2008).

A intrat în politică în noiembrie 1996, când a devenit membru al PDSR. Doi ani mai târziu, în octombrie 1998, a devenit vicepreședinte al organizației de tineret a PDSR Timiș, iar în decembrie 2001 — vicepreședinte al Tineretului Social Democrat Timiș. A fost membru în Biroul Executiv Județean al PSD Timiș (din oct. 2002, membru în Consiliul Național al TSD (din nov. 2002) și președinte executiv al Organizației Județene a PSD Timiș (din dec. 2003). Este prim-vicepreședinte al Organizației Județene a PSD Timiș și președinte PSD Timișoara (din apr. 2005). La 30 august 2013, Sorin Grindeanu a fost ales secretar general adjunct al PSD.

În perioada 2004-2008, a fost consilier local la Consiliul Local Timișoara. Din iunie 2008 până în ianuarie 2013, a fost viceprimar al Municipiului Timișoara. În urma alegerilor parlamentare din 9 decembrie 2012, Sorin Grindeanu a fost ales deputat în circumscripția electorală nr. 37 Timiș, colegiul uninominal nr. 2.

În perioada martie-iunie 2003, a participat la Școala Politică a Tinerilor Social Democrați, organizată de Fundația Friedrich Ebert Timișoara, iar în februarie 2003 — la cea de-a V-a Conferință a Consiliilor de Tineret din Grecia-Salonic. Din martie 1998 până în august 1999 a fost președinte al Asociației Social — Culturale Timisiensis XXI, Timișoara. De asemenea, a fost membru fondator al Forului Democrat Român Timiș și membru al Agenției regionale pentru stimularea și integrarea tinerilor (ARSIT).

A fost ministru pentru Societatea Informațională (17 dec. 2014 — 17 nov. 2015).

În urma alegerilor locale din 5 iunie 2016, Sorin Grindeanu a devenit președinte al Consiliului Județean Timiș din partea PSD.

Printre cărțile și lucrările publicate se numără: „Introducere în informatica socială”, Editura Universitatea de Vest 2000; „Tehnoredactare computerizată”, Editura Universitatea de Vest 2002 și „Integrala Lebesgue-Radon în raport cu o măsură complexă”, Editura Ionescu 2002.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Salariul minim diferențiat: Ce amendă riscă patronii pentru nerespectarea dispozițiilor legii

Publicat

în

Salariul minim diferențiat: Ce amendă riscă patronii pentru nerespectarea dispozițiilor legii

Potrivit unei legi oficializate recent, începând cu luna iunie, salariul minim brut din sectorul agricol și din industria alimentară trebuie să fie de 3.000 lei/lună, iar angajatorii sunt obligați să facă această ajustare. În caz contrar, riscă să fie amendați și poate, cel mai important, să rămână fără facilitățile fiscale pe care le pot accesa datorită aceluiași cadrul legislativ.

Este vorba despre lucrătorii din agricultură și din industria alimentară, care conform Legii 135/2022, începând cu 1 iunie a.c., și până în decembrie 2028, vor beneficia de salariu minim de 3.000 de lei, la care se vor putea adăuga și indemnizațiile, sporurile cât și alte adaosuri.

Legea mai sus menționată a introdus și facilități fiscale companiilor din aceste domenii pe zona salarizării. Adică, pentru partea de venit brut lunar de la 3.000 lei până la 30.000 lei, angajatorul va reține și vira doar o contribuție redusă la pensii (de 21,25% în loc de 25%), fără impozitul pe venit și contribuția la sănătate, și va achita o contribuție asiguratorie pentru muncă (CAM) de doar 0,27 în 2022, în loc de 2,25.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pentru salariile brute ce depășesc 30.000 lei, angajatorul va reține și vira toate taxele obligatorii, inclusiv CAM integrală.

Aceste două beneficii sunt legate una de cealaltă, notează Avocatnet. Mai exact, dacă nu majorează salariul minim la 3.000 lei, angajatorul nu va putea să acorde facilitățile fiscale. Însă, dacă firma nu îndeplinește condițiile pentru facilitățile fiscale, tot va trebui să majoreze salariul celor care îl primesc la nivel minim.

Această incompatibilitate este prevăzută de Legea 135/2022: „Nerespectarea prevederilor (…) de către societăți constituie contravenție și se sancționează potrivit dispozițiilor art. 260 alin. (1) lit. a) din Legea 53/2003 (Codul muncii, n.red.) și atrage anularea acordării facilităților fiscale”.

Amenda pentru nerespectarea dispozițiilor privind garantarea în plată a salariului minim brut pe țară este cuprinsă între 300 și 2.000 lei.

Astfel, dacă o companie va aplica de luna viitoare facilitățile fiscale conferite de noua lege, fără a majora salariile muncitorilor, va primi amenda, li se va retrage dreptul de a aplica facilitățile și va fi obligată să achite ceea ce nu a reținut și virat către stat. deși trebuia să o facă.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Serviciul Român de Informaţii face angajări: Ce posturi sunt scoase la concurs

Publicat

în

Serviciul Român de Informaţii face angajări: Ce posturi sunt scoase la concurs

Serviciul Român de Informaţii a anunțat joi, 30 iunie 2022, că face angajări. Sunt scoase la concurs 2 de locuri de muncă, pentru care trebuie îndeplinite anumite condiţii.

Iată ce posturi sunt scoase la concurs de către SRI:

Administrator infrastructuri de comunicaţii (network engineer)

Elit - Gustul Desăvârșit

Nivel carieră: junior (1 – 2 ani)
Adresa jobului: nivel naţional
Limba engleză: cel puţin nivel mediu

Cerinţele postului:

• absolvent de studii superioare în domenii tehnice, preferabil profil tehnic în ştiinţe exacte (matematică,
informatică), ştiinţe inginereşti (calculatoare şi tehnologia informaţiei, electronică şi telecomunicaţii,
inginerie electrică, ingineria sistemelor) sau ştiinţe economice – specializări tehnice (cibernetică, statistică
şi informatică economică);
• competenţe:
o cunoştinţe TCP/IP, ISO/OSI;
o cunoştinţe despre protocoalele utilizate în reţelele de comunicaţii (IP, VLAN, VoIP, STP, RSTP,
SNMP, LACP, OSPF, BGP);
o cunoştinţe de bază despre tehnologiile în domeniul security (Firewall, IPSec, SSL VPN, PKI);
o cunoştinţe de bază privind utilizarea sistemelor de operare cu distribuţii de tip Linux;
o experienţa în configurarea echipamentelor multivendor reprezintă un avantaj (Cisco, Juniper, HP,
Fortinet etc.);
o cunoştinţe privind utilizarea limbajelor de programare (Python, Go etc.) utilizate pentru procese
de automatizare în reţelele de comunicaţii reprezintă un avantaj;
o certificări în domeniile Networking şi Security reprezintă un avantaj (CCNA, JNCIA, Comptia
Network+);
o competenţe organizatorice: abilităţi de comunicare şi colaborare, capacitatea de a planifica şi a
prioritiza sarcinile trasate, atenţie la detalii, munca în echipă.

Responsabilităţi:

• administrarea și configurarea echipamentelor de tip router, switch, firewall sau a unei diversităţi de
terminale operaţionalizate la nivelul infrastructurii IT&C;
• monitorizarea şi optimizarea performanţelor reţelei şi a serviciilor integrate;
• implementarea mecanismelor de securitate asupra reţelelor (Network Hardening);
• implementarea şi monitorizarea mecanismelor de log şi audit la nivelul echipamentelor;
• propunerea de soluţii tehnice şi implementarea unor noi arhitecturi hardware şi software pentru
infrastructurile de comunicaţii aflate în responsabilitate;
• activităţi de remediere (troubleshooting) prin diagnoză, configurări sau setări la nivelul
echipamentelor de comunicaţii.
Cum aplici?
CV şi scrisoare de intenţie pe [email protected]

Administrator infrastructuri software

Nivel carieră: junior (1 – 2 ani)
Adresa jobului: Bucureşti
Limba engleză, cel puţin nivel mediu

Cerinţele postului:

• absolvent de studii superioare în domenii tehnice, preferabil profil tehnic în ştiinţe exacte (matematică,
informatică), ştiinţe inginereşti (calculatoare şi tehnologia informaţiei, electronică şi telecomunicaţii,
inginerie electrică, ingineria sistemelor) sau ştiinţe economice – specializări tehnice (cibernetică, statistică
şi informatică economică);
• competenţe:
o cunoaşterea limbajului SQL;
o cunoştinţe privind utilizarea sistemelor de operare cu distribuţii de tip Linux;
o cunoştinţe privind arhitectura sistemelor de baze de date relaţionale (de preferat Oracle);
o abilităţi de monitorizare şi administrare a performanțelor bazelor de date şi aplicaţiilor;
o înţelegerea mecanismelor de backup şi restore;
o cunoştinţele privind mecanismele de securitate existente la nivelul bazelor de date şi al serverelor
de aplicaţii reprezintă un avantaj;
o cunoaşterea tehnologiei, a bunelor practici de administrare şi a arhitecturii soluţiilor software –
Wordpress, MySQL, Docker, Oracle E-Business Suite, Oracle APEX, Oracle Business Intelligence –
reprezintă un avantaj;
o competenţe organizatorice: abilităţi de comunicare şi colaborare, capacitatea de a planifica şi a
prioritiza sarcinile trasate, atenţie la detalii.

Responsabilităţi:

• instalarea, configurarea, migrarea şi upgrade-ul componentelor software de la nivelul bazelor de date
şi al serverelor de aplicaţii;
• dezvoltarea şi implementarea politicilor de backup şi restore, folosind RMAN, DataPump sau alte
tehnologii;
• monitorizarea şi îmbunătăţirea performanţelor bazelor de date, folosind Oracle Enterprise Manager
Grid Control 12c, SQL Developer, TOAD;
• dezvoltarea şi implementarea mecanismelor de securitate aferente bazelor de date şi serverelor de
aplicaţii, pentru controlul accesului şi protejarea datelor;
• implementarea mecanismelor de auditare de la nivelul serverelor de aplicaţii şi al bazelor de date;
• monitorizarea şi asigurarea disponibilității aplicaţiilor care rezidă în infrastructura software
administrată;
• propunerea şi implementarea unor noi arhitecturi software pentru bazele de date şi serverele de
aplicaţii aflate în responsabilitate;
• evaluarea şi planificarea cerinţelor pe parcursul proceselor de optimizare sau migrare a
componentelor software;
• activităţi de depanare (troubleshooting) prin configurări sau setări la nivelul bazelor de date şi al
serverelor de aplicaţii.
Cum aplici?
CV şi scrisoare de intenţie pe [email protected]

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Pensii 2022. Președintele CNPP: Pensiile aflate în plată vor crește. Nu va scădea niciuna

Publicat

în

Pensii 2022. Președintele CNPP: Pensiile aflate în plată vor crește. Nu va scădea niciuna

Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), a dat mai multe explicații despre noua lege a pensiilor și ce se va întâmpla cu veniturile pensionarilor români.

Preşedintele Casei Naţionale de Pensii a declarat că inechităţile din sistemul de pensii, pe care România s-a angajat prin PNRR să le elimine, vin din faptul că în ambele legi anterioare modul de calcul a fost mult complicat inutil, iar acesta ar trebui, din punctul său de vedere, simplificat prin eliminarea stagiilor de cotizare, rămânând doar să se înmulţească valoarea punctului de pensie cu numărul anilor de contibuţie.

„Bineinteles ca suntem parte (n.r. din procesul stabilirii noii formule de calcul a pensiilor), este un grup de lucru mai larg la nivel de Ministerul Muncii, suntem si noi, sunt si specialisti din Ministerul Muncii, care lucreaza la elaborarea noului act normativ. Orice act cu impact mare social trebuie sa aiba o nota de fundamentare foarte temeinica. Asa s-a intamplat si in 2001, daca va amintiti, la legea 19, a trebuit sa avem acest contract de consultanta cu o institutie internationala credibila, care sa gireze cumva cand acest act normativ intra in procesul de legiferare.

Elit - Gustul Desăvârșit

In momentul de fata avem un contract, pana la sfarsitul anului trebuie sa primim niste livrabile, cu acele studii, prognoze, tendinte, cu privire la salariul minim, la varsta de pensionare etc. Ei trebuie sa ne puna la dispozitie aceste cifre. Ele sunt la nivel de recomandari, de care noi trebuie sa tinem cont. Formula de calcul o facem noi, specialistii. Ei decat ne ofera niste analize. Formula de calcul este panajul Guvernului.
Parerea mea, ca specialist care lucreaza de peste 20 de ani, aceste inechitati care sunt acum sunt din faptul ca in ultimii 20 de ani au fost generate de formula de calcul care se aplica.

Daca luam ultimele legi, 19 si 163, de fiecare data s-au folosit stagii de cotizare diferite, dar prevazute de lege. Deci avem acum in plata pensii cu acelasi numar de puncte, dar cu stagii de cotizare diferite. S-au folosit stagii de la 20 la 35 de ani. Inclusiv diferite intre barbati si femei. Daca acelasi numar de puncte il imparti la 20 sau la 35 de ani, ies cifre foarte diferite.

Parerea mea este ca ar trebui sa se renunte la aceste stagii de cotizare si sa se revina la o formula de calcul simpla, in care sa se aplice doar acel principiu al contributivitatii. Practic, acel numar de puncte, care sa fie acelasi pentru toata lumea, inmultit cu o valoare agreata, atunci vor disparea inechitatile. Practic, noi asta facem acum, aducem acel numar de puncte, pe care nu il avem. Noi avem dosare in plata si de acum 30-40 de ani si nu exista aceste informatii in aceste dosare. Daca le aveam, nu mai faceam acest proces de evaluare.

Mai trebuie sa distingem intre stagiile de contributivitate si cele de necontributivitate. Sunt o gramada, cum ar fi concediu medical, armata etc, care trebuie sa tinem cont de ele. Si atunci noi trebuie sa bonificam omul care chiar a contribuit la bugetul de pensii. De aceea, pensiile aflate in plata vor creste. Nu va scade nicio pensie. Eu zic ca in 2023 deja trebuie sa avem un act normativ pus pe masa decidentilor. Dupa aceea, el intra in consultare publica. Atunci, noi in primul rand trebuie sa ne copnsultam partenerii nostri, organizatiile de pensionari relevante la nivel national, sindicatele. Pana la sfarsitul lui 2022 sau inceputul lui 2023, noi trebuie sa venim cu aceasta propunere de act normativ, care dupa aceea sa-si urmeze parcursul legislativ.”, a declarat Daniel Baciu, la România TV.

Sursa: bugetul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare