Rămâi conectat

Ştirea zilei

ÎCCJ: Hotărâre definitivă împotriva restricțiilor.  Prevederile de suspendare a activității sălilor de sport/fitness anulate, pentru prima oară

Publicat

în

ÎCCJ: Hotărâre definitivă împotriva restricțiilor.  Prevederile de suspendare a activității sălilor de sport/fitness anulate, pentru prima oară

Înalta Curte de Casatie și Justiție a respins recursurile împotriva sentinței Curții de Apel Cluj din aprilie prin care s-au anulat prevederilor de suspendare a activității sălilor de sport/fitness din Hotărârea de Guvern 348/2021 și din Hotărârea CJSU Cluj nr.50 din 27 martie.

„Respinge recursurile declarate de recurenta – reclamantă Indigo Gym SRL, de recurenţii – pârâţi Guvernul României, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Cluj şi Instituţia Prefectului Judeţului Cluj, precum şi de recurentul – intervenient Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul M.A.I. împotriva Sentinţei civile nr. 104 din 9 aprilie 2021 pronunţată de Curtea de Apel Cluj – Secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondate. Respinge cererea de intervenţie accesorie formulată de Ministerul Afacerilor Interne în interesul recurentului-pârât Guvernul României, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 21 octombrie 2021”, se arată în minuta ÎCCJ.

Potrivit clujust.ro, la solicitarea unei săli de fitness, Curtea de Apel Cluj a decis anularea prevederilor privind suspendarea activității sălilor de sport/fitness din Hotărârea de Guvern 348/2021 și din Hotărârea CJSU Cluj nr.50 din 27 martie, știrea fiind publicată atunci în premieră de Clujust.ro

Electrica Furnizare Discount

Extras din motivarea CA Cluj:

„În ceea ce privește caracterul gradual, necesar și proporțional al măsurilor atacate în prezentul dosar instanța apreciază că acest caracter lipsește în ce privește măsura suspendării activității sălilor de sport și fitness în spații închise .

În primul rand atât din analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență generate de virusul SARS-CoV-2 pe teritoriul României la data de 23.03.2021“, întocmit la nivelul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției cât și din discuțiile ce au dus la adoptarea Hotărârii nr.20/2021 a pârâtului de rândul 2(f.74-85 vol .I) nu rezultă o analiză a activitatii acestor sali de sport si fitness care își desfasoară activitatea în spatii închise, a riscului manifestat sau prognozat de această activitate (așa cum impune art. 2 din Legea 55/2020 ),a gravității acestui risc care să poată fi combătut prin măsura suspendării temporare a activității .Se face doar mențiunea că activitatea acestor săli este una de risc.

Lipsa unei motivări impuse de art. 31 din Constitutie ,art. 30,31 din Legea 24/2000 nu permite astfel concluzia ca masura este graduala, necesară și proporțională cu riscul ce se doreste a fi combatut asa cum impun art. 2 din Legea 55/2020 si art. 53 din Constituție .

14.Neîndeplinirea acestor cerințe rezultă și din istoricul activității în spatii închise în sălile de sport si fitness de la începutul pandemiei și până la adoptarea HG 348/2021.

Pe perioada stării de urgență această activitate a fost în mod evident suspendată .După adoptarea Legii 55/2020 și instituirea stării de alertă prin HG 394/2020 în Anexa 3 art. 9 s-a prevăzut că în condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc următoarele măsuri:6. Se reia activitatea și se instituie obligația operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a ștrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și ai ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. 12) din Legea nr. 55/2020.

HG 476 din 16 iunie 2020 a avut în Anexa nr. 3 – „Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc”, art. 9, pct. 5 prevederi similare .La fel celelalte HG-uri de prelungire a stării de alerta au păstrat aceste prevederi .

În concluzie inițial activitatea analizată a fost suspendata, dar apoi a fost permisă, cu respectarea normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății,norme care în esență stabilesc o serie de restricții pentru desfăsurarea activității sălilor de sport/fitness în spații închise.

Ordinul care a stabilit initial aceste condiții, restricții este OMTS nr. 667 din 7 iulie 2020 care la art. 6 se prevede că se aprobă Regulamentul privind condițiile necesar a fi respectate în vederea desfășurării activităților de pregătire fizică în săli de fitness și aerobic, prevăzut în anexa nr. 6.

Aceste conditii priveau modul de organizare a activității de pregătire fizică:respectiv organizarea spațiului de pregătire fizică anaerobă (pe aparate) astfel încât să permită menținerea unui spațiu de siguranță pentru fiecare persoană de minimum 7 mp,organizarea spațiului de pregătire fizică aerobică astfel încât să permită menținerea unui spațiu de siguranță pentru fiecare persoană de minimum 10 mp.Apoi accesul în sala de fitness și aerobic se făcea numai în baza unei programări prealabile. Programarea utilizatorilor trebuia făcută în așa fel încât să permită suficient timp pentru igienizarea periodică a sălii, dar și pentru eliberarea vestiarelor, în condițiile în care și aici trebuia menținută o distanță de siguranță între persoane.Era obligatorie o evidență nominală a persoanelor care au folosit sala în fiecare interval orar, astfel încât să se poată face cu ușurință identificarea contacților, în eventualitatea depistării unui caz de infectam cu COVID-19 printre utilizatorii respectivei săli de fitness sau aerobic.Numărul de persoane care se antrenează la un moment dat era limitat în funcție de capacitatea sălii, pentru a se menține distanța de siguranță, astfel încât fiecărei persoane să îi revină un spațiu de 7 mp în cazul exercițiilor pe aparate și 10 mp în cazul exercițiilor de tip aerobic.

În ceea ce privește antrenamentul de fitness și aerobic în spații închise se arată că utilizatorii sălilor de fitness și aerobic vor fi instruiți să își spele mâinile înainte și după terminarea antrenamentului;în cazul sălilor de fitness se va evita utilizarea aparatelor în regim de circuit și se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiași sesiuni de antrenament.Se delimitează spațiile de exerciții, cu menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de minimum 7 mp/persoană în cazul exercițiilor pe aparate, respectiv de 2 metri între oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de minimum 10 mp/persoană în cazul exercițiilor de tip aerobic. Se va asigura aceeași distanță inclusiv între sportiv și personalul tehnic (antrenor, medic etc).Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte și după fiecare utilizator.Curățarea și dezinfecția zonei cât mai des posibil.Cu excepția perioadei de desfășurare a activităților fizice intense, purtarea măștii este obligatorie pe toată durata prezenței în sală.

Pentru măsurile care trebuie luate după antrenament se stipula ca se interzice folosirea în comun a dușurilor, saunei si altor zone cu risc mare de transmitere a virusului.

Prin OMTS nr. 780/2020 s-a aborgat ordinul sus indicat dar s-au adoptat reglementari identice.Prin OMTS nr. 1.219/2020 s-a abrogat Ordinul nr. 780 din 12 august 2020, dar reglementarile au rămas identice, cu excepția dispariției interdicției de la pct. 5, Măsuri care trebuie luate după antrenament.Prin OMTS nr. 197/2021 s-a abrogat Ordinul nr.1219 din 12 august 2020, dar reglementarile au rămas identice cu câteva măsuri chiar mai exigente decât cele anterioare .

În baza acestor prevederi legale se poate concluziona așadar că activitatea sălilor de sport si fitness a fost supusă unor măsuri restrictive începând cu luna mai 2020 .

Deși nu a existat nici o analiză privind această activitatea, așa cum se desfașura, cu restricțiile de mai sus, modul în care ea a influentat sau poate influenta evolutia numarului de cazuri COVID(respectiv o influență în sensul creșterii acestor cazuri )pe baza simplei aprecieri că activitatea este una de risc, s-a luat măsura suspendării acestei activități, abstracție făcându-se de restricțiile anterioare și de eficiența lor .

În măsura în care s-ar fi realizat o analiză se putea observa că menținerea deschisă a activității sportive în interior, cu restricțiile de mai sus, nu a avut nici un efect concret relevant asupra creșterii cazurilor COVID și astfel suspendarea acestei activități nu este necesara si nici proporțională.

În primul rand nici pârâții și nici intervenienta accesorie nu au prezentat vreo dată ,vreun studiu, vreo analiză care să susțină un efect concret relevant respectiv o influență chiar minimă asupra creșterii cazurilor de infectare . În schimb reclamanta a depus, anexat notelor scrise calificate ca fiind o completare de actiune(comunicat de asemenea pârâților), un studiu efectuat cu privire la riscul transmiterii COVID-19 în cluburile de fitness și facilități de agrement în toată Europa, în baza datelor colectate în perioada 4 mai – 25 octombrie 2020.(f.25-59 vol .II) Eșantionul analizat a inclus aproape 60 de milioane de vizite, în 13 țări, respectiv cluburile de fitness și facilități de agrement din Marea Britanie în baza datelor colectate în perioada din 24 iulie – 25 octombrie 2020, eșantionul analizat incluzând aproape 55 de milioane de vizite. S-a concluzionat că rata cazurilor COVID-19 pozitive a fost de 1,12 cazuri la 100.000 de vizite pentru seturile de date combinate. Datele au dus la concluzia că cluburile de fitness și centrele de petrecere a timpului liber oferă siguranță.

În concluzie în lipsa unor date concrete și obiective , furnizate de pârâți în sensul contribuției, chiar minime, a acestei activitati la creșterea numărului de cazuri COVID în ciuda restricțiilor deja impuse se poate sustine în mod neechivoc că această activitate desfasurată cu respectarea ordinelor de mai sus nu a avut un efect concret asupra creșterii numărului de cazuri COVID.

În sensul acestei concluzii este și analiza teoretică expusă de reclamantă .Astfel în intervalul 17 iunie 2020-28 martie 2021 operatorii economici din acest domeniu au avut posibilitatea să-și desfășoare activitatea, cu o singură excepție. Astfel în municipiul Timișoara sălile de fitness au fost închise începând cu data de 25 octombrie 2020, printr-o hotărâre a CJSU Timiș, într-un moment în care incidența în localitate ajunsese la 3,39 cazuri la mia de locuitori. Timișoara a fost tot timpul, în acest interval de timp, pe primele locuri în ceea ce privește numarul de cazuri, în ciuda închiderii sălilor de fitness. Cluj Napoca a inregistrat cresteri si descresteri ale numărului de cazuri, fără o legătură semnificativă cu activitatea sălilor de fitness. Astfel dacă sălile de fitness ar fi fost cauza sau cel puțin ar fi contribuit la extinderea contaminării semnificativ, atunci ar fi trebuit ca în Timișoara să scadă cazurile, iar în Cluj-Napoca sau la nivel național să crească. În realitate în ambele localități similare ca număr de locuitori si densitate fenomenul a evoluat similar,desi în una sălile erau închise, iar în alta deschise .

Toate aceste elemente sustin neechivoc ca masura suspendarii activității nu este una necesară pentru combarea riscului urmărit,dar ea nu este nici graduală și nici proporțională nici măcar în ipoteza în care s-ar lua doar pe un termen extrem de redus . Astfel realitatea ultimelor 9 luni permite concluzia ca această activitate, cu restricțiile deja impuse, se poate derula, fara a influenșa semnificativ evolutia cazurilor COVID. Suspendarea ei fără a exista date noi care să pună în evidență o asemenea contribuție apare evident ca inutilă pentru riscul ce se doreste a se combate si totodată disproporționată . Astfel ea nu va avea nici un efect notabil în combaterea riscului urmărit, singurul efect fiind pierderile financiare si posibila insolvență a operatorilor economici din acest domeniu . Măsura nu este nici graduală întrucât nu s-a analizat posibilitatea suplimentării restricțiilor.”

sursa: știripesurse.ro

Publicitate

Ştirea zilei

Autostrada A10 Sebeș-Turda s-a deschis, litigiile au rămas: Ce dosare au pe rol CNAIR și Pizzarotti

Publicat

în

Autostrada A10 Sebeș-Turda s-a deschis, litigiile au rămas: Ce dosare au pe rol CNAIR și Pizzarotti

Deși circulația pe autostrada A10 Sebeș-Turda s-a deschis, mai există un litigiu pe rol între italieni de la Pizzarotti, antreprenorul lotului 1, și CNAIR.

La solicitarea jurnaliștilor ziarulunirea.ro, reprezentanții CNAIR au transmis că între companie și Pizzarotti există în prezent litigiul arbitral ce formează dosarul nr. 29/2020 aflat pe rolul Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României.

Dosarul are ca obiect pretenții în cuantum de 149.661.800,00 lei plus cheltuieli de judecată și se afla în faza administrării probatoriului.

Electrica Furnizare Discount

Reprezentanții CNAIR au mai transmis că din cauza eșecului antreprenorului de a respecta prevederile legale în ce privește durata de execuție, CNAIR a emis anul acesta o factură de penalități în valoare de 81.260.870,58 lei.

„Beneficiarul a considerat, având în vedere că începând cu data de 01.05.2018 (data de finalizare a lucrărilor, stabilită conform deciziei Comisiei de Adjudecare a Disputelor), că este îndreptățit, în conformitate cu prevederile contractuale, să aplice Antreprenorului penalități de întârziere în conformitate cu Anexa la Ofertă, în valoare de 0,1% pe zi din Valoarea de Contract Acceptată, pentru fiecare zi de întârziere înregistrată între data de terminare contractuală a execuției lucrărilor și data specificată în Certificatul de Recepție la Terminarea Lucrărilor (care nu este emis nici în prezent).

Conform Anexei la Ofertă, „Penalitățile de întârziere” reprezintă 0.1% pe zi din Valoarea de Contract Acceptată, neputând depăși 150 de zile.

În acest context, de la data de 01.05.2021 până în present, au trecut mai mult de 150 de zile și drept urmare a aplicării mecanismului contractual, CNAIR a emis o factură de penalități în valoare de 81.260.870,58 lei”, se arată în răspunsul CNAIR.

Pe lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, a mai fost emisă o factură de penalități în valoare de 3.250.000,00 lei, pentru întârzierile în remiterea Programului de Execuție.

„În conformitate cu prevederile contractuale ce privesc Programul de Execuție, din Condițiile Speciale de Contract se precizează: “[…] Dacă Inginerul transmite o înștiințare Antreprenorului în care se menționează că programul nu corespunde (în mod necesar) prevederilor Contractului sau evoluției Lucrărilor și intențiilor declarate ale Antreprenorului, Antreprenorul va transmite Inginerului un program actualizat în conformitate cu prevederile acestei Sub-Clauze în termen de 7 zile.”

În acest sens, în data de 19.01.2017, Antreprenorul a transmis Programul de execuție revizuit. În data de 01.02.2017, Inginerul a transmis observațiile sale cu privire la Programul de execuție revizuit, Inginerul înștiințând Antreprenorul că Programul de execuție “nu corespunde (în mod necesar) prevederilor Contractului sau evoluției Lucrărilor și intențiilor declarate ale Antreprenorului….”, solicitându-i să transmită în termen de 7 zile un program de execuție actualizat în conformitate cu prevederile contractuale.

În data de 23.06.2017, Antreprenorul a transmis Programul de Execuție revizuit conform tuturor observatiilor. Astfel, au fost stabilite de către Inginer un număr de 65 de zile de întârziere, iar în Anexa la Formularul de Depunere a Ofertei este menționată o valoare de 50.000 lei/ zi a penalitățiilor pentru transmiterea cu întârziere a Programului de Execuție și drept urmare a aplicarii mecanismului contractual, CNAIR a emis o factură de penalități în valoare de 3.250.000,00 lei”, a mai transmis CNAIR.

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Arafat anunță RELAXAREA restricțiilor de Sărbători: Sunt ELIMINATE interdicțiile de circulație și masca obligatorie pe stradă. La mall se poate intra și cu test negativ

Publicat

în

VIDEO| Arafat anunță RELAXAREA restricțiilor de Sărbători: Sunt ELIMINATE interdicțiile de circulație și masca obligatorie pe stradă. La mall se poate intra și cu test negativ

În cadrul hotărârii de prelungire a stării de alertă, CNSU a propus marți, măsuri de relaxare pentru perioada sărbătorilor. Printre acestea se numără eliminarea restricțiilor de circulație, renunțarea șl mască în spațiile publice deschise neaglomerate sau accesul la mall pe bază de test negativ. Propunerile CNSU trebuie aprobate în ședință de guvern.

Hotărârea nr. 112 a CNSU prin care se propune prelungirea stării de alertă conține următoare măsuri de relaxare:

– Eliminarea interdicțiilor de circulație a persoanelor;

Electrica Furnizare Discount

– Creșterea intervalului orar în care este permisă desfășurarea activităților cu publicul pentru toți operatorii economici, inclusiv pentru competițiile sportive și activitățile cultural artistice între 05,00 -23,00;

– Eliminarea obligativității purtării măștii de protecție pentru toate spațiile publice deschise neaglomerate;

– Eliminarea restricțiilor referitoare la programul operatorilor economici de tipul restaurantelor și cafenelelor în perioadele 24.12.2021-25.12.2021 și 31.12.2021 – 01.01.2022;

– Permiterea accesului în cadrul operatorilor care comercializează produse nealimentare, centrelor și parcurilor comerciale, și pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid;

– Permiterea cazării în structurile de primire turistice și pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid;

– Permiterea accesului tuturor persoanelor în cadrul spațiilor de comercializare a produselor nealimentare, cu suprafața mai mică sau egală de 200 mp, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană.

Măsurile propuse de Comitetul Național pentru Situații de Urgență trebuie aprobate prin hotărâre de guvern.

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO VIDEO| Primii fulgi de zăpadă din acest sezon au început să cadă la Alba Iulia: Spiritul sărbătorilor de iarnă își face simțită prezența

Publicat

în

Primii fulgi de zăpadă din acest sezon au început să cadă la Alba Iulia: Spiritul sărbătorilor de iarnă își face simțită prezența

Primii fulgi de zăpadă din acest sezon au început să cadă, marți seara, la Alba Iulia, la câteva zile după ce am intrat în luna Sărbătorilor de Iarnă.

Dacă în zonele montane ale județului primele ninsori au căzut încă din octombrie, iar în alte zone din județ, la început de decembrie, primii fulgii timizi de zăpadă cad acum și la Alba Iulia, dând o alură de feerie.

Electrica Furnizare Discount

Reamintim că județul Alba se află sub incidența unui cod galben de vânt puternic și ninsori, valabil până miercuri seara la ora 18.00.

CITEȘTE ȘI: VREMEA de CRACIUN 2021 și Anul NOU 2022: Prognoza METEO pentru ultima lună a anului

Potrivit datelor venite de la Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM), luna decembrie se caracterizează printr-o gamă variată de fenomene meteorologice, respectiv ninsoare, viscol şi ceaţă persistentă, în timp ce valorile termice vor marca o scădere, în medie, cu 4 – 6 grade Celsius faţă de noiembrie, conform caracterizării climatice a primei luni de iarnă.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare