Șeful UPU Alba Iulia: Au fost și amenințări cu bătaia din partea pacienților. Nu s-a ajuns până acolo, avem un serviciu de ordine bun

PRO ROMÂNIA - Alegeri parlamentare 2020

Personalul medical al Unității de Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Județean Alba Iulia a primit și amenințări cu bătaia, din partea pacienților, a spus, luni, șeful UPU, Aurel Crișan, răspunzând unei întrebări.

Aurel Crisan04”Au fost, au fost, (n.r. amenințări cu bătaia din partea pacienților) pentru că mai ales la nivelul triajului viața este extrem de grea. Nu s-a ajuns până acolo, noroc că avem un serviciu de ordine bine pus la punct, care chiar funcționează, și le mulțumim celor care își fac treaba așa cum trebuie. Viața în triaj e grea, ești supus presiunii din partea pacientului și a aparținătorului, din partea colegilor care la un moment dat pot să fie sufocați de numărul cazurilor. Un caz grav necesită multe resurse și poate să implice unu, doi, trei medici”, a afirmat Crișan.

USR - Alegeri parlamentare 2020

El a mai adăugat că amenințările la adresa personalului nu vin des și nu există un obicei din partea pacienților în acest sens.

PMP - Alegeri parlamentare 2020

”Nu pot sa zic că vin des, dar ele există. Sunt tot felul de amenințări, nu pot să zic că e un obicei. De multe ori pleacă personalul îngândurat, oare de ce s-a întâmplat? Când este vina personalului am avut grijă să fie măcar atenționat, dacă nu a ajuns la comisia de disciplină și sancționat. De cele multe ori, sau de cele mai multe ori, nu din vina personalului”, a arătat Crișan.

Șeful UPU a afirmat că se întâmplă ca oamenii să vină nervoși, iar pentru a reacționa negativ au nevoie doar de o privire mai încruntată sau de un răspuns neadecvat, iar lucrurile scapă de sub control.

Pentru ca numărul sesizărilor să scadă șeful UPU consideră că e nevoie de înțelegere și din partea personalului medical, dar și a pacienților.

”Cât timp vor fi pacienți, vor fi plângeri, pentru că, undeva, o nemulțumire tot va fi. Până la urmă, și legat de felul cum arată medicul, asistentul. Cred că greșeli se fac de ambele părți. Cu siguranță și din partea noastră dat fiind faptul că suntem asaltați și până la urmă suntem oameni și fiecare își poate pierde cumpătul sau să nu fie suficient de amabil. La noi, nu este acest exercițiu cum este în Vest, în SUA, unde zâmbetul face parte, practic, din ”job description”. Mai trebuie mult lucrat la educația oamenilor, a personalului, lucrurile acestea nu se schimbă de la zi, la zi. Trebuie înțelegere și de o parte și de alta”, a spus Aurel Crișan.

Dragoș SUCIU

Email: dv.suciu@yahoo.com
Tel: 0740.084.098

Facebook 

2 Comentarii

apoliticul 12 octombrie 2015 at 20:49

Asa o fi dar cind ajungi cu o problema la urgenta in primul rind pacienti trebuiesc triati in functie de gravitatea urgentei.Daca nu se uita nimeni la tine 30 de minute pina nu ridici vocea atunci cine e vinovat ?
Personalul de acolo mai ales noaptea nu au nici un chef de munca.E greu sa lucrezi schimbul de noapte recunosc dar daca a-ti ales sa faceti asta facet-io cum trebuie si atunci nici pacientii nu ar mai fi nervosi.Nimeni nu vine de placere acolo.

gina 13 octombrie 2015 at 8:16

in occident la urgenta se sta 4-8 ore. De ce romanii se enerveaza dupa o jumatate de ora?

Comentariile sunt oprite