Finalizarea lucrărilor de modernizare a DN 67C – Transalpina, sub semnul întrebării
Finalizarea lucrărilor pentru modernizarea DN 67C Bengeşti-Sebeş, supranumit şoseaua Transalpina sau Drumul Regelui, s-ar putea opri, după ce constructorul, compania Romstrade, a intrat recent în insolvenţă, iar Nelu Iordache, administratorul firmei, se află în prezent în stare de arest preventiv pentru deturnare de fonduri europene la construcţia primului tronson din autostrada Nădlac-Arad.
Reabilitarea şoselei Transalpina se află în topul celor mai mari contracte pe care Compania Nationala de Autostrazi şi Drumuri Nationale din România SA (CNADNR) le are în prezent în derulare. Potrivit CNADNR, constructorul Romstrade a realizat circa 87% din lucrările la acest drum, pentru care a încasat aproape 125.800.000 de euro din cele 349.000.000, cât valorează contractul.
Contractul iniţial a fost adjudecat în anul 2008, la valoarea de 1.231.201.293 de lei fără TVA, iar apoi acesta a fost suplimentat printr-un act adiţional în 2011, în valoare de 99.685.421 de lei fără TVA şi prin altul în 24.04.2012 în valoare de 110.254.629 de lei fără TVA.
Anul acesta, firma Romstrade a întâmpinat probleme în timpul lucrărilor la Transalpina, fiind amendată cu 100.000 de lei, de comisarii Gărzii de Mediu Alba, pentru ca a început lucrările fără aviz de mediu din partea autorităţii centrale de protecţie a mediului, a gestionat necorespunzator deseurile rezultate în urma amenajării drumului şi că foloseşte material de construcţii din cariere improvizate, fără respectarea legislaţiei. Problemele companiei au culminat cu rezilierea recentă a 6 contracte pe care Romstrade le încheiase cu CNADNR şi intrarea companiei în ionsolvenţă.
“Transalpina” sau “Drumul Regelui” străbate judeţele Alba, Gorj şi Vâlcea, iar în punctul cel mai înalt de la Rânca – Vârful Păpuşa, şoseaua atinge cota de 2145 de metri, depăşind cu peste 100 de metri Transfăgărăşanul.
Şoseaua Transalpina a devansat Transfăgărăşanul din punctul de vedere al traficului de maşini, în anul 2012. Numeroşi turişti şi şoferi care au ales în 2012, cea mai înaltă şosea din România s-au arătat nemulţumiţi de faptul că, în anumite zone, Transalpina este plină de gropi, de deşeuri şi nu are parapeţi pe porţiuni foarte lungi.
Timp de aproape 4 luni, de la 1 noiembrie şi până în 15 aprilie, tronsonul dintre Obârşia Lotrului şi Rânca al DN 67 C este închis circulaţiei, întrucât la această altitudine ninsoarea face drumul impracticabil.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Locuințe sociale 2025: Start pentru preluarea cererilor în Alba Iulia. Sunt disponibile pentru închiriere locuințe în cartierul Gheorghe Șincai
Locuințe sociale 2025: Start pentru preluarea cererilor în Alba Iulia. Sunt disponibile pentru închiriere locuințe în cartierul Gheorghe Șincai Primăria Municipiului Alba Iulia, prin Direcția de Asistență Socială Alba Iulia, informează cetățenii care locuiesc în SDL Alba Iulia că începând cu data de 12 mai 2025 demarează procesul de preluare a cererilor pentru repartizarea de […]
Bărbat din Daia Română, cu „alcool la bord”, oprit în trafic de polițiști: Ce alcoolemie avea
Bărbat din Daia Română, cu „alcool la bord”, oprit în trafic de polițiști: Ce alcoolemie avea Un bărbat din Daia Română a fost prins băut la volan, în toiul nopții, la Petrești. Citește și: Șoferi cu „alcool la bord” opriți în trafic de polițiștii din Alba: În cazul unui tânăr din Cugir există indicii că […]
Tânără de 25 de ani, din Alba Iulia, REȚINUTĂ pentru furt: A sustras haine dintr-un magazin
Tânără de 25 de ani, din Alba Iulia, reținută pentru furt: A sustras haine dintr-un magazin O tânără de 25 de ani, din Alba Iulia, s-a ales cu dosar penal și a fost reținută pentru 24 de ore după ce a sustras haine dintr-un magazin. Citește și: Bărbat din Alba, urmărit internațional pentru furt calificat, […]