Rămâi conectat

Actualitate

Ovidiu Pănăzan la Campionatele Europene de Powerlifting din Ucraina: rezultate care deschid drumul spre un adevăr ce nu poate fi negat (galerie foto)

Publicat

în

În perioada 8-12 mai, România a participat la cea de-a 35-a ediție a Campionatului European de Powerlifting desfășurată în Mariupol, Ucraina realizând un rezultat considerat istoric la mai puțin de trei ani de la înființarea federației de profil, o performanță remarcabilă obținută de Ovidiu Pănăzan care a obținut un meritoriu loc patru în cadrul probei de împins din culcat.

Pentru mulți era un rezultat imposibil de realizat, pentru cei puțini însă acest rezultat e consecința firească a modului în care se dezvoltă acest sport în România. Știm că obținerea unui astfel de rezultat obligă această federație sportivă la menținerea unui nivel cu care puține ramuri sportive l-au atins în zeci de ani de activitate.

Pentru mulți această perioadă e plină de povești, pentru noi e o perioadă de poveste și desigur de povestit tuturor celor care iubesc acest sport.De cele mai multe ori, atunci când se obține un astfel de rezultat, lumina reflectoarelor este pusă doar pe acest aspect. Victoria însă ne îndreptățește să vorbim și despre drumul extrem de anevoios pe care l-am parcurs până în aceste zile de grație pe care le trăim împreună. Am vorbit de atâtea ori despre performanțele acestui sport în competițiile internaționale încât am uitat sau nu am vrut să vorbim despre lucruri evidente anume că deși mulți dintre performeri locuiesc în acest municipiu sunt legitimați și sprijiniți financiar de alte entități decât cele locale. Cum vi se pare ca acum când vorbim despre albaiulianul Ovidiu Pănăzan exprimăm doar un adevăr geografic căci restul meritelor aparțin primăriilor din Bacău și Timișoara? Cum vi se pare faptul că performanțele powerliftingului românesc atrag atenția unor cluburi sportive din străinătate și că se fac oferte de transfer pentru sportivi cu care acum ne lăudăm?

Elit - Gustul Desăvârșit

Obținerea unui loc patru la nivel continental este fără îndoială un moment de mare bucurie pentru cei implicați în acest fenomen mai ales că nu este o întâmplare sau vreun rezultat al hazardului dar și un moment de bilanț al modului în care este de fapt sprijinit acest sport. Aici de fapt nu e vorba nici despre statistică, nici despre evaluarea unui moment sau altul ci despre gustul unei victorii care a pus sportivii pe drumuri pe care nu ar fi trebuit să le facă, care a pus această federație în situații despre care vom vorbi la momentul potrivit. E ciudat poate pe undeva să auzi astfel de lucruri atunci când câștigi dar nimeni nu poate spune că se generează o astfel de discuție la un moment de eșec. Din contră, legitimitatea unor întrebări e dată de o mare performanță. Am dat acestui sport acum și pentru anii care vor veni privilegiul de a fi la înălțime. Rămâne de văzut dacă performanța va fi apreciată și sprijinită sau invidiată și minimalizată. Vorba reclamei…prietenii știu de ce…

Biroul de presă F.R. Powerlifting

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 clasa a IV-a: SUBIECTELE la Limba Română au fost publicate

Publicat

în

EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 clasa a IV-a: SUBIECTELE la Limba Română au fost publicate

Subiectele la Evaluarea Națională 2022 pentru a IV-a, la Limba Română, au fost publicate astăzi, 17 mai, pentru elevii de școală primară.

Manualul de proceduri pentru Evaluările Naționale 2022 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost trimis inspectoratelor școlare județene de către Ministerul Educației.

Administratorul testului are responsabilitatea monitorizării testării în clasa în care a fost repartizat, potrivit manualului amintit. După începerea citirii Scenariului testului și a notării pe tablă a orei de începere a lucrului efectiv, nu se va mai permite niciunui elev să intre în clasă.

Elit - Gustul Desăvârșit

Modele de subiecte Evaluare Națională la clasa a IV-a

CLICK PENTRU: Test 1 Limba română
CLICK PENTRU: Test 2 Limba română

  • Amintim că, în anul școlar 2021-2022, Evaluările Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se vor susține în perioada 10-26 mai 2022, potrivit ordinului publicat în octombrie 2021 în Monitorul Oficial.

În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 ete., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze, se arată în document.

Algoritmul administrării textelor scrise urmărește distribuirea simultană și controlată a celor două variante de teste pentru fiecare evaluare națională, în fiecare clasă testată, din fiecare școală care are elevi în clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Timpul de lucru pentru fiecare evaluare națională, conform metodologiei, este după cum urmează:

  • de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II
  • de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV
  • de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI

La expirarea timpului de lucru, testele vor fi recuperate și sortate în ordinea distribuirii lor pe fiecare clasă și organizate în pachete. Pachetele astfel constituite vor fi aduse la Comisia de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ.

Administratorii de test sunt membri ai Comisiei de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ și sunt nominalizați în conformitate cu prevederile Art.15, (5), (5) și (7). Pe toată durata administrării testelor, fiecare administrator de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare la nivelul clasei.”, conform sursei citate.

Rolul administratorului de test este de a asigura condițiile standardizate de testare pentru toți elevii participanți, iar acest lucru va fi documentat atât în rapoartele întocmite de către aceștia, cât și în rapoartele școli și în cele ale inspectoratelor școlare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Înscrieri creșă 2022: Documentele necesare. Înscrierile încep din 30 mai

Publicat

în

Înscrieri creșă 2022: Documentele necesare. Înscrierile încep din 30 mai

Înscrierea copiilor la creșă începe din 30 mai, iar reînscrierile au început de ieri, 16 mai, pentru anul școlar 2022-2023, potrivit unui document trimis inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației. Părinții pot comunica electronic datele necesare pentru planificarea înscrierii, dar dosarele se depun fizic. „Procesul urmează a se declara încheiat pe 30 august 2022”, conform sursei amintite.

  • Momentan nu există o cerere-tip de înscriere, dar inspectoratele școlare vor face o procedură de înscriere pe care o vor pune pe site-urile lor. Alături de procedură va fi și un formular, potrivit informațiilor Ministerului Educației.

„Referitor la înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.”, se arată în documentul menționat anterior. Tot aici apare că „etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare”.

Potrivit sursei citate, pentru asigurarea cuprinderii copiilor cu vârste de la naștere la 3 ani în educația timpurie antepreșcolară, în anul școlar 2022-2023, se derulează, succesiv, următoarele etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează respectiva unitate de învățământ în acest an școlar și care urmează să o frecventeze și în anul școlar 2022-2023;
  • înscrierea copiilor nou veniți.

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor va fi stabilit de conducerea unității de învățământ și va fi afișat la loc vizibil, în fiecare unitate de învățământ cu grupe de nivel antepreșcolar, pentru informarea părinților și a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, după caz, pe site-ul inspectoratului școlar sau al autorității publice locale (APL)”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Dacă numărul cererilor de înscriere a copiilor, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare sunt următoarele și presupune existența:

  • unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii / un centru de plasament / plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
  • unui frate / a unei surori înmatriculat / înmatriculate, în anul școlar următor, în unitatea de învățământ respectivă;
  • unui document medical eliberat de medicul specialist / certificat de orientare școlară și profesională / certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

„În cazul în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinți este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil, respectiv: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate anterior, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționate.”, se arată în documentul primit de inspectoratele școlare.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ cu grupe de antepreșcolari și sunt aplicate după epuizarea departajării pe baza criteriilor generale.

Metodologia de organizare și funcționare a creșelor stabilește la articolul 16 alin.(1) următoarele acte necesare înscrierii copiilor:

  • a) copie de pe certificatul de naștere al copilului;
  • b) copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentanților legali și, după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
  • c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/ reprezentanții legali, pentru tipul de program prelungit;
  • d) adeverință de la medicul de familie în care să se menționeze că respectivul copil este sănătos clinic;
  • e) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.”

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Suntem tot mai îndatorați: Datoria publică a României stă peste pragul de 50% din PIB

Publicat

în

Suntem tot mai îndatorați: Datoria publică a României stă peste pragul de 50% din PIB

Datoria publică a României a stat și în luna martie peste pragul de 50% din Produsul Intern Brut (PIB), pentru a treia lună la rând.

Legea responsabilității fiscal-bugetare prevede că Guvernul trebuie să prezinte public un program pentru reducerea poverii și trebuie să înghețe cheltuielile cu salariile din sectorul public, când datoria trece de 50% din PIB.

Datoria guvernamentală s-a situat la 50,3% din PIB, la sfârșitul lunii martie 2022. În ianuarie, ea s-a situat la nivelul de 50,2% din PIB, iar în februarie la 50,6% din PIB.

Elit - Gustul Desăvârșit

În precedentele două luni, Ministerul Finanțelor explica faptul că împrumutul de 1,9 miliarde de euro sub formă de prefinanțare din PNRR a avut un impact asupra nivelului datoriei publice.

Care sunt obligațiile Guvernului dacă datoria publică a României depășește pragul de 50% din PIB

Legea responsabilității fiscal-bugetare stabilește că, în cazul în care datoria publică depășește anumite praguri, Guvernul trebuie să vină cu o serie de măsuri.

Astfel, în cazul în care datoria publică depășește 50% din PIB, Guvernul trebuie să prezinte public și să aplice, în cel mai scurt timp, un program pentru reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut. Programul va cuprinde, fără a se limita la acestea, și măsuri care determină înghețarea cheltuielilor totale privind salariile din sectorul public, conform legii.

Reamintim că salariile în sectorul public sunt înghețate în 2021 la nivelul din decembrie 2020. Cu toate acestea, cheltuielile totale privind salariile pot crește, datorită faptului că se majorează numărul de salariați sau se acordă prime sau plăți ocazionale.

Ce se întâmplă dacă datoria publică trece de pragul de 50% din PIB

Legea responsabilității fiscal-bugetară stabilește o serie de praguri pentru datoria publică, care, dacă sunt depășite, vin cu o serie de măsuri de pus în practică de către Guvern, astfel:

  • dacă datoria publică depășește 45% din produsul intern brut, dar se situează sub 50% din produsul intern brut: Ministerul Finanțelor Publice prezintă Guvernului un raport privind justificarea creșterii datoriei și prezintă propuneri pentru menținerea acestui indicator la un nivel sustenabil
  • dacă datoria publică depășește 50% din produsul intern brut, dar se situează sub 55% din produsul intern brut:
  1. Guvernul prezintă public și aplică în cel mai scurt timp un program pentru reducerea ponderii datoriei publice în produsul intern brut;
  2. programul cuprinde, fără a se limita la acestea, și măsuri care determină înghețarea cheltuielilor totale privind salariile din sectorul public;
  • dacă datoria publică depășește 55% din produsul intern brut, dar se situează sub 60% din produsul intern brut:
  1. se iau toate măsurile prevăzute dacă datoria publică depășește 50% din produsul intern brut;
  2. Guvernul inițiază măsuri care să determine înghețarea cheltuielilor totale privind asistența socială din sistemul public;
  • dacă datoria publică depășește 60% din produsul intern brut:
  1. se aplică măsurile prevăzute dacă datoria publică depășește 55% din produsul intern brut;
  2. Guvernul inițiază și aplică un program de reducere a datoriei publice, astfel: datoria publică se va reduce cu o rată medie de 5% pe an;

„Primul ministru ar trebui să vină în fața Parlamentului cu un plan de redresare economică. Este explicit în lege, când se depășește datoria de 50% și să recunoască că toate veniturile românilor vor fi înghețate”, afirma liderul PSD Marcel Ciolacu, anul trecut, în contextul în care existau și atunci discuții despre depășirea acestui prag, lucru evitat „la mustață”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare