Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: Balul maltez de caritate de la Aiud, o tradiție de 21 de ani. Peste 350 de persoane au făcut donații pentru cei nevoiași la ediția din 2018

Publicat

în

Cel mai mare și mai important bal de caritate din Aiud s-a desfășurat în noaptea de sâmbătă spre duminică.  Participanții nu s-au sfiit să doneze sume importante pentru ajutorarea celor nevoiași. Cu această ocazie au fost sărbătorite și două dintre participantele cu rol important în actul de caritate.

Având ca motto „Pâinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi…” sâmbătă, 3 februarie 2018, a avut loc unul dintre cele mai mari baluri caritative din Aiud.

Găzduit de Salonul Giorgia, desfășurat sub semnul „Crucii de Mlta” și având o vechime de 21 de ani, balul de caritate organizat de către Serviciul Maltez din România (SAMR), filiala Aiud a reușit să strângă sub „umbrela carității” peste 350 de persoane mai „avute” sau mai puțin „avute” care au făcut ce au făcut și au dat din ceea ce au avut câte puțin pentru cei mai puțini favorizați de soartă.

Electrica Furnizare Discount

Organizată sub auspiciile domnului Ion Dumitrel, președintele Consiliului Județean Alba,  doamnei Oana Badea primarul municipiului Aiud și a excelenţei sale Semjeni Zsolt chevalier de Grâce Magistrale en Obediencz, cea de a XVII- ediție a balului maltezilor din Aiud a fost cu siguranță și cea mai reușită de până acum.

De asemenea, au onorat cu prezența la acest eveniment caritabil reprezentatul ordinului Cavalerilor de Malta din Ungaria, domnul Czigler Agoston.

În frunte cu inimoasa doamnă Fari Palko Ilona, preşedintele filialei aiudene a SAMR, “patroană a balului”, membrii ţareviciului maltez din Aiud au reușit să impună și să insufle spiritul caritativ „celor care au”, pentru „cei care n-au” strigând o sumă „bunișoară” pentru ajutorarea celor aflați în situații de „jenă financiară”, adică aproape 1000 de suflete aiudene de care maltezii aiudeni au grijă în fiecare an.

Cuvântul de deschidere l-a avut doamna Fari Palco Ilona, conducătorul sucursalei SAMR din Aiud care le-a mulțumit celor prezenți pentru amabilitatea de a participa la acest eveniment caritabil și a făcut o scurtă prezentare a programelor și proiectelor pe care le-a desfășurat și le desfășoară în continuare sucursala te care o conduce de peste 26 de ani.

Referindu-se la SAMR Aiud și la activitățile pe care le desfășoară, primarul municipiului Aiud, doamna Oana Badea ne-a declarat : ”Sucursala SAMR Aiud este o sucursală care demonstrează vitalitate și dinamism vibrator, ce reușește să impună cu naturalețe debordantă preocuparea responsabilă pentru cei mai nevoiași membrii ai comunității aiudene, lucru ce nu este ușor deloc. Prezența atâtor oameni la acest bal de caritate, dar și a celorlalte baluri, cele organizate de Asociațiunea ASTRA și asociația „Maria Agapia” este recunoașterea și aprecierea serviciilor acestor trei asociații caritabile, la care trebuie să mai adaug și asociaţia „Un pas înainte Alexandra” demonstrează că aiudenii  au spirit de solidaritate și înţelegere a problemelor cu care se confruntă unii dintre locuitorii municipiului și ajută atât și așa cum pot ca tradiția caritativă, act deosebit de important în aceste zile dificile pentru mulți membrii ai comunității noastre care trăiesc în condiții precare și care au nevoie de sprijin să meargă mai departe”

Deschiderea balului a revenit, ca de obicei elevilor din anul terminal ai Colegiului Național „Bethlen Gabro” membri juniori ai SAMAR Aiud, care au demonstrat talent și virtuozitate în dansurile de societate învățate de la dascălul și pastorul lor Lorincz Zoltan, unul dintre cetățenii de onoare ai municipiului.

La acţiunea caritabilă a fost prezentă cam toată „lumea bună” din Aiud, politicieni, fostul primar al municipiului domnul Mihai Horațiu Josan, fostul prefect de Alba domnul Cosmin Covaciu, oameni de afaceri, intelectuali și cei care au dovedit în decursul anilor că au un suflet caritabil, dar şi invitaţi din „zări străine”, reprezentanți ai filialelor SAMR din Sfântu Gheorghe, Brașov, Timișoara și Cluj Napoca.

Ca de obicei, amfitrion prezentator crainic a fost binecunoscutul reporter de la Radio România studioul Cluj Napoca, aiudeanul Cezar Firu, care a moderat tombola și licitația, cele două acțiuni menite să strângă o sumă de bani suficient de mare pentru ca maltezii aiudeni să-i poată ajura pe cei aflați în situații dificile.

Prin strădania serviciilor malteze din România la tombola caritativă toată lume a câștigat, iar la licitație au fost scoase „la strigare” aranjamente florale, torturi, coșuri doldora cu brânzeturi, produse din carne, vinuri, dar și lucrări de artă plastică donate de diverși sponsori, absolut toate fiind vândute „cât ai zice pește” de binecunoscutul om de radio Cezar Firu, reușindu-se în acest fel strângerea unei sume importante de bani care va asigura un an pâine pentru 50  de persoane asistate de maltezii aiudeni, dar și pentru derularea celorlalte programe ale maltezilor aiudeni.

De întreținerea antrenului și atmosferei s-a ocupat, cu succes și multă seriozitate  Makai Kalman, Pall Zakarias și solista Paldeac Katinka, membrii trupei „Back in Time” de la Sfântu Gheorghe.

O prestație excelentă au avut-o și alți doi tineri artiști de marcă ai teatrului de operă din București: Amelia Antoniu și Cătălin Petrescu, care au cântat și încântat publicul cu arii celebre din opere semnate de corifeii muzicii clasice mondiale. Trebuie adăugat faptul că de ziua ei (3 februarie) Amelia Antoniu a lăsat Bucureștiul pentru a participa la acest eveniment unde prin grija doamnei Adriana Duna, patroana „Salon Giorgia” atât ea cât cealaltă sărbătorită a zilei, doamna Zenaida, soția președintelui CJ Alb, Ion Dumitrel, au primit câte un tort și un buchet de flori în timpul în care cei pete 350 de participanți le-au cânta „La Mușți Ani!”.

Cu prilejul celei de a XXI-a ediţii a balului de caritate maltez organizatorii au înmânat domnului Szekely Attila, placheta și premiul „Meritul Filantrop”, în semn de recunoștințe pentru implicarea fără niciun fel de opreliște în acțiunile caritative organizate de SAMR la nivelul municipiului, în mod special pentru faptul că brutăria domniei sale a asigurat de ani buni „pâinea cea de toate zilele” pentru 50 de asistați a asociației.

La finalul acţiunii caritabile ce a avut loc sâmbătă au fost strânse câteva zeci de mii de lei din partea darnicilor participanţi, sumă ce va asigura continuitatea programelor susținute de maltezii aiudeni.

Dorel Lazăr

 

Publicitate

Curier Județean

VEȘTI BUNE pentru județul ALBA: Încă șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în 2021

Publicat

în

VEȘTI BUNE pentru județul ALBA: Încă șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în 2021

„Șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în acest an de către Consiliul Județean Alba:
– Drumul județean Săliștea – Vinerea (finalizat deja);
– Drumul județean 107 K Galda de Jos – Întregalde (stadiu actual: finalizat în proporție de 98%);
– Podul de peste Raul Mureș de la Ciumbrud (finalizat la sfârșitul acestei luni);
– Podul de peste Râul Mureș de la Vințu de Jos (finalizat la sfârșitul acestei luni);
– Drumul județean 107, din Zona Industrială Ciugud (finalizat la sfârșitul anului);
– Drumul județean 142 L Halta Mihalț – Zărieș – Căpud (finalizat la sfârșitul anului).” , transmite pe mediul de socializare Președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

Citește mai mult

Curier Județean

FOTO| SPITAL NOU și CREȘĂ la Sebeș: Primarul Dorin Nistor a depus astăzi la Compania Națională de Investiții proiectele

Publicat

în

SPITAL NOU și CREȘĂ la Sebeș: Primarul Dorin Nistor a depus astăzi la Compania Națională de Investiții proiectele

„În numele Municipiului Sebeș, primarul Dorin Nistor a depus, joi, 21 octombrie 2021, la Compania Națională de Investiții, studiul de fezabilitate actualizat pentru realizarea obiectivului de investiții „Extindere Spital Municipal Sebeș”, un proiect despre care s-a vorbit des în ultima perioadă și pentru care Sebeșul se află în căutarea soluțiilor de finanțare.

Primarul Dorin Nistor susține, de asemenea, construirea unei noi creșe, cu o finanțare nerambursabilă, pentru a veni în sprijinul tinerelor familii: „Alături de echipa din primărie am realizat, în timp record, documentațiile necesare pentru a aplica în vederea obținerii unei alte finanțări de interes pentru comunitatea locală: construirea unei noi creșe, pe lângă cea din cartierul Valea Frumoasei.

Electrica Furnizare Discount

Soluția identificată a fost de a o amplasa în Parcul Arini, în proximitatea bazinului de înot didactic acoperit pentru a cărui construire avem deja un parteneriat cu Consiliul Județean Alba. Astăzi am depus setul de documentații privind predarea către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, prin Compania Națională de Investiții, a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții „Construire Creșă Mică, Municipiul Sebeș, județul Alba”.

Terenul necesar este pus la dispoziție de către autoritatea locală și va avea suprafața de 1.600 de metri pătrați. Creșa va avea capacitatea de a primi aproximativ 40 de copii. Clădirea va fi eficientă energetic și va beneficia de toate facilitățile prevăzute de reglementările legale: camere de joacă, dormitoare, spălătorie proprie, bucătărie, sală mare funcțională, cabinet medical, spații administrative. Spațiile de joacă în aer liber vor fi generoase, de cel puțin 10 metri pătrați pentru fiecare copil. Acoperișul va putea fi folosit și pentru a fi amenajate spații verzi, terase înverzite. Tot pe acoperiș se vor monta panouri fotovoltaice pentru a asigura energia necesară funcționării.”, transmit reprezentanții Primăriei Sebeș prin intermediul unui comunicat.

Citește mai mult

Curier Județean

Primăria Vințu de Jos caută operator pentru serviciul de iluminat public: Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Primăria Vințu de Jos caută operator pentru serviciul de iluminat public: Licitația, lansată în SEAP

Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru delegarea gestiunii serviciului de iluminat public din Comuna Vințu de Jos, județul Alba. Valoare totală estimată a contractului este de 379.820,13 lei, fără TVA.

Obiectivul specific al achiziției îl reprezintă achiziţionarea unor servicii de întreținere și mentenanță a iluminatului public din comuna Vințu de Jos, în baza unui acord-cadru încheiat pe o perioadă de patru ani, cu încheierea de contracte subsecvente cu o frecvență anuală.

Serviciile de întreținere și mentenanță pe care ofertantul le va realiza:

Electrica Furnizare Discount
  • verificarea și supravegherea continuă a funcționării rețelelor electrice de joasă tensiune, cutiilor de distribuție și a corpurilor de iluminat;
  • corectarea și adaptarea regimului de exploatare la cerințele utilizatorului;
  • controlul calității serviciului asigurat;
  • întreținerea tuturor componentelor sistemului de iluminat public;
  • menținerea în stare de funcționare la parametrii proiectați a sistemului de iluminat public;
  • măsurile necesare pentru prevenirea deteriorării componentelor sistemului de iluminat public;
  • întocmirea sau reactualizarea, după caz, a documentației tehnice necesare realizării unei exploatări economice și în condiții de siguranță;
  • respectarea instrucțiunilor furnizorilor de echipamente;
  • funcționarea instalațiilor de iluminat, în conformitate cu programele aprobate;
  • respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne și actualizarea documentației;
  • respectarea Regulamentului de serviciu aprobat de Comuna Vințu de Jos;
  • funcționarea pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costuri lor specifice pentru realizare a serviciului de iluminat public;
  • menținerea capacităților de realizare a serviciului și exploatarea eficientă a acestora, prin urmărirea sistematică a comportării rețelelor electrice, echipamentelor, întreținerea acestora, planificarea reparațiilor capitale, realizarea operativă și cu costuri minime a reviziilor/reparațiilor curente;
  • îndeplinirea indicatorilor de calitate ai serviciului prestat, specificăți în Regulamentul serviciului de iluminat public din Comuna Vințu de Jos;
  • mentenanța și întreținerea în condiții de eficiență a sistemului de iluminat public în conformitate cu cerințele stabilite în prezentul Caiet de sarcini;
  • un sistem prin care să poată primi informații sau să ofere consultanță și informații privind orice problemă sau incidente care afectează sau pot afecta siguranța, disponibilitatea și/sau alți indicatori de performanță ai serviciilor de iluminat;
  • asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat și în număr suficient pentru îndeplinirea activităților ce fac obiectul serviciului de iluminat public;
  • urmărirea și înregistrarea indicatorilor de performanță aprobați pentru serviciul de iluminat public se va face de către operator pe baza unei proceduri specifice;
  • instituirea și aplicarea unui sistem de comunicare cu beneficiarii cu privire la reglementările noi ce privesc serviciul de iluminat public și modificările survenite la actelenormative din domeniu. În termen de 60 de zile calendaristice de la data încredințării serviciului de iluminat public va prezenta Comunei Vințu de Jos modul de organizare a acestui sistem;
  • informarea utilizatorului și a beneficiarilor despre planificarea anuală a reparațiilor/reviziilor ce se vor efectua la sistemul de iluminat public.

Rezultate așteptate:

  • reducerea costurilor asociate utilizării Sistemului de iluminat public;
  • menținerea Sistemului de iluminat public în parametri optimi de funcționare,
  • minimizarea întreruperilor în activitatea Autorității Contractante datorită indisponibilității temporare si/sau
    permanente a Sistemului de iluminat public;
  • reacție rapida în cazul unui incident.
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare