Obiectivele Guvernului Orban 2 pentru Educație: Tip nou de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021

Paul Voicu - Primar 2020
Obiectivele Guvernului Orban 2 pentru Educație: Tip nou de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021

Una dintre noutățile introduse de liberali în programul de guvernare ajustat, pe care PNL-ul îl va trimite Parlamentului, pentru solicitarea votului de învestitură pentru Executivul Orban 2. Așadar, Guvernul Orban anunță ca prioritea pe termen scurt, pentru educație, este realizarea unui nou tip de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul viitor, 2021.

“Elaborarea și pilotarea structurii de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021, în acord cu reforma curriculară aflată în implementare” și care a ajuns în prezent să fie aplicată la clasa a VII-a, este una dintre noutățile ajustate în programul de guvernare „updatat” de PNL.

ELIT

Premierul Ludovic Orban a anunțat astăzi, la finalul ședinței Biroului Executiv al PNL, că liderii partidului au aprobat în unanimitate lista neschimbată a miniștrilor și programul ajustat de guvernare pe care le va trimite Parlamentului pentru solicitarea votului de învestitură.

Realizarea unei strategii naționale pentru educație timpurie care să vizeze funcționarea creșelor și formarea de educatori puericultori, revizuirea și adoptarea planurilor cadru și “elaborarea și pilotarea structurii de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021, în acord cu reforma curriculară aflată în implementare” – se numără printre prioritățile pe termen scurt pe care liberalii le-au adăugat programului de guvernare.

Mihail David - 2020

Citește și: BAC 2020: Modele de subiecte şi bareme la BACALAUREAT 2020

La “obiective generale” ale programului liberal de guvernare pe Educației, Guvernul Orban a adăugat celor 2 obiective existente următorul:
  • “Planificarea și asigurarea complementarității surselor de finanțare – buget de stat, fonduri externe rambursabile și nerambursabile etc., astfel încât proiectele implementate să aibă impact. Sunt vizate proiecte dedicate tuturor sectoarelor: construcția de creșe și grădinițe, pregătirea de cadre didactice pentru educația timpurie, formarea continuă a profesorilor, lucrări de construcție și modernizări pentru conformarea clădirilor, susținerea activității de consiliere și orientare școlară, servicii de suport pentru copil și familie astfel încât să crească participarea și performanța școlară”.
La “priorități pe termen scurt”, liberalii anunță, în plus față de obiectivele existente:
  • Elaborarea Strategiei Naționale pentru educație timpurie care să asigure reprezentarea responsabilităților tuturor părților implicate în educație preșcolară și ante-preșcolară – autorizarea și funcționarea creșelor și a altor servicii asimilate, formarea de educatori puericultori;
  • Revizuirea și adoptarea planurilor cadru, realizarea programelor școlare, a manualelor și altor resurse educaționale necesare, prin continuarea efortului de reformă curriculară;”
  • Elaborarea și pilotarea structurii de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021, în acord cu reforma curriculară aflată în implementare;
  • Organizarea concursului de inspectori școlari generali, inspector școlari generali adjuncți, directori ai Caselor Corpului Didactic, directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ pentru anul 2020 și limitarea practicii de delegare în interesul învățământului. / În varianta inițială a programului de guvernare, erau trecute explicit doar “organizarea concursului de directori pentru anul 2020 și limitarea practicii de delegare în interesul învățământului”.
  • Monitorizarea asigurării normelor de igienă în cadrul unităților de învățământ, inclusiv prin realizarea grupurilor sanitare în incinta unităților de învățământ;
  • Dezvoltarea unor programe naționale în parteneriat cu specialiști în domeniu și reprezentanți ai societății civile, cu expertiză dovedită, pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying, discriminare sau violență în școli, precum și asigurarea de consiliere psihologică de calitate, în fiecare școală, tuturor elevilor ce au nevoie de acest lucru.

La priorități “pe termen scurt”, liberalii mențin, la 3 luni de la preluarea guvernării, “demararea imediată a evaluării școlilor doctorale, pe baza metodologiei agreate cu ARACIS și Consiliul Național al Rectorilor”.

Gheorge Valentin Rotar - Alegeri Locale 2020

Liberalii au eliminat din programul de guvernare obiectivul “Majorarea bugetului dedicat activităților de cercetare-dezvoltare-inovare” – după ce au acordat o alocare bugetară mai mică decât anul trecut – și au introdus următorul obiectiv:

  • “Reintroducerea experților internaționali ca măsură obligatorie în evaluarea granturilor naționale, astfel încât pentru orice proiect evaluat aceștia să reprezinte majoritatea evaluatorilor desemnați, iar toți evaluatorii desemnați să îndeplinească standardele minimale de vizibilitate internațională.”

Surse: Edupedu.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...