Rămâi conectat

Actualitate

„Noroc” cu războiul: România primește milioane de euro pentru reabilitarea sau chiar refacerea a cinci poduri

Ziarul Unirea

Publicat

în

„Noroc” cu războiul: România primește milioane de euro pentru reabilitarea sau chiar refacerea a cinci poduri

CNAIR a primit o finanțare de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea sau chiar refacerea a cinci poduri aflate în proximitatea unor baze militare după ce la Bruxelles s-a decis refacerea căilor de transport pe care ar putea fi mutate rapid coloane de tancuri și blindate.

România face eforturi de miliarde de euro pentru modernizarea armatei și achiziționează, între altele, sisteme moderne de rachete HIMARS sau Patriot, blindate Piranha V pentru trupele regulate sau Oshkosh JLTV pentru Forțele Speciale și aeronave de luptă F-16 Fighting Falcon. Însă aceste programe de dotare nu sunt suficiente pentru a crește capacitatea de apărare a țării, deoarece mobilitatea militară este crucială într-un scenariu în care am fi atacați de forțe ostile.

Elit - Gustul Desăvârșit

Concret, la infrastructura de transport, România nu stă tocmai bine, lucru subliniat și de analiști militari străini sau autohtoni. Generalul-locotenent (r.) american Ben Hodges, fost comandant al Forţelor Terestre ale SUA în Europa (USAREUR), de exemplu, a atras atenția asupra acestei probleme a României, cu ceva timp în urmă. „Pentru ca descurajarea să fie posibilă, trebuie să ai capacitatea de a învinge orice adversar. Rusia trebuie să știe că avem capacitatea de a ne mișca.(…) România trebuie să fie capabilă să transporte echipamente grele, muniții, personal. Tot ce ține de logistică trebuie conectat cu infrastructura, prin poduri, tunele, porturi. Toate trebuie să facă față. Și, sincer să fiu, această țară minunată care e România încă nu e pregătită să facă față”, a precizat generalul.

La rândul lui, analistul militar Aurel Cazacu susține că infrastructura rutieră și feroviară este foarte importantă din punct de vedere tactic. „Trebuie să avem căi de rulare și poduri trainice. Numai două exemple: un tanc Leclerc cu remorcherul blindat care îl transportă ajung la o greutate totală de 100 de tone. Păi, cam câte poduri avem noi să reziste la o asemenea greutate cu treceri repetate? Nu prea multe. Apoi, un blindat Piranha V are și el aproape 40 de tone și în misiune de luptă trebuie să abordeze tot felul de poduri de pe drumuri comunale care sigur nu rezistă la un asemenea tonaj”, a precizat Aurel Cazacu.

Conform datelor oficiale, România nu este singura țară care are probleme în acest domeniu, fapt pentru care UE a lansat un program al mobilității militare care are ca scop ușurarea transportului trupelor și sistemelor de armament pe continent. Infrastructura civilă UE va fi astfel pregătită să reziste unor convoaie militare de mari dimensiuni.

Potrivit comisarului pentru Transporturi, Adina Vălean, executivul european a pus cap la cap hărțile civile și militare, în cadrul unui plan de acțiune vizând toate căile de transport: aerian, rutier, feroviar, maritim. Planul, la care recent s-a alăturat și Marea Britanie, stabilește prioritățile de investiții pentru acele puncte care nu sunt adaptate utilizării duale, civile și militare, conform RFI România. De asemenea, vor fi create hub-uri pentru aprovizionare.

Bugetul pentru mobilitatea militară este de 1,6 miliarde de euro, din care a fost alocată deja o tranșă de peste 300 de milioane. În cadrul acestei alocări, România a primit fondurile necesare pentru reabilitarea a cinci poduri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 20 de milioane de euro.

Primul și cel mai important este la Ovidiu, în județul Constanța, unde se află baza militară de la Mihail Kogălniceanu. Urmează podurile de pe DN1, la Azuga, DN 6, la Arginești, și DN15 la Strajă și Viișoara. Rutele pe care ele sunt amplasate fac legătura cu locuri unde armata are unități importante ori sunt aproape de graniță.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat pentru „Adevărul” că reabilitarea acestor poduri va fi una complexă. „Nu tragem doar asfalt, iar reabilitarea poate merge până la înlocuirea elementelor podului care se află în lucru. Piloni, culee, grinzi, plăci de susţinere. Mai mult, există și posibilitatea ca unele poduri să fie demolate și reconstruite”, a transmis Alin Șerbănescu.

Conform unor rapoarte oficiale, mai mult de jumătate din podurile rutiere aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), adică aproape 2.400 din 4.482, necesită lucrări de reabilitare sau de înlocuire a unor elemente, iar 53 sunt în cea mai avansată stare de degradare și au nevoie fie de consolidare, fie de înlocuire.

Nici infrastructura feroviară a României nu este una de invidiat. Concret, din totalul celor 13.680 kilometri de linie de cale ferată, 9.908 kilometri nu mai oferă siguranţă, zone în care, cel mai probabil, se circulă cu mari restricţii de viteză. Apoi, la capitolul poduri, dintr-un total de 4.739 de unităţi, 3.115 sunt periculos de ruinate. Nici podeţele nu stau mai bine, cu peste 9.200 distruse dintr-un total de 12.674.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

FOTO VIEO | O nouă parcare se construiește în centrul orașului Alba Iulia: Câte locuri noi vor fi date în folosința albaiulienilor

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

FOTO VIEO | O nouă parcare se construiește în centrul orașului Alba Iulia: Câte locuri noi vor fi date în folosința albaiulienilor

Un nou lot de locuri de parcare se construiește în zona centru, lânga sediul Direcției de Venituri, Taxe și Impozite Alba Iulia.

Pentru ziarulunirea.ro Marius Filimon, viceprimarul municipiului Alba Iulia a declarat: ”Încă nu putem da un termen clar la care vor putea fi date în folosință locurile de parcare, nu știm cum vor fi afectate lucrările de schimbările meteo.

Elit - Gustul Desăvârșit

Lotul urmează să dispună de 59 de locuri de parcare dispuse pe aproximativ 1.000 de metrii pătrați dispuși pe terenul public. Valoarea aproximativă a investiției este de 250.000 de lei, TVA inclus. Contractantul este firma Elis Pavaje SRL.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

22 noiembrie 2022, COVID-19 în Alba. 2 noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

22 noiembrie 2022, COVID-19 în Alba. 2 noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ

La nivelul județului Alba, marți, 22 noiembrie 2022, s-au înregistrat 2 noi infectări cu COVID-19 potrivit datelor transmise de DSP Alba.


În ultimele 24 de ore, la nivelul județului Alba, nu a fost înregistrat niciun deces în rândul persoanelor bolnave de COVID-19.

Atfel, numărul total al cazurilor înregistrate ajunge la 59587 de persoane confirmate, 58361 persoane vindecate, 1.311 decese.

Elit - Gustul Desăvârșit

Luni, în județul Alba au fost prelucrate în total 236 teste, 54 PCR, 182 de teste rapide. Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 504181 mai exact, 365990 de teste PCR și 138191 de teste rapide.

De unde provin cazurile:
BLAJ – 1

CUGIR – 1

OCOLIŞ 1
ALBAC 2
ORAŞ CUGIR 26
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2
CUT 1
FĂRĂU 1
CERGĂU 1
SOHODOL 1
MUNICIPIUL BLAJ 12
HOREA 1
CRICĂU 1
GÂRBOVA 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 14
ŞIBOT 1
METEŞ 1
ORAŞ CÂMPENI 2
ORAŞ TEIUŞ 2
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1
MUNICIPIUL ALBA IULIA 19
ŞONA 1
MUNICIPIUL AIUD 5
ORAŞ ABRUD 1
ORAŞ OCNA MUREŞ 2
IGHIU 1
ORAŞ ZLATNA 1
ALMAŞU MARE 0
ARIEŞENI 0
AVRAM IANCU 0
BERGHIN 0
BISTRA 0
BLANDIANA 0
BUCIUM 0
CÂLNIC 0
CENADE 0
CERU-BĂCĂINŢI 0
CETATEA DE BALTĂ 0
CIUGUD 0
CIURULEASA 0
CRĂCIUNELU DE JOS 0
DAIA ROMÂNĂ 0
DOŞTAT 0
GALDA DE JOS 0
GÂRDA DE SUS 0
HOPÂRTA 0
ÎNTREGALDE 0
JIDVEI 0
LIVEZILE 0
LOPADEA NOUĂ 0
LUNCA MUREŞULUI 0
LUPŞA 0
MIHALŢ 0
MIRĂSLĂU 0
MOGOŞ 0
NOŞLAC 0
OHABA 0
PIANU 0
POIANA VADULUI 0
PONOR 0
POŞAGA 0
RĂDEŞTI 0
RÂMEŢ 0
RIMETEA 0
ROŞIA DE SECAŞ 0
ROŞIA MONTANĂ 0
SĂLCIUA 0
SĂLIŞTEA 0
SÂNCEL 0
SÂNTIMBRU 0
SĂSCIORI 0
SCĂRIŞOARA 0
ŞPRING 0
STREMŢ 0
ŞUGAG 0
UNIREA 0
VADU MOŢILOR 0
VALEA LUNGĂ 0
VIDRA 0
VINŢU DE JOS 0

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

ALERTĂ alimentară la Lidl: Două feluri de iaurt contaminate cu bucăți de plastic. Unde pot fi returnate produsele

Ziarul Unirea

Publicat

în

ALERTĂ alimentară la Lidl: Două feluri de iaurt contaminate cu bucăți de plastic. Unde pot fi returnate produsele

Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) și compania Lidl au emis o avertizare prin care arată că iaurtul Pilos, vândut la găleată de 1 kg, poate conține bucăți de plastic.

Potrivit alertei emise de ANSVSA și Lidl, alerta vizează următoarele produse:- Pilos Iaurt natur 3.5% grăsime, 1kg, cu termen de valabilitate 15.12.2022 și cod de bare 20439927- Pilos Iaurt natur 1.5% grăsime, 1kg, cu termen de valabilitate 12.12.2022 și cod de bare 20972790.

Potrivit avertizării, există suspiciune de contaminare a celor două produse cu un corp strain – masa plastică de 0.2 – 0.5 mm.

Elit - Gustul Desăvârșit

Produsele pot fi returnate în orice magazin Lidl, iar contravaloarea acestora va fi restituită fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

Sursa: realitatea.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea