Rămâi conectat

Sănătatea și natură

Quinoa – un superaliment pentru o nutriţie ca la carte

Publicat

în

Quinoa – proprietăți • Cum se prepară și se consumă ? • Quinoa rețete • Quinoa beneficii

Quinoa este numele unei cereale arhaice, originare din America de Sud, unde creşte la mari altitudini (chiar şi la 4000 de m). Se dezvoltă în pământ arid, aer uscat şi chiar şi în condiţii meteo extreme. Lujerul de quinoa creşte între 1 şi 2 metri în înălţime şi fiecare plantă poate produce puţin peste 150 de grame de seminţe. Seminţele sunt rotunde, cam de mărimea seminţelor de mei sau de susan şi se regăsesc într-un curcubeu de culori, de la roşu la mov la verde şi galben, însă forma de quinoa cea mai comună, pe care o vom găsi cel mai uşor la raft, este cea de culoare alb-gălbui. Boabele mici de quinoa sunt foarte hrănitoare, sănătoase şi uşor de digerat. Acum 1000 de ani, era hrana de bază a incaşilor, fiind numită de aceştia „chisaya mama” (mama tuturor cerealelor). Quinoa a fost adusă pe continentul european de către coloniştii spanioli, pentru ca în prezent să fie unul din cele mai la modă alimente, fiind recomandată în special copiilor. Quinoa suplineşte în foarte mare măsură carnea, dându-le mâncărurilor consistenţă şi un potenţial nutritiv aparte. Quinoa albă este cea mai uşor digerabilă, fiind recomandată, în egală măsură, copiilor şi adulţilor. Se găseşte în secţiunea de mâncăruri naturale sau bio ale hipermarketurilor sau în magazinele naturiste. Pentru proprietăţile sale deosebite pe multiple planuri, ONU a numit anul 2013 “Anul Internaţional Quinoa”. q

Citește și: Pepenele galben proprietăți • Pepenele galben în cura de slăbire • Pepenele galben vitamine • Tratamente cu pepene galben

Electrica Furnizare Discount

De ce este bine să existe quinoa în alimentaţia noastră? Proteinele sunt esenţiale pentru construirea şi repararea ţesuturilor corpului şi pentru funcţiile de bază precum creşterea, digestia şi excreţia. În acest sens, quinoa are un conţinut proteic mai mare decât al grâului, orzului şi al celor mai multe cereale. Totodată, proteinele care se găsesc în boabele de quinoa sunt mai uşor de digerat decât cele din carne, quinoa fiind încadrată în categoria superalimentelor, alături de seminţele de in, germeni, mei, lucernă, aloe vera, orz verde, pătrunjel, alge marine, stevie, floarea-soarelui, alge sălbatice verzi-albastre. Alături de proteine, conţine minerale şi vitamine esenţiale: fier, magneziu, calciu, vitamine din complexul B, dar şi fibre alimentare, care reglează nivelul glicemiei, colesterolului şi trigliceridelor. Conţinutul de calciu al quinoa este de bună calitate, fiind asimilat uşor de către organism. Valori nutriţionale ale quinoa (100 grame nepreparată): 372 calorii, proteine – 11,49 g, grăsimi – 4,86 g, carbohidraţi – 71,2 g, calciu – 66 mg, fier – 8,5 mg, vitamina C – 1 g, tiamină – 0,24 g, riboflavină – 0,23 g, niacină – 1,4 g.Quinoa în mod natural nu conţine gluten şi este una din puţinele plante care sunt considerate ca un furnizor de  proteină completă şi cuprinde toţi aminoacizii esenţiali. Deoarece conţine multe proteine în raport cu carbohidraţi comparativ cu alte cereale, a fost propusă de NASA ca fiind alimentul ideal pentru lunga durată a zborurilor spaţiale.

Citeşte şi: Dovlecelul prorietăţi • Remedii cu dovlecei • Boli prevenite cu ajutorul dovleceilor: scleroza multiplă, supragreutatea, miopie, cataractă, boli oculare, cancerul • Tratamente interne: astm, reumatism, poliartrită reumatoidă, ischemia cardiacă, constipaţia, hipertrofia prostate

Cum se prepară şi consumă? Quinoa este gustoasă şi uşor de digerat. Se prepară într-un mod asemănător orezului, dar timpul necesar se reduce aproape la jumătate. Datorită stratului de saponină ce protejează quinoa de insecte şi care are un gust uşor amar, aceasta trebuie spălată înainte de a o utiliza. Deşi de cele mai multe ori quinoa gata ambalată are saponina deja eliminată, nu este niciodată o idee rea să-i mai facem o clătire suplimentară. Prin preparare, boabele de quinoa cresc în volum de aproximativ trei-patru ori. Poate fi utilizată în preparate culinare asemeni orezului, în budinci, pilafuri, risotto, salate etc. Spre deosebire de orez, quinoa are însă un conţinut de amidon redus şi, din acest motiv, după fierbere rezultă un preparat afânat, mult mai puţin lipicios/cleios. În alimentaţia copiilor, se foloseşte în locul cerealelor, deoarece nu conţine deloc gluten şi poate fi suportată şi de către cei mici, care au alergie la această substanţă. Fiartă şi pasată, se administrează ca un piure, fiind printre primele alimente care se introduc în dieta bebeluşilor. Quinoa poate fi germinată în forma sa brută pentru a spori valoarea nutritivă. Germinarea activează enzimele sale naturale şi multiplică conţinutul său de vitamine. Are o perioadă de germinare scurtă: doar 2-4 ore de odihnă într-un pahar de apă curată este de ajuns pentru a încolţi şi a elibera gazele. Acest proces înmoaie boabele, făcându-le potrivite pentru a fi adăugate în salate şi alte alimente reci. Quinoa expandată se poate servi la micul dejun amestecată cu miere, migdale sau fructe de pădure.

Citeşte şi: Stirul plantă medicinală • Stirul – proprietăţi • Ştirul – culegere, conservare, efecte • Uleiul de seminţe de ştir • Ştir împotriva cancerului

Quinoa făină poate fi folosită în panificaţie fie amestecată cu făina de grâu, fie singură, dacă se doreşte un produs fără gluten. lEfecte terapeutice Benefică în alimentaţia copiilor – alimentaţia pe bază de quinoa dă rezultate deosebite în stimularea dezvoltării intelectuale şi emoţionale a copiilor. De asemenea, este un remediu de urgenţă atunci când apar simptomele alimentaţiei nesănătoase: obezitate sau tendinţă de îngrăşare accelerată, pubertate prematură sau tulburări de concentrare şi comportament. La copiii convalescenţi se recomandă în mod special quinoa, pentru că le stimulează imunitatea, ajută la repararea rapidă a carenţelor de minerale şi proteine, fără a îngreuna organismul. Reduce riscul bolilor inimii – la fel ca şi hrişca, este un aliment anti-obezitate, care reglează nivelul grăsimilor din sânge şi protejează inima. Deşi nivelul proteic al boabelor de quinoa este comparabil sau îl depăşeşte pe cel al multor tipuri de carne, această formă de proteină vegetală nu produce colesterol sau o rigidizare a arterelor. Mai mult, quinoa reduce cantitatea de grăsimi din sânge şi previne formarea plăcilor de aterom, reducând riscul de atac de cord. Întăreşte sistemul imunitar. Quinoa este, de asemenea, recomandată în curele pentru stimulare imunitară, dar şi pentru prevenirea şi combaterea diferitelor forme de cancer, precum şi a tumorilor benigne. Efect detoxifiant. Datorită fibrelor şi a faptului că este un carbohidrat complex, quinoa acţionează ca un detoxifiant, uşurând progresul alimentelor prin tractul digestiv. Consumul regulat de quinoa ne poate scăpa de constipaţie şi balonare. Mai mult decât un simplu detoxifiant al colonului, vitamina B şi folaţii din quinoa ajută şi ca ficatul să îşi îndeplinească rolul de eliminare a reziduurilor din organism. Previne diabetul. Quinoa conţine o cantitate impresionantă de fibre, comparativ cu alte cereale. Fibrele sunt necesare pentru o digestie eficientă şi, de asemenea, ţin sub control nivelul zaharurilor din sânge. Îmbunătăţeşte memoria. Este bogată în vitamina B9, care întârzie îmbătrânirea creierului. Regenerează ţesuturile. În quinoa găsim cantităţi impresionante de lizină, element esenţial pentru regenerarea ţesuturilor, de aceea este binevenit celor care fac exerciţii fizice intense, pentru definiţie musculară. Sursă de calciu. Quinoa este o sursă de calciu importantă pentru dinţi sănătoşi, oase sănătoase şi o piele frumoasă. Acest tip de cereală poate fi consumată şi de către cei care sunt alergici la grâu şi suferă de boala celiacă, întrucât nu conţine gluten.

Citeşte şi: Leurda planta medicinală • Leurda, proprietăţi şi beneficii • Leurda – remedii • Tinctura de leurdă • Reţete şi afecţiuni care pot fi tratate cu leurda

Precauţii Înainte de a fi preparată, quinoa trebuie spălată bine cu apă călduţă, pentru a înlătura substan­ţele amare pe care le conţine în mod natural şi care dau hranei un gust neplăcut.

Publicitate

Sănătatea și natură

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism

Publicat

în

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism

Ţelina este o plantă leguminoasă, cu proprietăţi sanogene, fiind considerată un super – ingredient în gastronomie, mai ales în bucătaria mediteraneeană. Ţelina are în compoziţie 90% apă, un conţinut bogat în fibre, vitamine din grupul A, B,C , dar şi minerale precum calciu, fier, potasiu, magneziu.

Ajută sistemul nervos

Mineralele din compoziţie contribuie la o bună funcţionare a sistemului nervos şi endocrin. Este important să o introducem în meniul copiilor,  pentru că are un rol benefic în procesul de creştere şi dezvoltare.

Ţelina poate fi consumată sub forma de sucuri, singură sau în combinaţie cu alte legume, deoarece stimulează sistemul imunitar şi, prin conţinutul în fier şi magneziu, participă la combaterea stărilor de oboseală fizică, surmenaj şi anemii.

Electrica Furnizare Discount

Putem folosi rădacina de ţelină crudă la prepararea unei salate, singură sau în combinaţie cu mere rase, morcov ras, măsline, sau la supe, în combinaţie cu dovlecei, ciuperci, fiecare alcătuind o masă hrănitoare, săţioasă, dar în primul rând sănătoasă şi curativă, pentru că are proprietăţi tonice, laxative şi hipoglicemiante.

Frunzele de ţelină conţin vitamina C şi sunt benefice în uzul extern , deoarece pot stimula cicatrizarea plăgilor, degerăturilor,  iar uleiul de ţelină are proprietăţi antihipertensive, prin conţinutul în ftalide.

Revigorează tenul

În cosmetică este folosită la produsele ce combat căderea părului, deoarece infuzia din frunze de ţelină înlătură mătraţa şi întăreşte rădăcina firului de păr. O putem regăsi în  componenţa  produselor de îngrijire a tenului, deoarece are efect revitalizant şi cicatrizant, poate ameliora acneea şi calma tenul iritat, ridat.

Combate obezitatea

O recomand celor  care doresc să scadă în greutate, deoarece are efect hipocolesteroleminat şi un conţinut caloric negativ, adică consumul energetic pentru digestia ei depăşeşte încărcătura calorică, iar prin proprietăţile diuretice şi depurative ajută metabolismul şi facilitează digestia.

Recomand persoanelor vârstnice să o introducă în dietă , deoarece prin proprietăţile sale antiinflamatoare poate reduce simptomele afecţiunilor articulare, dar are totodată şi proprietăţi  hipoglicemiante, antihipertensive şi ajută la combaterea constipaţiei, afecţiuni des întalnite în rândul seniorilor.

Scapă bărbaţii de impotenţă

Ţelina e  un bun adjuvant în dereglările hormonale, fiind benefică atât pentru afecţiunile masculine, asta pentru că participă la combaterea impotenţei (sucul de ţelină creşte androsteronul), dar şi pentru afecţiunile feminine, participă la combaterea dismenoreei,  infertilităţii,  dar are un rol esenţial şi în ameliorarea simptomelor din perioada menopauzei.

sursa: csid.ro

Citește mai mult

Sănătatea și natură

Laserul CO2 fracționat, tehnologie de ultimă generație în tratarea afecțiunilor pielii, rejuvenare și operații cutanate, acum și în Alba Iulia, la Clinica Dermisana (P)

Publicat

în

Laserul CO2 fracționat, tehnologie de ultimă generație în tratarea afecțiunilor pielii, rejuvenare și operații cutanate, acum și în Alba Iulia, la Clinica Dermisana

Pielea este cel mai mare organ al omului. Avem, practic, circa 2 mp de înveliș expus uzurii poate mai mult decât oricare alt organ. Ea este contactul nostru cu lumea exterioară, platoșa împotriva bacteriilor și a virusurilor și, de ce nu, cartea noastră de vizită, și nu doar la nivelul chipului, iar doamnele înțeleg foarte bine ce vreau să spun.

Grija pentru sănătatea și frumusețea pielii a preocupat suflarea feminină, dar nu numai, din cele mai vechi timpuri, așa că nu e de mirare că tehnologia a evoluat în pas cu nevoile acestui organ plurivalent. Să te simți bine în pielea ta este astăzi mult mai ușor datorită diverselor proceduri și aparaturi menite să vindece leziunile și să îmbunătățească aspectul.

O veste bună  în acest sens vine de la cea mai mare clinică de la noi, cu specializare în diagnosticul și tratamentul minim invaziv și chirurgical al patologiilor de piele și vasculare, medicină estetică, tratamente laser și remodelare corporală, Clinica „Dermisana”. De 6 ani pe piața din Alba Iulia, aceasta are o echipă de medici specialiști formați în centrul universitar Cluj-Napoca, gata să ofere servicii complexe, atât pe partea de patologii de piele, cât și pe cea de frumusețe și îngrijire corporală. Vestea bună este că, dincolo de know-how-ul medicilor, în „flota” aparaturilor de ultimă generație a clinicii a intrat recent Laserul CO2 fracționat, cea mai recentă tehnologie în tratarea afecțiunilor pielii, rejuvenare și operații cutanate.

Electrica Furnizare Discount

Laserul CO2 poate fi folosit atât în locul clasicelor metode chirurgicale (bisturiu, electrocauter) pentru cele mai fine operații, cât și cu ajutorul unui scanner computerizat ce livrează energia laserului într-o formă fracționată pentru realizarea faimoasei proceduri de rejuvenare, de întinerire a pielii (prin reducerea ridurilor sau a pigmentației și revitalizarea pielii prin stimularea de colagen).

Care sunt beneficiile pentru procedura cu laser CO2?

Tehnologia minim invazivă se recomandă în cazul operațiilor de piele: *papiloame, fibroame, veruci, condiloame, angioame, keratoze, siringoame, xantelasme, anumite tipuri de alunițe și multe altele; *în tratamentul cicatricilor: post-acneice, post-chirurgicale, hipertrofice, atrofice, tratamentul cicatricilor post-arsură, al cicatricilor cheloide; *în tratamentul vergeturilor; *în tratarea melasmei, a petelor pigmentare, tratamentul ridurilor, rejuvenarea pielii fotoîmbătrânite: față, gât, decolteu, mâini; *tratamentul onicomicozei.

Gata cu „las` că merge și așa”, se poate altfel! Să vrei o piele sănătoasă și mai frumoasă nu e un moft, e o condiție a stării de bine, o realitate pe care o merităm cu toții.

Sfaturi de specialitate și soluții aplicate solicitărilor dumneavoastră puteți primi la Clinica „Dermisana”, pe Calea Moților, nr. 144, în Alba Iulia. Mai multe informații despre proceduri, tarife și programări obțineți la telefon: 0767-536-012 sau pe pagina oficială www.dermisana.ro.

Citește mai mult

Sănătatea și natură

Mitul celor 10.000 DE PAȘI pe care trebuie să-i facem în fiecare zi a fost „spulberat”. Concluziile unui studiu de 11 ani

Publicat

în

Mitul celor 10.000 DE PAȘI pe care trebuie să-i facem în fiecare zi a fost „spulberat”. Concluziile unui studiu de 11 ani

Ani la rând, ştiinţa a promovat ideea că, pentru a fi sănătoşi şi a tări mai mult, ar trebui să parcurgem cel puţin 10.000 de paşi pe zi. În realitate, ultimele descoperiri ale ştiinţei arată că este nevoie de mai puţin.

Potrivit unui nou studiu realizat de Universitatea din Massachusetts, mersul pe jos vreme de 7.000 de paşi pe zi ajută la reducerea riscului de deces prematur pentru persoanele de vârstă mijlocie cu 50% până la 70%.

Efectuarea a 10.000 de paşi sau mai mult pe zi, pe de altă parte, nu reduce în continuare riscul, potrivit Amandei Paluch, profesor de epidemiologie a activităţii fizice la Universitatea din Massachusetts (SUA) şi autoare a studiului, care a durat 11 ani.

Electrica Furnizare Discount

Concepţia greşită a celor 10.000 de paşi pe zi

„Rezultatele studiului nostru evidenţiază eforturile în continuă evoluţie de a stabili orientări bazate pe dovezi pentru o activitate fizică simplă şi accesibilă care să beneficieze de sănătate şi longevitate, precum mersul pe jos”, explică cercetătoarea. „Cei 10.000 de paşi pe zi, adesea recomandaţi, nu reprezintă un ghid stabilit ştiinţific, dar au apărut în urma unei campanii publicitare pentru un pedometru (n.r. – aparat care înregistrează automat numărul de paşi) japonez”.

Paluch şi colegii săi şi-au propus să afle câte paşi sunt necesari pe zi pentru a avea beneficiile pentru sănătate. Pentru a-şi desfăşura cercetările, au folosit datele dintr-un studiu realizat de Coronary Artery Risk Development at Young Adults (CARDIA), care a analizat aproximativ 2.100 de adulţi cu vârste cuprinse între 38 şi 50 de ani.

Participanţii au fost împărţiţi în 3 grupuri: volum mic (mai puţin de 7.000 de paşi pe zi), moderat (între 7.000-9.999 paşi) şi mare (mai mult de 10.000 de paşi).

În analiza datelor, cercetătorii au verificat indicele de masă corporală, fumatul şi alţi factori care ar fi putut influenţa rezultatele. „Am văzut beneficii substanţiale pentru sănătate între 7.000 şi 10.000 de paşi, dar nu am văzut un beneficiu suplimentar dacă trecem dincolo de 10.000 de paşi”, spune Paluch.

Şi cei de la Harvard au spulberat mitul

De fapt, nu este prima dată când mitul celor 10.000 de paşi este pus la îndoială. În trecut, cercetătorii de la Harvard Medical School au demonstrat deja că, în medie, aproximativ 4.400 de paşi pe zi sunt suficienţi, pentru a reduce rata mortalităţii.

Cu toate acestea, studiul a analizat participanţii care au fost mai în vârstă decât cei din studiul din Massachusetts, ceea ce ar putea explica de ce mai puţini paşi reduc rata mortalităţii: cei peste 70 de ani trebuie să facă mai puţină activitate, ca să obţină beneficii pentru sănătate.

Potrivit cercetătorilor din Massachusetts, nu există nicio relaţie între intensitatea sau viteza pasului şi mortalitate.

„Ceea ce am constatat este că există o reducere a riscului de mortalitate, dar până la un anumit punct”, a recunoscut Paluch. 7.000 pare un număr infinit. În realitate, nu este. În medie, facem deja 5.000 de paşi pe zi, ceea ce corespunde unei distanţe de aproximativ 4 km.

sursa: mediafax.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare