Economie
Garda şi Vama: vor fi sau nu vor fi dizolvate în ANAF?
Preşedintele Traian Băsescu intenţionează să mai dea o şansă Gărzii Financiare şi Autorităţii Naţionale a Vămilor, pe care se gândeşte să le menţină până la 31 decembrie pentru a proba capacitatea lor de a lupta cu evaziunea fiscală. „Eu aş mai da o şansă acestor instituţii până la 31 decembrie pentru a putea da proba capacităţii de luptă cu evaziunea fiscală. Nu cred că atunci când o instituţie merge prost până la urmă o desfiinţezi. Trebuie să o faci să funcţioneze”, a spus şeful statului zilele trecute la bilanţul Ministerului Public.
Potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, Executivul vrea să reducă numărul de posturi din Ministerul Finanţelor cu aproape 5.200 şi să desfiinţeze Garda Financiară şi Autoritatea Vămilor, atribuţiile acestora urmând să fie preluate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).
Omul de afaceri Gabriel Cârlig, acţionarul majoritar al producătorului clujean din industria textilă Jolidon, cu o cifră de afaceri de 24 mil. euro în 2009, spune că forma sub care vor funcţiona aceste instituţii nu contează atât de mult, important fiind ceea ce vor face. „Deciziile sunt mai mult administrative. La câtă economie gri sau neagră există important este să se facă ceva, să încerce să reducă evaziunea fiscală.” Şeful statului nu ştie dacă va fi „partizanul” acestui proiect, susţinând că va trebui să vadă toate argumentele. Preşedintele şi-a motivat rezerva faţă de reorganizarea acestor instituţii susţinând că nu-şi imaginează Vama fără personalitate juridică şi transferată într-o altă instituţie, precum ANAF, despre care partenerii europeni nu ştiu prea multe. În viziunea Finanţelor, măsurile de restructurare vor conduce la asigurarea „unei structuri simple şi eficiente, simplificarea procesului decizional şi posibilitatea relocării personalului în funcţie de noua structură”. Potrivit planurilor de restructurare la ANAF, numărul de posturi va fi redus cu aproape 5.000, la 29.100 de posturi, şi va include atât funcţiile preşedintelui, pe cele ale vicepreşedinţilor, cât şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor. Activitatea Fiscului ar urma să fie structurată pe colectarea şi administrarea veniturilor bugetare, inspecţia fiscală, operaţiuni vamale, operaţiuni de gardă financiară şi structuri suport.
Constantin Muclea, director comercial al Nordic Petfood, spune că în ipoteza în care s-ar amâna dizolvarea Gărzii Financiare şi a Autorităţii Naţionale a Vămilor până la sfârşitul anului există alternativa să se ajungă la înmulţirea controalelor fiscale şi chiar la abuzuri. „Din perspectiva controalelor există această posibilitate. Inspectorii să spună: să ieşim repede, să vedem, să controlăm. Ca să arătăm cât suntem de eficienţi. Şi tot firmele bune vor avea de suferit. Nu marii evazionişti. Câtă vreme instituţiile vor fi politizate nu se rezolvă. Câtă vreme vor fi profesionişti la conducere se vor şti criteriile”. (Z.F.)
Economie
Anunț de presă finalizare proiect – „Diversificarea activității societății prin achiziția de echipamente performante în cadrul PANTERA DENT SRL”
Anunț de presă finalizare proiect
Proiectul “Diversificarea activității societății prin achiziția de echipamente performante în cadrul PANTERA DENT SRL”, cod MySMIS 134378, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1 – Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi și prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri – 2.1A Microintreprinderi este implementat de către S.C. PANTERA DENT S.R.L. și are o valoare totală de 1.194.162,49 lei, din care 950.339,50 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, Organism Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.
Obiectivul proiectului urmărește creșterea capacității de producție în domeniul producției de dinții artificiali, menită să asigure creșterea competitivității și notorietății la nivel local și regional al companiei PANTERA DENT SRL, prin creșterea calității și performanței în aceste domenii, intensificarea colaborării pe bază de parteneriate pe linia de tratamente stomatologice pe plan local și regional, atragerea de personal competitiv și dezvoltarea calității vieții .
Scopul proiectului a constat în crearea unui centru de excelență în domeniul productiei de dinții artificiali, unic la nivel local/regional, cu o infrastructură și echipamente la un înalt grad competitiv pe plan regional, menit să contribuie la reducerea decalajelor existente între regiunea Centru și alte regiuni ale țării. Datorită implementării proiectului societatea a fost dotată cu echipamente moderne, de top, instrumente avansate și care beneficiază de personal calificat, cu expertiză în utilizarea infrastructurii.
Impactul proiectului la nivelul localității, respectiv al regiunii Centru a constat în: crearea unei infrastructuri de producție, prin dotarea cu echipamente de înaltă tehnologie, competitive pe plan regional, menținerea pe perioada de durabilitate a proiectului a unui numar de 5 locuri de munca, crearea unui portofoliu de produse de min. 150/an (față de media de 95/an în prezent) din care contractate noi de min.20 produse/an.
Date de contact beneficiar:
Sat Cricău, Comuna Cricău, nr. 294, județul Alba, cod poștal 517265, România
Tel. +40 744 753 721
E-mail: [email protected]
Economie
Comunicat PNRR – anunț începere proiect „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, județul Alba”
Comunicat de presă
Proiectul „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, județul Alba”, cod proiect F-PNRR-Dotări-2023-2196, finanțat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență, prin Pilonul VI. Politici pentru noua generație\Componenta C15: Educație\Reforma 4. Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior\Investiția 13. Echiparea laboratoarelor informatice din școlile de educație și formare profesională (EFP) și \Investiția 14. Echiparea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic și Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației\Investiția 9. Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ precum și Reforma 6. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar\Investiția 11. Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare., este implementat de către UAT Comuna Lunca Mureșului, în calitate de beneficiar, și are o valoare nerambursabilă de 1.064.626,77 lei.
Obiectivul general al proiectului este acela de a asigura un proces educațional de calitate, modern și incluziv pentru elevii Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, prin dotarea cu echipamente digitale, mobilier și materiale didactice.
Principalele rezultate așteptate se referă la dotarea cu echipamente digitale, materiale didactice și mobilier: a unui laborator de informatică, a 16 săli de clasă (nivel învățământ: preșcolar, primar, gimnazial), a unui laborator multidisciplinar (fizică, chimie, biologie) și 2 cabinete școlare (un cabinet psihopedagogic și un cabinet de matematică).
Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 03.08.2023 – 31.12.2024.
Date de contact beneficiar:
Comuna Lunca Mureșului,
Localitatea Lunca Mureșului, Nr. 303, Jud. Alba
Tel. 0258-878.121, E-mail: [email protected]
Economie
Birou de Cadastru din Alba Iulia angajează personal tânăr pentru activități de birou: CONDIȚII
Birou de Cadastru din Alba Iulia angajează personal tânăr pentru activități de birou: CONDIȚII
Biroul de Cadastru Maxim din municipiul Alba Iulia oferă oportunități de angajare pentru personal tanar pentru activitati de birou.
Birou Cadastru Maxim cu sediul în Municipiul Alba Iulia angajeaza personal tânăr pentru activități de birou. Alatură-te echipei noastre și fă parte din biroul nostru!
Cerințele de încadrare a personalului sunt minime:
– Disciplina
– Seriozitate
– Dorință de muncă
– Abilități practice IT
Trainingul este asigurat de societate iar beneficiile financiare sunt motivante.
Profita de sansa dezvoltarii profesionale intr-un mediu modern cu aparatura si tehnologie de ultima generatie alaturi de echipele noastre de profesionisti.
Asteptam CV-urile dumneavoastra la adresa de email [email protected], pe WhatsApp la numarul de telefon 0766216570 sau la sediul nostru din Municipiul Alba Iulia, Strada Septimius Severus, Nr. 55, Apartament 3, Birou Cadastru Maxim.
-
Opinii - Comentariiacum 18 ore
EVALUARE NAŢIONALĂ 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME, la română și matematică pentru elevii de clasa a 8-a din anii trecuți
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
23 septembrie: Zămislirea Sfântului Ioan Botezătorul, prorocit că fi mare înaintea Domnului, întrecându-i pe toţii sfinţii cu mărimea darului lui Dumnezeu
-
Ştirea zileiacum 21 de ore
UPDATE FOTO | ALERTĂ în Alba: Fata de 13 ani care a plecat de acasă, fără a comunica familiei sale locul unde pleacă, GĂSITĂ
-
Sportacum 19 ore
Gloria Bistrița – CSM Unirea Alba Iulia 6-1 (2-0)! Eșec rușinos pentru „alb-negri”, set încasat de trupa lui Gherman!!! Schimbați obiectivul!!!
-
Sportacum 19 ore
Viitorul Cluj – Metalurgistul Cugir 2-1 (1-1), „roș-albaștrii”, al doilea eșec la rând, după ce au deschis scorul
-
Actualitateacum 17 ore
Echinocțiul de toamnă 2023: Toamna începe oficial. Zilele devin mai scurte, iar nopțile mai lungi