Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Politică Administrație

„Şmecheria”… merge mai departe: liber în continuare pentru înmatriculările autoturismelor în Bulgaria

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Liber în continuare pentru înmatricularea autoturismelor în Bulgaria. În prezent, pe şoselele României circulă peste 100.000 de maşini înmatriculate la vecini

La un moment dat ne miram ce găsesc bulgarii la noi, de tot mai multe autoturisme cu număr de înmatriculare străin circulă în voie în ţara noastră. De fapt, cei cu maşinile înmatriculate în Bulgaria erau fraţii noştri, care au găsit o “portiţă” pentru a scăpa de taxele impuse de statul român. După ce şoferii au fost ameninţaţi că se va pune capăt şmecheriei, adică înmatriculării autoturismelor la vecinii noştri bulgari, la care apelau şoferii din dorinţa de a ocoli taxele autohtone de mediu, iată că s-a ales praful de proiectul de lege promis.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Citeşte şi: Impozitul pe maşini a fost majorat, în Codul Fiscal actualizat. Cât vor plăti şoferii în plus, în funcţie de capacitatea motorului

masini cu numere de Bulgaria

În luna martie, când deputaţii le-au pus gând rău românilor care îşi înmatriculau maşinile în Bulgaria, au propus o lege care să limiteze circulaţia acestora pe drumurile patriei la maximum 90 de zile din momentul intrării în ţară. Proiectul a picat însă în şedinţa din 15 iunie a Senatului. Aşa că nu ne rămâne decât să-i vedem în continuare pe “bulgari” circulând pe drumurile de la noi până când se va găsi o altă formulă legală pentru ca românii să nu le mai dea bani astfel vecinilor noştri de la sud de Dunăre. Proiectul cu pricina prevedea şi sancţiuni pentru încălcarea legii – amenzi cuprinse între 560 şi 1.420 de lei, plus reţinerea certificatului şi a plăcuţelor de înmatriculare. Din păcate, şoferii care îşi înmatriculează autoturismele în ţara vecină nu plătesc taxe şi impozite în România, iar autoturismele lor sunt de multe ori într-o stare tehnică ce lasă de dorit. În urma verificărilor s-a constatat că doar una din 5 maşini cu număr de Bulgaria avea asigurare valabilă în România.

Citeşte şi: AMENZILE pentru rovinietă trimise acasă de CNADNR nu trebuie plătite. ÎCCJ le-a declarat nule, pentru că lipseşte semnătura olografă a agentului constatator

Totodată, în cazul maşinilor înmatriculate la sud de Dunăre au apărut multe probleme legate de recuperarea daunelor în cazul unor accidente rutiere. Procedura este una anevoioasă, iar şoferii trebuie să aştepte câteva luni bune pentru ca dosarul lor de daune să fie validat de asiguratorul bulgar. De ce nu a trecut proiectul de Senat? Pentru simplul motiv că momentul intrării în ţară nu poate fi stabilit, astfel că nici perioada de când circulă autovehiculul respectiv nu poate fi determinată. Un alt motiv invocat de parlamentari a fost şi acela că măsura ar fi una discriminatorie şi ar încălca dreptul la libera circulaţie a autoturismelor în UE, fapt pentru care am fi putut fi sancţionaţi de Comisia Europeană. Potrivit estimărilor Poliţiei Rutiere, pe drumurile publice din ţara noastră circulă peste 100.000 de maşini înmatriculate la vecini, adică 2 la sută dintre autoturismele de la noi. Cifra nu e una îngrijorătoare, dar o statistică din anul 2013 ne arată că în 11 la sută din totalul accidentelor rutiere produse pe întregul an au fost implicate autovehicule cu numere de Bulgaria. lCum reuşesc românii să-şi înmatriculeze autoturismele în Bulgaria? Aşa cum am spus, cei care aleg Bulgaria pentru a-şi înscrie maşinile vor să evite plata taxei de mediu de la noi.

Pentru a reuşi să circule cu o maşină înmatriculată în Bulgaria, şoferii români sunt trecuţi în talon şi cartea maşinii ca fiind utilizatori permanenţi ai autovehiculului. În acelaşi timp, se pune la punct şi o procură notarială prin care i se dă cetăţeanului român dreptul de vânzare. Înscrierea maşinii se face pe numele unui cetăţean bulgar, iar acesta îi întocmeşte o procură şoferului român. Aşa se face că în Bulgaria sunt persoane şomere, fără niciun venit declarat, care sunt proprietare a sute de maşini. La fel se întâmplă şi în cazul unor firme fantomă, apărute peste noapte, care deţin în acte un număr mare de autoturisme. Nu doar autorităţile de la noi, ci şi cele de la Sofia încearcă să stopeze fenomenul. Bulgarii au venit cu noi prevederi în Codul Rutier, dar nu au reuşit mare lucru. Poate luăm şi noi exemplul altor ţări europene, care au rezolvat deja problema înmatriculărilor în alte ţări, este vorba despre Olanda, Spania, Germania sau Marea Britanie, care le acordă şoferilor cu numere străine un termen de câteva luni pentru a-şi înmatricula maşina în ţara în care circulă. Noi şi bulgarii mai aşteptăm…


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Lista candidaților pentru funcția de președinte a Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024

Ziarul Unirea

Publicat

în

Lista candidaților pentru funcția de președinte a Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024 Pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024, și-au depus candidatura 7 candidați. Până la data publicării acestui articol, doar 5 au fost validați. Candidaților Nicola Adrian de la Partidul Național […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea