// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Maşinile din Germania care au pe talon mențiunea că sunt pentru casare/dezmembrări nu pot fi înmatriculate în România

Cumpărătorii de maşini second-hand de la intermediari trebuie să fie atenţi la actele pe care le primesc, pentru că pot constata că nu le pot înmatricula în ţară, deoarece au pe talon o ştampilă pentru ‘casare/dezmembrări’ (Verwertungsnachweis lag vor), atenţionează, într-un comunicat remis miercuri AGERPRES, Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

Potrivit comunicatului, o astfel de maşină este aproape imposibil de repus în circulaţie chiar şi în România, deşi este în stare de funcţionare.

”Statul german încurajează achiziţia de maşini electrice şi oferă 10.000 euro primă de casare pentru maşini care sunt în stare foarte bună, au uneori şi opt ani vechime. O altă încurcătură cu actele unei maşini second-hand adusă din străinătate este când autoturismul este transportat pe platformă fără să existe o dovadă de la firma de transport. La Poliţie, când românii vor să înmatriculeze maşina, li se cer la dosar acte care dovedesc cum a intrat maşina în ţară, fie pe platforma, iar în acest caz trebuie să existe o dovadă, talonul original şi plăcuţele, fie pe şosea, iar în acest caz trebuie predat talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein – valabilitate cinci zile) şi plăcuţele”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, brief-ul mare (cartea maşinii) trebuie să nu fie ştampilat cu termenul Ungultig (invalid). De asemenea colţul tăiat la brief-ul mare înseamnă că maşina a fost scoasă din circulaţie definitiv în Germania, deci automat trebuie să facă dovada că au transportat-o pe platformă sau să prezinte talonul provizoriu şi numerele aferente.

”Samsarii evită să spună că maşina a fost radiată din Germania, aşa că îi lasă pe români să creadă că mai pot circula cu ea aşa. Trebuie doar să le dea banii pe maşină şi nu mai au nicio grijă cu înmatricularea în România, pot circula cu numere străine. Când o maşină este radiată din Germania, primeşte buline pe numere, însă samsarii le dau jos şi fac o asigurare falsă. Românii prinşi la volanul unei astfel de maşini se aleg cu amendă şi dosar penal, pentru circulaţia pe drumuri publice cu o maşină neînmatriculată”, se mai spune în comunicat.

De multe ori, vânzătorii din străinătate vând maşina fără talon şi promit că îl vor trimite prin Poştă, însă pe hârtia doveditoare nu scrie şi în cât timp îl trimit, românii putând aştepta şi şase luni – un an pentru acest document.

Sursa: economica.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Un răspuns la Maşinile din Germania care au pe talon mențiunea că sunt pentru casare/dezmembrări nu pot fi înmatriculate în România

  1. vasile ionel 08.06.2018 la 16:23

    Este un abuz din partea RAR. Activitatea RAR este reglementata de OG 78/2000 si legislatia referitoare la masinile pentru casare inmatriculate IN ROMANIA (nu Germania) este reglementata prin OG 82/2000 si Legea nr.212/2015. Masinile pentru distrugere in Germania nu fac obiectul acestor legi iar prin directivele 75/442/CEE si 2000/53/CE se precizeaza ce se intelege prin deseu si prin vehicul scos din uz, ceea ce nu este cazul pentru o masina care corespunde din punct de vedere tehnic pentru care RAR este OBLIGAT sa elibere CIV si certificatul de autenticitate. Pana in prezent au fost inmatriculate aceste masini iar acum s-au gasit sa dea aceste ordine abuzive. Ce se va intampla cu masinile inmatriculate de catre cumparatorii de buna credinta?Cum explica RAR faptul ca pana in luna aprilie aceste autoturisme s-au inmatriculat in Romania si nu a fost nimic ilegal in asta iar acum brusc nu se mai pot inmatricula? S-a dat vreo lege noua din aprilie pana acum?