Rămâi conectat

Politică Administrație

Primăria Alba Iulia: ”Mijloacele de publicitate care nu respecta legea să dispară până la sfârșitul lunii noiembrie!”

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Primăria Alba Iulia solicită tuturor deținătorilor de mijloace de publicitate amplasate pe domeniul public sau privat al statului ori pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, ca până în data de 30 noiembrie 2013 să procedeze la desființarea acelor mijloace de publicitate care nu respectă prevederile legale în vigoare.

În cazul neconformării cu dispozitiile legale menționate, vă informăm că mijloacele de publicitate constând în panouri, ecrane publicitare, firme, bannere, steaguri publicitare, mesh-uri, indicatoare direcționale, afișe, care nu îndeplinesc condițiile legale pentru a fi menținute, ori care prin amplasament și caracteristici nu se încadrează în categoria de mijloace de publicitate admise de regulament, vor fi desființate pe cheltuiala proprietarului, fără emiterea unei autorizații de desființare și fără sesizarea instanțelor judecătorești”, transmite administrația locală.

Decizia este luată în temeiul prevederilor Legii nr. 185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate și ale Regulamentului local de publicitate aprobat prin HCL 308/2013.

Potrivit Regulamentului aprobat de consilierii locali, amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă în următoarele situaţii:

– în ariile naturale protejate de interes naţional şi internaţional, cu excepţia intravilanelor incluse în acestea;
– în spaţii verzi cu caracter ornamental sau cu valoare deosebită;
– în locurile de joacă sau locurile de odihnă situate în zona blocurilor de locuinţe colective;
– pe clădirile reprezentând sedii ale autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi ale instituţiilor publice, cu excepţia afişajelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul sediilor;
– pe arbori;
– pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, indiferent de categoria acestora;
– pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public;
– pe monumentele istorice, cu excepţia firmelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul clădirii şi a mesh-urilor amplasate pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare/restaurare în condiţiile prezentei legi;
– pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare, în situaţia în care amplasarea mijlocului de publicitate afectează structura de rezistenţă şi/sau stabilitatea şi integritatea elementelor constructive şi decorative ale anvelopei clădirii;
– în incinta şi pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult, a scuarurilor, parcurilor şi grădinilor publice;
– pe amplasamente care nu au fost aprobate prin documentații de urbanism; fac excepție cele aprobate anterior și care se încadrează în prevederile prezentului regulament.
– în interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii, în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere, în zone în care desfăşurarea în condiţii normale a traficului ar putea fi perturbată;
– pe parapetele şi/sau pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri;
– pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie;
– în zona de protecţie a autostrăzilor;
– pe lucrările de artă care traversează drumul, pe portale cu semnalizare rutieră sau în soluţii independente autoportante în traversarea drumului.

De asemenea, se interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafeţelor vitrate ale clădirilor; amplasarea şi utilizarea mijloacelor de publicitate sonore care pot tulbura liniştea publică, cu excepţia vehiculelor publicitare utilizate în condiţiile prezentei legi; amplasarea mijloacelor de publicitate care prin formă, conţinut, dimensiuni şi culori în combinaţii specifice pot fi confundate cu mijloacele de semnalizare rutieră sau împiedică vizibilitatea acestora, precum şi a indicatoarelor de orientare şi informare.

În situaţia în care pe faţada sau pe calcanul unei clădiri sunt amplasate mai multe mijloace de publicitate în afară de firme, acestea vor fi realizate în mod unitar, fiind obligatoriu de acelaşi tip şi de aceleaşi dimensiuni, fiind încadrate simetric pe faţada sau pe calcanul respectiv.

Totodată, potrivit legii, amplasarea mijloacelor de publicitate la o distanţă mai mică de 3,00 m faţă de limita de proprietate a imobilelor proprietate privată a persoanelor fizice şi/sau juridice se va realiza doar cu acordul proprietarilor acestor imobile şi astfel încât să nu afecteze accesul şi utilizarea acestora.

Regulamentul privind organizarea, autorizarea și amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Alba Iulia poate fi găsit integral AICI


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea