// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Numărul suspendărilor de firme cu capital străin, în România, în creștere cu 66,52%, în primele două luni

Numărul suspendărilor de firme din România cu capital străin a crescut cu 66,52%, în primele două luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, în timp ce numărul dizolvărilor s-a majorat cu 74,21%, potrivit datelor prezentate, luni, într-o conferință de presă, de Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

Statistica CNIPMMR arată, totodată, că, în primele trei luni ale anului, cadrul legislativ a fost major modificat, fiind adoptate 120 de modificări legislative la Codul fiscal, ce au afectat și afectează activitatea IMM-urilor.

La nivel general, datele oficiale arată că, în primele trei luni din acest an, au fost adoptate 835 de acte normative, iar peste 45% dintre legile și ordonanțele adoptate au afectat direct și semnificativ întreprinderile, inclusiv IMM-urile (legislația fiscală, declarațiile și contribuțiile obligatorii etc.).

”Volumul modificărilor Codului fiscal din primul trimestru al anului 2018 este cu 173% mai mare decât în primul trimestru al anului 2017, adică 120 de articole modificate sau completate în trimestrul I din 2018, în condițiile în care anul trecut s-a înregistrat un record de modificări legislative fiscale. Cu acest volum imens de acte normative adoptate în primul trimestru al anului 2018, este previzibil că România va continua să se situeze și anul acesta pe nedoritul prim loc în topul regional al modificărilor legislative (din Europa Centrală și de Est), în timp ce în țările vecine tendința este de simplificare și asigurare a unui cadru legislativ stabil și predictibil, condiție esențială pentru investitori. Noi am propus un program care se numește ”România digitală”, finanțat din fonduri europene, prin care care să se digitalizeze toate IMM-urile din România. Avem modele din Franța sau Germania, care au implementat acest model. Pașii sunt foarte simpli: pe de o parte, compo nenta de digitalizare a mediului de afaceri, iar pe de altă parte digitalizarea ANAF și a instituțiilor publice”, a subliniat Jianu.

În viziunea președintelui CNIPMMR, modificările legislației fiscale au generat efecte multiple negative asupra IMM-urilor, printre care: creșterea fiscalității, creșterea birocrației pentru toți contribuabilii și toți angajatorii, creșterea cheltuielilor de personal, creșterea cheltuielilor administrative, privind actualizarea programelor informatice, necesitatea unor restructurări (concedieri individuale sau colective) și probleme de asigurare a competitivității și derulării contractelor la export.

Bilanțul patronatelor IMM relevă, de asemenea, că, în perioada ianuarie – februarie 2018, investițiile directe ale nerezidenților în România au scăzut cu 3,17%, însumând 794 milioane euro (comparativ cu 820 milioane euro în intervalul similar din 2017), din care participațiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au însumat 592 milioane euro, iar creditele intra-grup au înregistrat valoarea netă de 202 milioane de euro.

În plus, numărul societăților cu capital străin nou înființate se ridică la 848 și au un capital social subscris în sumă totală de peste 3,59 milioane dolari, în scădere cu 57,9%, reiese din informațiile incluse în raportul CNIPMMR, care citează statistica ONRC.

Pe de altă parte, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2018, a crescut cu 66,52% numărul suspendărilor (4.108 de suspendări, comparativ cu 2.467 în intervalul similar din 2017), s-a majorat cu 74,21% numărul dizolvărilor (6.397 dizolvări, comparativ cu 3.672), a crescut cu 19,25% numărul radierilor, până la 15.254, iar insolvențele s-au majorat cu 28,07%, ajungând la 1.492 de cazuri, față de 1.165 în perioada similară a anului trecut.

CNIPMMR solicită inițierea unui Program REFIT de simplificare a cadrului legislativ din România, similar cu Programul REFIT inițiat de Comisia Europeană în anul 2002, care să asigure codificarea, reformarea legislației, abrogarea și eliminarea actelor normative inutile și irelevante, revizuirea și retragerea unor acte în curs de elaborare, înlocuirea actelor obligatorii din punct de vedere juridic cu alternative mai puțin stricte, cum ar fi acordurile voluntare (autoreglementare, co-reglementare), 835 de acte normative în 3 luni fiind foarte dificil de cunoscut și implementat într-un termen atât de scurt.

De asemenea, membrii Consiliului cer respectarea principiilor reglementării inteligente: un proces decizional deschis și transparent, un dialog social calitativ, evaluarea în mod sistematic a impactul legislației asupra IMM-urilor, realizarea ”testului IMM” și aplicarea principiul ”Gândiți întâi la scară mică”, respectarea principiilor fiscalității, pentru asigurarea unui cadru legal stabil, predictibil și rezonabil, respectiv restabilirea încrederii investitorilor.

Sursa: agerpres.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419