Rămâi conectat

Politică Administrație

Ministerul Mediului a dat startul pentru finanțarea rețelei de alimentare a mașinilor electrice. Primăriile, instituțiile și agenții economici pot depune proiecte pentru puncte de alimentare

Publicat

în

masini electriceMinisterul Mediului a lansat, miercuri, ghidul de finanțare a Programului de dezvoltare a infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice și hibrid, document în baza căruia primăriile, instituțiile publice și agenții economici pot dezvolta în perioada următoare proiecte pentru puncte de alimentare pentru autovehiculele electrice.

Dosarele de finanțare vor putea fi depuse în perioada 15 septembrie – 15 octombrie 2016, la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu. Pentru anul 2016 este disponibilă suma de 70 milioane lei care va acoperi instalarea a circa 420 de stații de încărcare.

„Programul „Infrastructură de alimentare verde” a fost realizat în conformitate cu reglementările U.E, și pune bazele viitoarei rețele naționale de puncte de alimentare pentru autovehiculele electrice din România. Programul a fost conceput ca unul multianual, cu o țintă indicativă de 6.000 de puncte de alimentare instalate în rețea, până în anul 2020. Acesta este finanțat prin AFM și beneficiază, pentru anul 2016, de suma de 70 milioane lei, sumă care va acoperi instalarea a circa 420 de stații de încărcare cu putere normală și alte 420 de stații de încărcare rapidă”, se arată într-un comunicat al Ministerului Mediului.

Electrica Furnizare Discount

Programul „Infrastructură de alimentare verde” este destinat persoanelor juridice, respectiv: primăriilor din localități cu mai mult de 50.000 de locuitori, instituțiilor publice și agenților economici din astfel de orașe, dar și agenților economici ale caror sedii sociale sau puncte de lucru au acces direct la autostrăzi, drumuri europene și drumuri naționale.

Fiecare dintre acesti beneficiari poate aplica la AFM pentru instalarea de puncte de încărcare și poate beneficia de finanțarea a 80% din costurile unui astfel de proiect. Suma maximă pe care o poate solicita o primărie, instituție publică sau un agent economic este de 900.000 de lei – aproximativ 200.000 de euro.

Programul permite instalarea atat a punctelor de încărcare cu putere normală, egală cu 22 kw curent alternativ cât și a celor cu putere înaltă, mai mare de 22 kw curent continuu. Pentru o priză cu încărcare normală (de circa 4 ore) AFM a stabilit în concordanță cu nivelul pietei o suma maximă decontabilă de 2.500 de euro, iar pentru una cu încărcare rapidă (sub 1 ora) o sumă de 35.000 de euro. După un calcul simplu, orice primărie, instituție publică sau agent economic poate instala din suma maximă alocată (aproximativ 200.000 de euro) 4 prize de încărcare rapidă și alte 24 cu încărcare normală.

Locatiile care pot fi dotate cu chargere rapide sau normale conform viziunii Programului sunt: parcările publice, parcări destinate sau care deservesc punctele de interes public (baze sportive, săli de spectacole, instituții publice, centre comerciale, unități hoteliere, gări, aeroporturi, benzinării), parcari cu acces direct la autostrăzi, drumuri naționale sau europene.

Cei care vor aplica în cadrul sesiunii de finanțare trebuie să prevadă în proiectul cu care aplică locuri de parcare corespondente numărului de puncte de încărcare care trebuie marcate distinct și semnalizate cu panouri de informare.

„Am creat un întreg pachet care să răspunda telului european privind promovarea transporturilor cu ZERO emisii. Programele „Rabla PLUS” si „Infrastructura de alimentare verde” au forta de a rupe barierele care au ținut pe loc dezvoltarea transportului urban verde în România și de a face tranziția tot mai mult în viitor de la carburant la curentul electric. Vrem ca pe măsură ce punctele de încărcare vor fi finalizate să le actualizăm într-o hartă on-line pe care orice sofer să o poată consulta înainte de a pleca spre orice destinație. Suntem convinși că imediat ce rețeaua va fi activă si va permite traversarea României de la un capăt la altul, cu o mașină 100% electrică, cu costuri de sub 50 de lei, acest mod de transport va deveni o optiune importantă pentru mult mai multi români. Ne dorim ca primăriile să joace un rol important în acest Program, să aplice și să contribuie la tranziția către orașe inteligente”, a declarat Cristiana Pasca Palmer, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

sursa:hotnews

Publicitate

Politică Administrație

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Publicat

în

Soarta țării se decide prin SMS: Membrii PSD întrebați prin mesaje dacă doresc guvernare alături de PNL. Reprezentanți din ALBA confirmă „demersul”

Situația în PSD este neclară după desemnarea generalului (r) Nicolae Ciucă drept candidat pentru funcția de prim-ministru. Mai mulți social-democrați din țară au primit mesaje în care erau întrebați dacă și-ar dori ca PSD să intre la guvernare alături de PNL.

„Credeți că PSD ar trebui să formeze un guvern împreună cu PNL, cu premier Nicolae Ciucă?

Electrica Furnizare Discount

1 – da

2 – nu

3 – nu știu

(răspunde cu 1, 2 sau 3)”, este sms-ul primit de unii membri ai PSD.”

Senatorul PSD de Alba, Călin Matieș, a confirmat pentru ziarulunirea.ro informația. Astfel, acesta, împreună cu mai mulți membrii ai partidului, ar fi fost consultați prin intermediul acestui sondaj prin telefon.

Nu este clar la acest moment dacă este vorba despre un demers la nivel național sau doar unele filiale județene au ales să își consulte liderii locali în acest fel.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat joi că social-democrații nu susțin un guvern minoritar condus de Nicolae Ciucă și nici nu renunță la ideea anticipatelor, însă acestea nu se pot ține în acest moment. Totuși, Ciolacu nu a exclus discuții cu Ciucă pentru un guvern de largă majoritate parlamentară.

Vasile Dîncu, preşedintele Consiliului Naţional al PSD, şi Dumitru Buzatu, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, au cerut în şedinţa Biroului Permanent al partidului ca PSD să nu voteze un guvern minoritar PNL-UDMR indiferent de numele premierului.

Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Europarlamentarul Victor Negrescu a solicitat, în plenul Parlamentului European, intervenția Uniunii Europene în România pentru a gestiona criza medicală

Publicat

în

Europarlamentarul Victor Negrescu a luat cuvântul în plenul Parlamentului European pentru a prezenta situația medicală dezastruoasă din România și a solicitat Uniunii Europene să intervină pentru a ajuta țara noastră în a gestiona criza medicală.

“Pandemia nu a trecut. Mai sunt multe state membre care întâmpină probleme în a gestiona criza din domeniul sănătății. De aceea, acest subiect trebuie să fie primordial pe agenda Consiliului European.

În România, din cauza incompetenței partidelor de dreapta, avem astăzi peste 500 de decese pe zi. La fiecare 2 minute moare o persoană, iar acest lucru riscă să readucă întreaga Europă în zona roșie.

Electrica Furnizare Discount

Uniunea Europeană trebuie să intervină. Nu poate să lase lucrurile la voia întâmplării, mai ales că executivul din România a ratat atât campania de vaccinare cât și achiziția de teste din bani europeni”, a precizat eurodeputatul Victor Negrescu.

Europarlamentarul român a solicitat o decizie în cadrul Consiliului European privind criza prețurilor din domeniul energiei și o implicare mai amplă în gestionarea efectelor negative generate de pandemie.

“Efectele negative ale pandemiei asupra economiei și societății sunt doar la început. Consiliul trebuie să fie mai activ în a reacționa. Este valabil și pentru criza prețurilor din domeniul energiei.

Profiturile cresc, iar populația europeană sărăcește. Dincolo de cinismul unor lideri politici, este nevoie de măsuri active și de acțiuni europene care să ofere soluții la provocările și greutățile întâmpinate de cetățeni. Mă aștept de la Consiliul European viitor să vină cu soluții și decizii clare. Indecizia costă vieți”, a adăugat europarlamentarul social democrat, Victor Negrescu.

Citește mai mult

Politică Administrație

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

Publicat

în

Dezbatere publică la Alba Iulia privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor și elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL privind investiţiile private şi publice în domeniul urbanismului şi construcţiilor în Municipiul Alba Iulia.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104610/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Electrica Furnizare Discount

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Primăria Municipiului Alba Iulia organizează în data de 26.10.2021, ora 15.00, în sala de ședințe a Direcției Programe, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, Strada Bucovinei, nr. 6, dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea documentațiilor de Urbanism și Amenajarea teritoriului.

Proiectul de hotărâre și anexele aferente au fost afișate atât pe site-ul autorității publice, www.apulum.ro, la secțiunea Consultare publică cât și la avizierul acesteia.

Modalitatea de colectare a recomandărilor: în scris, conform anunțului nr. 104620/2021, specificându-se articolul sau articolele din proiectul de act normativ în discuție, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, din Calea Moților, nr. 5 A, Camera 8 – Registratură, sau în format electronic, pe adresa de e-mail: [email protected], până la data de 27.09.2021, ora.16.00.

Modalitatea de înscriere și luarea cuvântului: luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe listă, la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant.

Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Potrivit prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, coroborate cu prevederile OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la luarea cuvântului și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție; la dezbaterea publică vor participa obligatoriu inițiatorul și/sau inițiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorității publice locale, experții și/sau specialiștii care au participat la elaborarea referatului de aprobare însoțit de alte documente specifice, privind necesitatea adoptării actului normativ propus și persoanele interesate care au făcut recomandări scrise.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare