Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: Ziua Internațională a Crucii Roșii a fost marcată de elevii din Cugir

Publicat

în

Elevii Colegiului  Naţional ,,David Prodan” din Cugir s-au reunit în 5 mai pentru a marca Ziua Internaţională a Crucii Roşii şi a Semilunii Roșii, dar si pentru a-şi consolida cunoştinţele privind acordarea primului ajutor în cazul unor urgenţe întâlnite în viaţa reală.

Prin lecturarea referatelor pregătite și a prezentării PPT despre istoricul Crucii Roșii, eleva Denisa Trif din clasa a IX-aB, membră a grupului ,,Sanitarii pricepuți’’ din școală, și-a informat colegii despre Miscarea Internatională născută în anul 1859 la initiativa elvetianului Henry Dunant (1828-1910),  martor al sângeroasei Bătălii de la Solferino din 24 iunie 1859, unde tânărul genovez a adunat oameni și sub deviza „Siamo tutti fratelli” a petrecut trei zile neîntrerupte pentru a îngriji răniţii.

Întors in Elvetia a propus   înfiintarea unei societăți de ajutorare a rănitilor şi promovarea unui acord international care să protejeze soldaţii răniți cât si pe aceia care îi îngrijesc, oferindu-le astfel un statut neutru. În 1876   Comitetul Internaţional al Crucii Roşii a  adoptat o emblemă distinctivă – o cruce roşie pe fond alb (reversul drapelului elvetian). Liga Societăţilor de Cruce Roşie cu sediul la Paris, a fost infiinţată în mai 1919 de către Societăţile de Cruce Roşie din Franta, Marea Britanie, Italia, Japonia si Statele Unite.

Elit - Gustul Desăvârșit

Elevii au scris un ,,Decalog al sănătății’’ , o listă de 10 reguli considerate de ei ca fiind cele mai importante pentru menținerea sănătății în care au cuprins regimul alimentar corespunzător, hidratarea, mișcarea, somnul, evitarea consumului de alcool și tutun, a excesului de zahăr și grăsimi, respectarea regulilor de igienă, controlul medical periodic. Au considerat că este foarte importantă cunoașterea măsurilor de protecţie, importanța apelului la 112 sau  a regulilor de prim ajutor.

Unii dintre ei au menționat  situațiile cele mai întâlnite în viața reală precum arsuri, insolație, leșin, electrocutare, hipotermie, înec cu mâncare, în care au avut ocazia să acorde primul ajutor, aplicând de exemplu metoda Heimlich învățată la școală. S-a evidențiat prezența grupului ,,Sanitarilor pricepuți’’ în cadrul colegiului, grup format din elevii Daniel Velescu, Narcis Neag, Alin Ștefănescu, Denisa Trif, Amalia Oprița, Maria Caraman, Denisa Sas, Lorena Vaidasigan, elevi care participă voluntar la activitățile și  pregătirile Crucii Roșii- filiala Alba Iulia.

Alături de profesoarele Serafina Oarga şi Tatiana Ungurianu, elevii au executat desene pe tematica sărbătorii, desene cu care  s-a  organizat o expoziție  la panoul CDI.

U.T.

[nggallery id=3890]

Salvează

Salvează


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare