Finalizarea lucrărilor de modernizare a DN 67C – Transalpina, sub semnul întrebării
Finalizarea lucrărilor pentru modernizarea DN 67C Bengeşti-Sebeş, supranumit şoseaua Transalpina sau Drumul Regelui, s-ar putea opri, după ce constructorul, compania Romstrade, a intrat recent în insolvenţă, iar Nelu Iordache, administratorul firmei, se află în prezent în stare de arest preventiv pentru deturnare de fonduri europene la construcţia primului tronson din autostrada Nădlac-Arad.
Reabilitarea şoselei Transalpina se află în topul celor mai mari contracte pe care Compania Nationala de Autostrazi şi Drumuri Nationale din România SA (CNADNR) le are în prezent în derulare. Potrivit CNADNR, constructorul Romstrade a realizat circa 87% din lucrările la acest drum, pentru care a încasat aproape 125.800.000 de euro din cele 349.000.000, cât valorează contractul.
Contractul iniţial a fost adjudecat în anul 2008, la valoarea de 1.231.201.293 de lei fără TVA, iar apoi acesta a fost suplimentat printr-un act adiţional în 2011, în valoare de 99.685.421 de lei fără TVA şi prin altul în 24.04.2012 în valoare de 110.254.629 de lei fără TVA.
Anul acesta, firma Romstrade a întâmpinat probleme în timpul lucrărilor la Transalpina, fiind amendată cu 100.000 de lei, de comisarii Gărzii de Mediu Alba, pentru ca a început lucrările fără aviz de mediu din partea autorităţii centrale de protecţie a mediului, a gestionat necorespunzator deseurile rezultate în urma amenajării drumului şi că foloseşte material de construcţii din cariere improvizate, fără respectarea legislaţiei. Problemele companiei au culminat cu rezilierea recentă a 6 contracte pe care Romstrade le încheiase cu CNADNR şi intrarea companiei în ionsolvenţă.
“Transalpina” sau “Drumul Regelui” străbate judeţele Alba, Gorj şi Vâlcea, iar în punctul cel mai înalt de la Rânca – Vârful Păpuşa, şoseaua atinge cota de 2145 de metri, depăşind cu peste 100 de metri Transfăgărăşanul.
Şoseaua Transalpina a devansat Transfăgărăşanul din punctul de vedere al traficului de maşini, în anul 2012. Numeroşi turişti şi şoferi care au ales în 2012, cea mai înaltă şosea din România s-au arătat nemulţumiţi de faptul că, în anumite zone, Transalpina este plină de gropi, de deşeuri şi nu are parapeţi pe porţiuni foarte lungi.
Timp de aproape 4 luni, de la 1 noiembrie şi până în 15 aprilie, tronsonul dintre Obârşia Lotrului şi Rânca al DN 67 C este închis circulaţiei, întrucât la această altitudine ninsoarea face drumul impracticabil.

Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
ACCIDENT rutier în Alba Iulia: Un tânăr de 21 de ani a fost lovit de o mașină. Șoferul a fugit de la locul faptei
ACCIDENT rutier în Alba Iulia: Un tânăr de 21 de ani a fost lovit de o mașină. Șoferul a fugit de la locul faptei Un accident rutier a avut loc pe data de 11 decembrie în Alba Iulia atunci când un tânăr de 21 de ani a fost lovit de un autoturism. Evenimentul rutier s-a […]
Bărbat din Alba Iulia, reținut după ce bătut un albaiulian în Sântimbru: Persoana rănită are nevoie de săptămâni de îngrijire medicală
Bărbat din Alba Iulia, reținut după ce bătut un albaiulian în Sântimbru: Persoana rănită are nevoie de săptămâni de îngrijire medicală Un bărbat de 31 de ani din Alba Iulia a fost reținut de polițiștii din Galda de Jos după ce ar fi agresat un bărbat de 45 de ani, tot din Alba Iulia, provocându-i […]
VIDEO | Articole pirotehnice, risc major pentru animale. Avertismentul și recomandările IPJ Alba
Articole pirotehnice, risc major pentru animale. Avertismentul și recomandările IPJ Alba Polițiștii din Alba avertizează asupra pericolelor grave la care sunt expuse animalele de companie atunci când în apropierea lor sunt folosite articole pirotehnice, zgomotele puternice putând provoca reacții imprevizibile și chiar probleme de sănătate. Reprezentanții Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității subliniază că […]