Șerban Iosifescu, cercetător în științele educație: „Se poate renunța la a doua sesiune de Bacalaureat”

Șerban Iosifescu, cercetător în științele educație: „Se poate renunța la a doua sesiune de Bacalaureat”

Președintele Agenției guvernamentale care evaluează calitatea școlilor de stat și private, cercetătorul Șerban Iosifescu, a publicat pe pafina sa de Facebook o analiză legată de această întrerupere a cursurilor în această perioadă, din cauza epidemiei de coronavirus.

Acesta consideră că ar trebui să ne „gândim foarte serios la prelungirea (în mod excepțional) a anului școlar, dacă închiderea forțată a școlilor va dura mai mult de 1 lună”, menționând și că „se mai poate renunța (de tot sau numai ca excepție), și la a doua sesiune de Bacalaureat”.

INFORMARE COVID-19

Citește și: BAC 2020: Modele de subiecte şi bareme la BACALAUREAT 2020

La patru zile după ce Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență a decis suspendarea cursurilor în toate școlile și grădinițele din România, de stat și private, de miercuri, 11 martie, și până pe 22 martie, “cu posibilitate de prelungire”, pentru a limita răspândirea noului coronavirus, Șerban Iosifescu spune că “ar trebui să fim atenți ca mă surile anti-epidemie să nu adâncească decalajele (deja foarte mari) din sistemul de învățământ. Cei care vor suferi sunt tot cei defavorizați. Cei favorizați vor învăța oricum pentru că au părinți cu resurse și școli așijderea. Cum recuperăm decalajele pentru ceilalți 80%-90% dintre copii care nu au acces (din diferite motive, care țin de resurse, pregătirea profesorilor, mentalități) la astfel de resurse?”

Șerban Iosifescu, cercetător în științele educației și președinte al ARACIP:

“Încep să apară, pe FB [Facebook], postări de genul ‘Copiii de la XXXXX sunt mega-entuziasmați ca au luat acasă laptopurile, cărți, jocuri, materiale. Ei erau deja obișnuiți cu toate platformele online, dar o să le lipsească interacțiunea la joacă și la proiectele începute în campus’.

Și chiar începe să mă enerveze entuziasmul postărilor în privința învățării la distanță, de pe platforme online (gratis sau cu plată). Gata ne-am scos! Unii chiar supralicitează: nici după ce trece coronavirusul nu va mai fi nevoie să meargă la școală.

Repet, ar trebui să ne gândim și la cei vulnerabili, nu numai la cei cu resurse: câți dintre școlerii de la noi au laptopuri personale sau la școală, pe care să le ia acasă? Câți beneficiază, la clasă, de cărți, jocuri, materiale? Câți sunt, deja, obișnuiți cu platforme online (pentru învățare, să fie clar)? Câți au proiecte și câți beneficiază de facilitățile unui campus?

Câți profesori pot și vor să lucreze online? Câți au beneficiat de formare specifică pentru facilitarea învățării la distanță, pe platforme online? Poate să-i oblige cineva să facă acest lucru, dacă nu au beneficiat, în prealabil, de formare în acest sens?

Ar trebui să fim atenți ca măsurile anti epidemie să nu adâncească decalajele (deja foarte mari) din sistemul de învățământ. Cei care vor suferi sunt tot cei defavorizați. Cei favorizați vor învăța oricum pentru că au părinți cu resurse și școli așijderea. Cum recuperăm decalajele pentru ceilalți 80%-90% dintre copii care nu au acces (din diferite motive, care țin de resurse, pregătirea profesorilor, mentalități) la astfel de resurse?

Cred că ar trebui să ne gândim foaaarte serios la prelungirea (în mod excepțional) a anului școlar, dacă închiderea forțată a școlilor va dura mai mult de 1 lună. Chiar cu prețul ca elevii și profesorii să aibă câteva săptămâni în minus de vacanță iar examenele să se dea, pe căldură, în clase fără aer condiționat (așa cum s-a procedat, de altfel, în ultimii aproape 100 de ani). Se mai poate renunța (de tot sau numai ca excepție), și la a doua sesiune de Bacalaureat.

Și, pentru viitor, ‘si vis pacem, para bellum’ și să vedem ce am învățat și cum vom proceda la viitoarea criză. Care sigur va veni.”

Surse: Edupedu

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...