Ziarul Unirea

Platformă creată de Comisia Europeană, unde românii îşi pot rezolva problemele cu magazinele online. Cum funcţionează?

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

Din februarie 2016 de când au la dispoziţie platforma ODR prin care pot depune reclamaţii şi solicita soluţionarea problemelor legate de comerţul online, peste 1200 de români au încercat să îşi soluţioneze diferendele cu magazinele online de la care au achiziţionat produse sau servicii, iar în total, consumatorii europeni au înregistrat aproximativ 55.000 de cereri. De asemenea, de la începutul lui 2017, Centrul European al Consumatorilor din Italia (acolo unde se soluţionează diferendele) a răspuns la peste 1400 de cereri.

Potrivit datelor Comisiei Europene, până acum din România s-au înregistrat pe platformă 1.236 de reclamaţii, adică puţin peste 2% din cele peste 55.100 de reclamaţii depuse. Majoritatea, adică 434, au vizat magazine virtuale locale care nu şi-au îndeplinit diverse obligaţii, în timp ce pe locul secund, cu 411 cereri, se situează comercianţii online din Ungaria. Conform platformei, românii au făcut plângeri şi cu privire la site-urile din Regatul Unit de unde au achiziţionat produse şi servicii (160 de plângeri), dar şi din Germania (78 de plângeri).

ELIT

De asemenea, românii au mai sesizat probleme cu magazinele online din Spania (18),Franţa şi Polonia (câte 15), Belgia (11),Austria şi Bulgaria (câte 9) sau Malta (8).

La nivel european, cele mai multe plângeri au venit din Germania (aproximativ 14.000 de plângeri), Marea Britanie (aproximativ 12.000 de plângeri) şi Spania (peste 5.500 de plângeri), numărul acestofra depinzând atât de popularitatea comerţului online în respectivele state, dar şi de cât de informaţi sunt cetăţenii cu privire la drepturile pe care le au.

În ceea ce priveşte topul sectoarelor care au generat cele mai multe reclamaţii la nivel european, magazinele care vând articole de îmbrăcăminte (inclusiv articole confecționate la comandă) și încălțăminte au adunat cele mai numeroase plângeri, respectiv 11.29% din total. Urmează liniile aeriene (11,18%), bunurile din domeniul tehnologiei informației și a comunicațiilor (7.74%), aparate electronice (non-TIC/pentru activități recreative) (5.37%) şi mobila (3,7%).

*Cum funcţionează platforma

Dacă sunteți nemulțumit de anumite produse sau servicii pe care le-ați cumpărat de pe internet, puteți utiliza platforma ODR (accesând https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show) pentru a depune o reclamație și a solicita soluționarea ei cu ajutorul unei entități independente de soluționare a litigiilor. De îndată ce plângerea ajunge pe platformă, este contactat vânzătorul căruia i se sugerează o entitate de soluţionare acreditată, în afara sistemului judiciar, care ar putea ajuta la soluţionarea problemei. Aceasta entitate este obligată să ajute cele două părţi în cel mult 90 de zile de la data sesizării, sau mai mult în cazuri excepţionale.

Entităţile de soluţionare sunt selectate dintr-o listă disponibilă pe platformţă. În cazul românilor şi a spaniolilor însă, problema ar fi că platforma nu conține în prezent entități de soluționare dedicate. Prin urmare, este posibil să nu puteți utiliza acest site pentru a soluționa un litigiu cu un comerciant care are sediul într-una dintre aceste țări. Cu toate acestea, în fiecare stat membru, inclusiv în România şi Spania, există câte un punct de contact la care se poate apela.

Sursa: economica.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

INFOTRAFIC: Restricții de circulație, vineri, pe Valea Oltului, pentru decolmatarea șanțurilor de aluviuni . Recomandări pentru șoferi

Traficul se va desfășura dirijat, vineri, 8 ianuarie, pe Valea Oltului, DN7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu, între kilometrii 227 și… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Evaluare Națională 2021: SUBIECTELE la MATEMATICĂ, pentru elevii de clasa a VIII-a, publicate astăzi

Evaluare Națională 2021: SUBIECTELE la MATEMATICĂ, pentru elevii de clasa a VIII-a, publicate astăzi Probele din cadrul Evaluării Naționale încep… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Haos la Ministerul Sănătății: Un angajat a trimis spitalelor o somație greșită privind vaccinarea

Haos la Ministerul Sănătății după ce un angajat a trimis spitalelor o somație greșită privind vaccinarea. La câteva ore după… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Restricții mai DURE de intrat în Marea Britanie. Prezentarea testului COVID negativ și carantinarea, necesare

Începând cu săptămâna viitoare, este nevoie de prezentarea unui test COVID negativ efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIOLENȚELE din SUA: Primul polițist DECEDAT la protestele de la Washington. Bilanțul ajunge la 5 MORȚI

Brian D. Sicknick a fost rănit miercuri, într-o confruntare cu protestatarii, şi a revenit la biroul diviziei, unde i s-a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Crește numărul românilor care se vaccinează anti-COVID: Vaccinul Pfizer BioNTech administrat unui număr de peste 76.000 de persoane până în prezent

Aproximativ 18.000 de cadre medicale din România au fost vaccinate împotriva COVID-19 în ultimele 24 de ore, acesta fiind cel… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat vor avea loc și în acest an! Ministerul Educației: „Din simulări va rezulta nivelul cunoștințelor elevilor”

Anunțul a fost făcut de Ministerul Educației, iar președintele Consiliului Național al Elevilor a declarat că propunerea acceptată de Minister… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Unii patroni anunță că nu îi vor primi la muncă pe cei nevaccinați. 5 milioane de angajați își așteaptă rândul la vaccinare

Angajatorii sunt cei care îi înscriu pe liste pe angajați, 5 milioane dintre aceștia își așteaptă rândul la vaccinare. Romania… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro