Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Ştirea zilei

Mega licitatia de 14 milioane de lei din Alba Iulia: Furnizarea echipamentelor pentru sublotul 3 al lotului 1 din proiectul de mobilitate, lansat în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Mega licitatia de 14 milioane de lei din Alba Iulia: Furnizarea echipamentelor pentru sublotul 3 al lotului 1 din proiectul de mobilitate, lansat în SEAP

Primăria Municipiului Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru furnizare și cumpărare, în cadrul proiectului „Reabilitare infrastructură rețean majoră de transport public urban din Municipiul Alba Iulia, lotul 1 – lot 3 (sublot în cadrul proiectului)”. Valoarea totală a investiției este de 13.404.223,07 de lei, fără TVA.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Sublotul 3 din cadrul lotului 1 se referă la reabilitarea infrastructurii rețelei majore de transport public urban – Municipiul Alba Iulia, care cuprinde furnizarea si montajul echipamentelor aferente iluminatului trecerilor de pietoni, statiile de autobuz, statiile de reincarcare, bike sharing, mobilierul urban si amenajarea centrului de management de trafic in spatiul detinut de autoritatea contractanta pe strada Bucovinei.

Prin implementarea unui sistem management inteligent al traficului în Municipiul Alba lulia se urmăreşte, în principal, îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor săi de parcurs, accesibilităţii, transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme, precum şi a transferului către modurile nemotorizate de transport, creându-seîn acest mod condiţiile pentru reducerea numărului autoturismelor şi reducerea emisiilor de echivalent CO2.

Sistemul de trafic management şi monitorizare răspunde la necesităţile constatate, oferind soluţii pentru eliminarea sau reducerea efectelor disfuncţionalitătilor actuale.

Prin urmare, justificarea şi necesitatea implementării sistemului rezultă din faptul că acesta, prin componentele sale, contribuie într-un mod esenţial la atenuarea sau eliminarea unei părţi a acestor disfuncţionalităţi, beneficiile estimate a fi obţinute prin fiind următoarele:

– îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciului de transport public, ceea ce va duce la creşterea numărului de pasageri, beneficiari ai serviciului;

– Creşterea vitezei de circulaţie, in special pentru transportul public, datorită capacităţii sistemului de a acorda prioritate la trecerea prin locaţiile semaforizate pentru vehiculele de transport public.

– Creşterea fluidităţii traficului pe principalele artere ale municipiului.

– Scăderea numărului de accidente ca urmare a creşterii siguranţei traficului în oraş.

– Scăderea consumului de combustibil utilizat pentru transportul rutier.

– Reducerea poluării mediului, precum şi a poluării fonice la nivelul întregului oraş.

– Posibilitatea intervenţiei rapide şi sancţionării în cazul nerespectării regulilor de circulaţie.

– Monitorizarea permanentă, în timp real, a stării de funcţionare a sistemelor de semaforizare, care are ca avantaj posibilitatea intervenţiei rapide în cazul sesizării unui defect.

– Obţinerea unor situaţii statistice.

– Realizarea unor aspecte importante legate de dezvoltarea durabilă a localităţii: prin introducerea unor semafoare cu consumuri semnificativ mai mici pentru toate tipurile de semafoare propuse, consumul energetic global va scădea, la rândul său, în mod semnificativ.

– Scăderea timpilor de răspuns în cazul detectării unor evenimente care perturbă siguranţa rutieră sau ordinea publică în zonele supravegheate.

– Scăderea riscului producerii de accidente şi eventuate evenimente antisociale.

– Creşterea siguranţei circulaţiei, în special pentru utilizatorii cei mai vulnerabili: bicicliştii şi pietonii

Sistemul de management adaptiv al traficului și prioritizare a vehiculelor de transport public

Automat de Dirijare a Circulaţiei
Cabinet automat de dirijare trafic
Semafoare LED D200 mm (vehicule, pietoni, biciclişti, lămpi intermitente)
Semafoare LED D100 mm (primvehicul)
Dispozitiv tip push-button
Dispozitiv acustic pentru nevazatori
UPS 1000VA de exterior, cu management
Switch date local şi modul SFP (FO) pereche
Router şi firewall local
Dispozitiv AVL fix
Sistemul de monitorizare video
Cameră video trafic management
Sistemul de enforcement
Componenta centrală

Transport public

Situaţia propusă

În vederea creşterii atractivităţii, confortului şi eficienţei deplasărilor cu transportul public, proiectul are drept obiect implementarea unor tehnologii de ultimă generaţie, care să confere un caracter „inteligent” sistemului de transport public local, oferind în acelaşi timp un mediu prietenos, atractiv, dinamic şi interactiv utilizatorilor acestui mod de deplasare.

Sistemul este format din două componente majore:

– Subsistemul local: staţia de transport public şi componentele hardware şi software integrate în aceasta

– Subsistemul central: centrul de comandă şi control

Comunicaţiile necesare sistemului local (între acesta şi subsistemul central, respectiv între componenta locală şi soluţii cloud de stocare/procesare date) vor fi asigurate prin acces la internet prin intermediul routerului pus la dispoziţie în staţie, utilizând comunicaţiile mobile 4G.

SUBSISTEMUL LOCAL

Prin proiect a fost prevăzută furnizarea şi instalarea a 24 de staţii inteligente de transport public, amplasate pe principalele artere de circulaţie ale municipiuliui, după cum urmează:

• Str. Regimentul V Vânători * 4 staţii de autobuz inteligente
• Bd. Ferdinand – 4 staţii de autobuz inteligente
• Str. I. C. Brătianu – 3 staţii de autobuz inteligente
• Str. Ardealului – 1 staţie de autobuz inteligentă
• Bd. Tudor Vladimirescu – 6 staţii de autobuz inteligente
• Str. Turnătoriei – 4 staţii de autobuz inteligente
• Str. Cabanei – 2 staţii de autobuz inteligente

Stația de transport public

Staţia va trebui să aibă o structură de rezistenţă din oţel vopsit în câmp electrostatic, având următoarele dimensiuni minime (L x l x h): 4m x 1,6 m x 2.6 m. Structura spatelui staţiei va fi realizată din sticlă securizată cu protecţie solară de minim 10 mm, dimensiunile structurii din spatele staţiei vor fi de minim L4mxH 2,3 m.

Acoperişul staţiei ce prezintă şi un sistem de iluminat va avea dimensiunea de minim L4m x l 1,6 m, structura de rezistenţă va fi o ramă din oţel galvanizat vopsit în câmp electrostatic. Acesta va dispune de o sticla securizată de minim 10 mm cu protecţie solară. Puterea sistemului de iluminat va fi de minim 2×5 W.

Panou interactiv pentru informare călători

Panou interactiv pentru informare călători este echipamentul central din staţii şi va oferi informaţii privind:

– Prezentarea timpilor de aşteptare până la sosirea mijloacelor de transport în staţie (după integrarea cu dispeceratul de transport public ce va furniza aceste valori) sau a orei de sosire în staţie a mijloacelor de transport public (în mod static, pe baza graficelor de circulaţie)
– Prezentarea liniilor, a orarului de funcţionare pentru fiecare linie de transport din acea staţie
– Asistent inteligent de călătorie, care permite informaţii privind rute optime origine /destinaţie
– Harta interactivă cu staţiile de transport public, terminalele multimodale şi cu staţiile de bike-sharing
– Hartă cu informaţii de trafic
– Mesaje de la operatorul de transport public
– Mesaje de interes public
– Puncte de interes turistic, cultural, instituţii publice
– Informaţii privind condiţiile meteorologice, indicatori de mediu
– Afişarea de conţinut video.

Bike sharing şi mobilier

În prezent Municipiul Alba lulia nu dispune de un sistem integrat de închiriat biciclete, care să prezinte ca o alternativă la transportul cu autoturismul propriu şi să asigure intermodalitatea cu transportul în comun.

Prin proiect au fost prevăzute 6 staţii de bike-sharing distribuite astfel:

– Statia numărul 1 de pe Bd. Ferdinand 1-10 spaţii de andocare
– Staţia numărul 2 de pe str. I.C. Brătianu – 10 spaţii de stocare
– Statia numărul 3 de pe str. Ardealului – 10 spaţii de andocare
– Statia numărul 4 de pe str. Ardealului – 10 spaţii de andocare
– Statia numărul 5 de pe str. Ardealului – 10 spaţii de andocare
– Statia numărul 6 de pe Bd. Tudor Vladimirescu – 10 spaţii de andocare

Componenţa soluţiei proiectate de bike-sharing va conţine următoarele componente:

– Terminal inteligent de închiriere a bicicletelor
– Staţii de predare şi preluare a bicicletelor
– Biciclete inteligente mecanice prevăzute cu computer de bord
– Aplicaţie de management operational şi back-office
– Aplicaţie mobilă
– Sistem hardware şi software pentru back-up date

Coş de gunoi

Prin proiect a fost prevăzută furnizarea şi instalarea a 114 coşuri de gunoi amplasate pe Bulevardul Tudor Vladimirescu (28 buc), Strada Turnătoriei (14 buc), Strada Cabanei (4 buc), Strada Regimentul V Vânători (20 buc), Bulevardul Ferdinand I (32 buc), Strada I. C. Brătianu (10 buc), Strada Ardealului (6 buc).

Acestea vor avea dimensiunile (L x l) 450 x 330 (se acceptă o abatere de +/- 5%). înălţimea recipientului va fi de minim 700 mm. Greutatea acestuia va fi de maxim 50 kg. Recipientul metalic al coşului de gunoi va trebui să fie realizat din oţel zincat. Coşurile de gunoi vor fi dotate cu capac şi scrumieră.

Bancă

Prin proiect a fost prevăzută furnizarea şi instalarea a unor 10 bănci simple amplasate pe Strada I. C. Brătianu (5 buc) şi pe Strada Ardealului (5 buc).

Banca va avea dimensiuniile de minim 1,5m L x 0,59 l x 0.43 m H şezut x 0.74 H totală. Aceasta va dispune de minim 2 suporţi din metal, minim 5 sipci/scanduri din lemn de raşinoase tratat pentru exterior, cu grosimea 30-40 m, minim 20 organe asamblare. Toate elementele metalice de îmbinare utilizate în construcţia echipamentului vor fi protejate împotriva intemperiilor prin aplicarea unor vopsele non toxice.

Iluminat şi staţii de încărcare

Situația existentă

În prezent, în multe zone ale “Municipiului Alba lulia” se constată lipsa unui iluminat special pentru trecerile de pietoni, lucru care duce la accidente rutiere.

Acestă măsură combinată cu prezenţa indicatoarelor de circulaţie vor duce în mod sigur la micşorarea numărului de incidente şi accidente foarte frecvente în aceste zone. Instalarea acestor sisteme se iluminat se va face în special pe arterele principale de circulaţie, în zona şcolilor şi a instituţiilor, în zona pieţelor sau în zonele cu flux de trafic ridicat.

De asemenea, în contextul dezvoltării industriei auto pe segmentul hybrid şi electric, Municipiul Alba lulia işi propune în egală măsură, încurajarea utilizării de vehicule electrice/hybrid şi atragerea utilizatorilor aflaţi în transit în regiune pentru încărcarea acestora şi implicit vizitarea oraşului, prin amplasarea unor staţii de reîncărcare pe raza municipiului.

Situaţia propusă

Din punct de vedere al staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice:

O staţie de reîncărcare a vehiculelor electrice, denumită şi staţie de reîncărcare EV, este un element al unei infrastructuri care furnizează energie electrică pentru încărcarea vehiculelor full electrice şi hibride plug-in.

Dat fiind că autonomia exclusivă a electricităţii este încă limitată, vehiculul trebuie încărcat în medie la fiecare două sau trei zile. în practică, şoferii îşi conectează vehiculele în fiecare noapte, începând astfel fiecare zi cu o încărcare completă.

Pentru încărcarea normală (până la 7,4 kW), producătorii de maşini au construit un încărcător de baterii în maşină. Un cablu de încărcare este utilizat pentru conectarea acestuia la reţeaua electrică pentru alimentarea la un curent alternativ de 230 volţi.

Pentru o încărcare mai rapidă (22 kW, chiar şi 43 kW şi mai mult), producătorii au ales două soluţii:

Utilizarea încărcătorului încorporat al autovehiculului, proiectat pentru a încărca între 3 şi 43 kW la 230 V monofazat sau 380V în trei faze.

Utilizarea unui încărcător extern care converteşte curent alternativ în curent continuu şi încarcă vehiculul la 50 kW (de exemplu, Nissan Leaf) sau mai mult (de exemplu 120-135 kW Tesla Model S).

Aparate de iluminat pietonal/ornamental
Senzori de mişcare și comandă
Sistemul de management prin telegestiune
Staţie de reîncărcare


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO Ce mai aruncă oamenii din Alba, în Săptămâna Mare: Trei pui de cățel, legați cu sărmă de gât și labe, aruncați într-o baltă adâncă să se înece

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ce mai aruncă oamenii din Alba, în Săptămâna Mare: Trei pui de cățel, legați cu sărmă de gât și labe, aruncați într-o baltă adâncă să se înece Săptămâna Mare = săptămâna în care viaţa unor suflete nu are valoare, într-un oraș din Alba. Scene şocante au fost surpinse miercuri, 1 mai, la Teiuș. Trei cățeluși […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea