Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO. Campania de incluziune digitală, ”Get Online Week sau Hai pe net!”, desfășurată la Colegiul ”HCC” din Alba Iulia

Publicat

în

Get Online Week- pe scurt GOW – este o campanie anuală de incluziune digitală inițiată la nivel European de către organizația Telecentre-Europe.  Hai pe Net! Este versiunea localizată în România a campaniei Europene Get Online Week și s-a derulat  în perioada 27 martie -2 aprilie 2017  coordonată la nivel național de către Fundația EOS Timișoara, în parteneriat cu Asociația Națională a Bibliotecilor Publice din România, alături de o comunitate activă de telecentre- printre care s-a numărat și Telecentrul Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia,  biblioteci publice, școli, Puncte de Acces Public la Informație (PAPI) și alte organizații și instituții dedicate alfabetizării digitale în Romania.

Agenda Campaniei la Telecentrul Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia (coordonator telecentru-prof. RAMONA HUMENIUC) a cuprins următoarele activități:

  • luni, 27.03.2017 –lansarea campaniei- clasele IX-XII –Evaluarea competențelor digitale folosind aplicația Skillage dedicată tinerilor– activitate desfășurată împreună cu elevii în laboratoarele Centrul de Informatică (www.skillage.eu ) –responsabil: prof. Codruța Mureșan, prof. Ramona Humeniuc
  • marți, 28.03.2017– “Primul click!  și apoi înveți să-ți plătești facturile online!”, activitate atelier prin care elevii cls. a XII-a C, profil matematică-informatică intensiv informatică au încurajat personalul nedidactic al școlii (îngrijitori, paznici, muncitori întreținere) care nu au utilizat vreodată un calculator sau nu au accesat internet-ul să facă primul clic alături de ei, și apoi să învețe să caute informații utile pe internet, să-și creeze un cont de Facebook , să facă plățile facturilor de gaz, curent, abonament cablu, telefon pe internet-responsabil: prof. Ramona Humeniuc
  • miercuri, 29.03.2017Ziua porților deschise la FSEI (Facultatea de Științe Exacte și inginerești din cadrul UAB Alba Iulia) – cuvântul d-nei decan Conf. univ. dr. Corina Rotar, cuvîntul reprezentanților specializărilor gestionate de facultate, cuvîntul reprezentanților mediului de afaceri referitor la tema “Cum m-a ajutat calculatorul și internetul în dezvoltarea personală și profesională?”, prezentarea specializărilor și a oportunităților de angajare, prezentare de roboți, ateliere practice pe specializări – au participat elevii cls. a XI-a A, a XI-a C, a XII- a C și prof. Laura Mureșan, prof. Sebastian Onac și prof. Ramona Humeniuc
  • joi, 30.03.2017– activitatea “Cum să ai succes la angajare!crează-ți un CV”– identificarea competențelor și abilităților latente ale elevilor prin crearea unui CV demn de atenția angajatorilor sau instituțiilor educaționale – elevii cls. a XI –a și a XII-a au accesat platforma http://yourock.jobs/ro și au învățat să-și creeaze un CV util – activitate în laboratoarele Centrului de Informatică, laborator AEL-responsabil: prof. Ramona Humeniuc, prof. Carmen Palcu, prof. Laura Mureșan, prof. Codruța Mureșan
  • vineri, 31.03.2017 – Webinar- “Cursuri online de perfecționare pentru cadrele didactice”, înregistrarea educabililor (cadre didactice, bibliotecari) pe portalul educațional al Microsoft https://education.microsoft.com/ -responsabili: prof. Ramona Humeniuc, bibliotecar Lucreția Bârz, analist programator Mariana Coroiu.

Activitățile desfășurate la Telecentrul Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia fac parte din cele 7 Categorii generale de activități Hai pe Net 2017 : Primul clic, Promovarea TIC pentru angajabilitatea tinerilor, Competențe digitale? No problem!, Cursuri online de perfecționare pentru cadre didactice, Comunicare digitală audio-video, Promovarea accesibilității web și Promovare new media prin infografice de impact.

Elit - Gustul Desăvârșit

Testimoniale ale participanților:

  • “Învățăm încet, dar tot învățăm!Astăzi e prima dată când am făcut internet banking, auzisem despre el și am văzut în reclame cum cineva răsufla ușurat în fața calculatorului fluturând o factură și spunând “Gata!Am plătit-o și pe asta”. La început m-a speriat ideea, am fost și eu reticentă dar azi am învățat de la “elevii experți” cum să-l folosesc în siguranță și am constatat că e mult mai comod și mai rapid să-ți plătești facturile direct pe Internet” (R.M.-îngrijitoare)
  • “Am învățat azi să plătesc online factura la gaz. Acest lucru mă scutește de statul la coadă, și de îmbulzeala de la ghișeu. Mulțumesc pentru oportunitate!” (M.S.-muncitor întreținere)

 [nggallery id=3723]


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Ce au stabilit magistrații în cazul administratorilor unui magazin din Alba, judecați pentru 16 haine contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată

Publicat

în

Ce au stabilit magistrații în cazul administratorilor unui magazin din Alba, judecați pentru 16 haine contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată

Magistraţii Judecătoriei Alba Iulia au renunţat la aplicarea pedepsei în cazul a două persoane fizice şi a unei persoane juridice acuzate de punerea în circulaţie a unor bunuri contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată.

Dosarul este rezultatul unui control desfăşurat în noiembrie 2018 la sediul unui magazin de pe B-dul Revoluţiei 1989, din Alba Iulia, unde au fost descoperite 16 de produse de îmbrăcăminte contrafăcute care purtau însemnele unor firme cunoscute (Prada, Adidas, Levi Strauss şi altele), fără a avea caracteristicile unor produse originale.

Pentru articolele de îmbrăcăminte expuse spre vânzare, administratorii societăţii nu deţineau certificate de origine a mărcii sau alte documente din care să rezulte faptul că aceste produse sunt originale.

Elit - Gustul Desăvârșit

În timpul anchetei au fost solicitate informaţii de la reprezentanţii firmelor care deţin mărcile respective, singurii care s-au considerat prejudiciaţi fiind cei ai mărcii ”Prada”, care au solicitat daune în valoare de 450 de euro.

Restul fie nu s-au constituit părţi civile, fie nu au răspuns solicitărilor anchetatorilor din Alba Iulia.

Persoanele trimise în judecată au achitat integral prejudiciul invocat de avocaţii mărcii menţionate.

Cu privire la alte mărci, instanţa a constatat că nu s-a reuşit probarea caracterului contrafăcut al produselor, întrucât o parte din reprezentanţii acestora nu au răspuns adreselor organelor de cercetare penală, iar o altă parte au răspuns că nu se constituie parte civilă şi nu pot aprecia dacă produsele sunt contrafăcute.

Soţii trimişi în judecată au precizat că nu au cunoscut exact ce obiecte vestimentare există în sacii pe care i-au cumpărat, întrucât bunurile achiziţionate erau livrate în saci sau baloţi. În final, instanţa a decis să renunţe la aplicarea pedepsei având în vedere numărul mic al produselor contrafăcute descoperite, precum şi refuzul majorităţii firmelor de a deveni părţi civile.

”Se are în vedere şi numărul mic de obiecte vestimentare care a fost găsit cu ocazia controlului, aspect care dă credibilitate susţinerilor inculpaţilor, în sensul că aceste obiecte vestimentare care păreau a fi produse de firme cunoscute, se regăseau sporadic printre restul hainelor pe care le cumpărau spre a fi puse în vânzare. Referitor la pedeapsa care urmează a fi aplicată, se reţine că atât aplicarea pedepsei amenzii, cât şi amânarea aplicării pedepsei închisorii ar constitui o sancţiune excesivă raportat la modalitatea concretă de săvârşire a faptei şi la urmările produse. Instanţa are în vedere, în principal, lipsa antecedentelor penale ale tuturor inculpaţilor, precum şi identificarea unui număr relativ mic de bunuri contrafăcute”, se precizează în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia din 22 iunie 2022.

Magistratul a mai luat în considerare şi faptul că nu a fost găsit un număr mare de obiecte vestimentare din aceeaşi categorie, cu însemnele aceleiaşi firme, ”aspect care arată că inculpaţii nu urmăreau să creeze senzaţia cumpărătorilor că magazinul comercializa haine ale unor branduri cunoscute”.

Instanţa i-a mai obligat să achite cheltuieli de judecată şi a confiscat 16 produse în cazul cărora s-a stabilit că erau contrafăcute. Alte 14 obiecte vestimentare, în cazul cărora nu s-a putut stabili dacă erau originale sau nu, au fost restituite.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bază sportivă cu teren multifuncțional la Colegiul HCC din Alba Iulia: Primăria a lansat achiziția pentru studiul de fezabilitate

Publicat

în

Bază sportivă cu teren multifuncțional la Colegiul HCC din Alba Iulia: Primăria a lansat achiziția pentru studiul de fezabilitate

O bază sportivă TIP 2, va fi amenajată pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, pe b-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11 și va cuprinde un teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei, tenis și o clădire pentru vestiare.

Primăria a lansat achiziția pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru viabilizare teren și asigurare utilități apă, canalizare, energie electrica și alimentare cu gaz – construire Bază Sportivă Tip 2, B-dul 1 Decembrie 1918, Nr.11, Alba Iulia.

Prin realizarea acestui proiect se vor crea o serie de beneficii si avantaje cetatenilor municipiului Alba Iulia, județul Alba printre care si:
– Mentinerea starii de sanatate
– Evolutia corecta si armonioasa a organismului
– Dezvoltarea aptitudinilor psihomotorice
– Formarea obisnuintelor de exersare independenta a exercitiilor de educatie fizica
– Educarea sociabilitatii, colaborarii, a spiritului de ordine si actiune, avand la baza respectarea unui sistem de reguli
– Formarea si stimularea activitatilor intelectuale
– Formarea si stimularea capacitatii de scolarizare
– Formarea si dezvoltarea calitatilor morale
– Formarea unor deprinderi si calitati necesare in activitatea sociala
Dupa finalizarea proiectului, costurile pentru intretinerea si functionarea in parametrii optimi vor fi suportate din surse proprii de catre UAT Municipiul Alba Iulia județul Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

Descriere din punct de vedere tehnic și funcțional
Baza sportiva curenta va cuprinde:

  • Teren multifunctional pentru handbal, baschet, volei si tenis,
  • Cladire pentru vestiare,
  • Alei pietonale,
  • Spatii verzi.

Regim de înălțime clădire= Parter
S.construită= 153,69 mp
S.desfășurată= 153,69 mp
Suprafață desfășurață proiectată necesară bazei sportive= 1508 mp
Înălțime utilă vestiare = 3m
Volum construit propus= 530,23 mc

TEREN MULTIFUNCTIONAL PENTRU HANDBAL, BASCHET, VOLEI SI TENIS
Terenul multifunctional are dimensiunile suprafetei utile de evolutie 26,00 x 44,00m si cele ale suprafetei utile de joc 20,00 x 40,00m. Zona de protectie perimetrala are latimea de 2,00m.
Marcajele terenului sunt conforme cu cerintele Regulamentelor de functionare ale Federatiilor Romane de handbal, baschet, volei si tenis.
Suprafata de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planseu din beton armat si balast compactat.

CLADIRE PENTRU VESTIARE
Cladirea pentru vestiare va fi parter si va avea dimensiunile 7,05 x 21,80m, cu inaltimea la atic de 3,85m. Suprafata construita a cladirii va fi de 153,69mp, cea desfasurata va fi de 153,69mp.
Vor exista un acces principal si 2 secundare pentru sportivi pe latura catre terenul de fotbal; va exista 1 acces secundar pe latura opusa catre camera tehnica. Din holul de acces se va face distributia catre spatiile cladirii.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Ansamblu de locuințe individuale și spații comerciale, în Municipiul Blaj: Primăria lansează în consultare Planul Urbanistic Zonal

Publicat

în

Ansamblu de locuințe individuale și spații comerciale, în Municipiul Blaj: Primăria lansează în consultare Planul Urbanistic Zonal

Planul Urbanistic Zonal pentru schimbarea categoriei de folosință și introducerea unui teren în intravilanul municipiului, pentru un ansamblu de locuințe și spanții comerciale a fost lansat în consultare publică de către primăria Blaj.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj, cu sediul în Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, anunță publicul interesat de aprobarea proiectului de hotărâre de consiliu local privind PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții „ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.”, că întreaga documentație, așa cum este prevăzută de art.7 din legea nr.52/2003, privind transparența decizională în admnistrația publică, cu modificările și completările ulterioare, poate fi consultată la sediul Unității Administrativ Teritoriale – Municipiul Blaj (Primăria municipiului Blaj) din Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, județul Alba – Biroul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Administrarea Domeniului Public și Privat al Municipiului Blaj, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Blaj sau la Secretarul General al Municipiului Blaj – Sergiu Ștefănescu sau pe pagina de internet a Municipiului Blaj, www.primariablaj.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Persoanele interesate sunt invitate să transmită în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” până la data de 15 iulie 2022, la adresa Unității Administrativ Teritoriale – Municipiul Blaj (Primăria Municipiului Blaj), Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, județul Alba, la nr. fax (004) 0258710014 sau pe adresele de e-mail [email protected] sau [email protected]

Persoana desemnată din cadrul UAT- Municipiul Blaj, responsabilă pentru relația cu societatea civilă, care va primi propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate în legătură cu proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” este Sergiu Ștefănescu – Secretarul General al Municipiului Blaj.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” va fi supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Blaj în prima ședință de Consiliu Local după data de 12.08.2022.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare