Rămâi conectat

Actualitate

Cum justifică arhitectul șef al Municipiului Alba Iulia, Alexandru Damian, decizia de amânare a analizei proiectelor de tip PUZ și PUD

Publicat

în

Cum justifică arhitectul șef al Municipiului Alba Iulia, Alexandru Damian, decizia de amânare a analizei proiectelor de tip PUZ și PUD

ZiarulUnirea i-a solicitat o serie de lămuriri arhitectului șef al Municipiului Alba Iulia, Alexandru Damian, cu privire la propunerea domniei sale de amânare a analizei proiectelor de tip și PUZ și PUD. Efectele acestei propuneri / decizii și de ce aceasta reorganizare a sistemului nu poate / putea fi realizată din mers:

„În ședința de Consiliului local al Municipiului Alba lulia, din data de 29.06.2021 a fost adusă la cunoștiință consilierilor locali, necesitatea de edictare a unor norme interne de funcționare a Direcției de Urbanism și Amenajare a Teritoriului, aflată în subordinea arhitectului șef, în vederea profesionalizării și asigurării în cadrul structurii de specialitate a primăriei în domeniul urbanismului, a unor proceduri necesare dezvoltării coerente și durabile a municipiului.

Planul Urbanistic Zonal este instrumentul de planificare urbană de reglementare specifică, prin care se coordonează dezvoltarea urbanistică integrată a unor zone din localitate, caracterizate printr-un grad ridicat de complexitate sau printr-o dinamică urbană accentuata”. PUZ asigură corelarea programelor de dezvoltare urbană integrată a zonei cu Planul Urbanistic General, așa cum este definit de legea 350/2001. În condițiile legii, PUZ este un instrument de planificare care se subordonează PUG. Cu toate acestea există și excepții, reglementate prin lege, prin care se pot aduce modificări ale reglementărilor PUG, cu obigativitatea elaborării unui PUZ.

Din practica curentă în Municipiul Alba lulia, aceste excepții sunt foarte comune, în sensul în care majoritatea PUZurilor depuse pentru analiză vin să aducă modificări ale zonelor funcționale și ale regulamentului local de urbanism stabilit prin PUG, excepții care tratează în mod neunitar ansamblul urban în care urmează să fie implementate aceste proiecte, creând disfuncționalități, devenind o regulă „comună”.

Planul Urbanistic de Detaliu are caracter de reglementare specifică pentru o parcelă în relație cu parcelele învecinate. Planul urbanistic de detaliu nu poate mdifica planurile de nivel superior, PUZ, PUG

La fel ca în cazul PUZurilor, foarte multe documentații de urbanism de tip PUD nu întocmite în conformitate cu cerințele stabilite prin normativele în vigoare, de aceea suntem obligați ca după depunerea acestora pentru a fi aprobate, de către persoanele interesate în vederea promovării proiectelor, resursele administrației publice să se canalizeze mai mult pe analiză și formulare de observații care țin mai mult de forma documentațiilor și nu de conținutul și oportunitatea lor, lucru care de multe ori duce la promovarea spre aprobare a unor proiecte care nasc discuții tehnice în ședințele de consiliu local, discuții care normal trebuie purtate cu comisiile tehnice de specialitate.

În acest context, analizând capacitatea de lucru a direcției pe care o conduc și obsevând că deși legislația prevede reguli clare de elaborare și promovare pentru avizarea/aprobarea documentațiilor de urbanism, în lipsa unor proceduri interne, mă aflu în acest moment în incapacitate să îmi exercit în mod profesionist atribuțiile pe le am conform legii.

Atunci când mă refer la proceduri si regulamente interne, acestea vor fi elaborate pentru a veni atât în ajutorul administrației publice, prin crearea unui cadru de analiză a dosarelor depuse, cât și în ajutorul proiectanților și a dezvoltatorilor prin asigurarea unui sprijin în promovarea acestor documentații astfel riscul de a fi contestate scăzând considerabil.

Cum foarte bine se știe, procedura de informare și consultare a publicului este reglementată de legislația în vigoare, dar care pentru a da eficiența“ normelor și pentru a transparentiza procedura are nevoie de un regulement intern prin care se fac cunoscute etapele de consultare și metodele prin care inițiatorul proiectelor iși face cunoscut publicului proiectul. Acest regulement trebuie actualizat, fiind unul din primii pași în vederea promovării spre aprobare a documentațiilor de urbanism, pas care din păcate bate ritmul pe loc și creează mari probleme ata‘t pentru administrație cât și pentru dezvoltatori și cetățenii implicați în procesul de consultare.

O altă problemă majoră, identificată în această scurtă perioadă de activitate în administrația publică și care poate duce la “interpreta“ri” care naște discuții și confuzii, este legată de nedefinirea unor termeni uzuali în urbanismul local, și anume tipologia de locuim dc tip semicolectiv. Acest tip de locuire trebuie clar definit și reglementat, tocmai pentru că este mijlocul perfect prin care se poate deroga în mod legal de la regulile minime impuse de PUG referitoare la conformarea și amplasarea pe lot a construcțiilor.

În ceea ce privește decizia de amânare a analizei proiectelor de tip PUZ și PUD (cu excepția celor de importanță majoră pentru comunitate) pentru o perioadă limitate de timp, estimată până la începutul lui Septemhrie, nu este în nici un caz o decizie de blocare a investițiilor în oraș. “Sezonul construcțiilor” nu este afectat de acest demers imperios necesar.

Publicitate

Toate celelalte acte ale autorității, respectiv, certificatele de urbanism, autorizațiile de construcție precum și întreaga activitate se desPașoară în parametrii normali nefiind afectată de aceasta“ decizie, biroul de autorizări având o activitate normală la fel ca biroul de urbanism, audiențele și întâlnirile cu cetățenii iși vor urma cursul așa cum a fost și până în prezent, cu excepția analizei acestor tipuri de documentații, care ocupă peste 80% din activitatea arhitectului șef și al colegei care are în atribuții, printre altele și analiza acestor documentații. Acest lucru nu înseamnă că documentațiile respective nu pot fi depuse și înregistrate la primărie.

Așa cum am arătat, acest demers trebuie înțeles ca fiind fundamentul pentru viitor a unei relații oneste și benefice, atât cu cetățeanul cât și cu dezvoltatorii și nu să conducă la concluzia pripită a unui exces de putere din partea administrației, ajutând administrația publică la simplificarea și eficientizarea procesului de avizare/ aprobare a documentațiilor de urbanism prin reglementarea procedurilor legale..

Cu siguranța“ o să reușim cu timpul să rezolvăm problemele majore ale urbanismului și vom face tot ce ne stă în putință să creștem frumos acest oraș.

Cu deosebit respect pentru cetățenii în a căror slujbă mă aflu. „, declară în exclusivitate pentru ZiarulUnirea.ro, arhitectul șef al Municipiului Alba Iulia, Alexandru Damian.

Publicitate

Actualitate

Câștig de 33,5 miliarde de dolari, pentru Pfizer, în acest an. Estimările grupului farmaceutic privind vânzarea vaccinurilor anti-Covid

Publicat

în

Câștig de 33,5 miliarde de dolari, pentru Pfizer, în acest an. Estimările grupului farmaceutic privind vânzarea vaccinurilor anti-Covid

Miercuri, grupul farmaceutic american Pfizer Inc și-a îmbunătățit estimările referitor la vânzările vaccinurilor COVID-19 anul acesta, până la 33,5 miliarde de dolari, cu 28,8% mai mult comparativ cu previziunile anterioare, în condițiile în care țările din lume se grăbesc să își asigure aprovizionarea cu doze de vaccin.

Electrica Furnizare Discount

Pfizer a precizat că noile sale estimări se bazează pe acordurile semnate deja, privind livrarea a 2,1 miliarde doze de vaccin în întreaga lume pe parcursul acestui an.

Precedentele estimări de vânzări ale Pfizer, care au fost făcute în luna mai şi mizau pe venituri de 26 miliarde de dolari, se bazau pe contractele referitoare la livrarea a 1,6 miliarde doze de vaccin în 2021.

Însă în perioada care a trecut din luna mai şi până în prezent, Pfizer a informat că se aşteaptă să producă până la trei miliarde de doze de vaccin în acest an.

Cheltuielile şi profiturile generate de vaccinurile Covid-19 sunt împărţite în mod egal între Pfizer şi laboratorul german BioNTech SE.

Vaccinul Pfizer-BioNTech este unul dintre cele mai eficiente din întreaga lume împotriva noului coronavirus, având o eficacitate de 95%.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

România, „lovită” de caniculă: Directorul ANM: „Temperatura resimțită a fost peste 40-43 de grade Celsius”

Publicat

în

România, „lovită” de caniculă: Directorul ANM: „Temperatura resimțită a fost peste 40-43 de grade Celsius”

Directorul Administrației Naționale de Meteorologie, Elena Mateescu, a discutat în cadrul unei emisiuni TV referitor la vremea toridă din această săptămână, arată DCNEWS.ro.

Electrica Furnizare Discount

”Ne așteaptă în continuare o vreme caniculară pentru că, mai ales de mâine, vor fi în vigoare avertizările meteorologice de Cod Portocaliu pentru cele șase județe din partea de sud-vest a țării, inclusiv Capitala și dacă astăzi am înregistrat 38 de grade la umbră, la București, Filaret și Afumați, mâine este posibil să consemnăm mai mult.

Am înregistrat 40 de grade Celsius la ora 16:00 la Băile Herculane, 39 de grade Celsius la Turnu Măgurele, Alexandria, Bechet, Băilești, Roșiori de Vede, Calafat, iată în foarte multe stații din partea de sud-vest a țării.

Temperatura resimțită a fost peste 40-43 de grade Celsius, iar indicele temperatură umezeală a depășit pragul critic de 80 de unități în partea de vest, sud, sud-est, precum și local în centrul țării. Și mâine ne așteptăm ca maximele, așa cum am menționat să consemneze valori mai ridicate. Chiar 40 de grade Celsius în următoarele trei zile, posibil în extremitatea sudică a țării.

Trebuie să asociem și nopțile tropicale pentru că minimele nu vor coborî sub 20 de grade Celsius, dar în același timp trebuie să menționăm și Codul Portocaliu pentru cele zece județe din partea de nord, centru, nord-vest a țării, acolo unde fenomenele de instabilitate atmosferică accentuată vor fi caracterizate de averse torențiale, intensificări ale vântului cu aspect de vijelie, peste 70-80 de km pe oră, posibile căderi de grindină.

Așadar, o vreme a extremelor în continuare, iar valul de căldură va fi de interes și pentru primele zile din luna august. Vorbim de valori care pot să depășească 38-39 de grade Celsius la umbră”, a declarat Elena Mateescu.

Sursa: DCNEWS.ro

Citește mai mult

Actualitate

ABUZUL și NEGLIJENȚA în serviciu redefinite printr-un proiect de modificare a CODULUI PENAL

Publicat

în

ABUZUL și NEGLIJENȚA în serviciu redefinite printr-un proiect de modificare a CODULUI PENAL

Un proiect de modificare a Codului Penal, asumat de coaliția de guvernare, prevede noi definiții pentru infracțiunile de abuz în serviciu și negiljență în serviciu. Ani la rând, abuzul în serviciu a fost infracțiunea-vedetă în dosarele DNA, numeroase persoane publice, printre care afaceriști și politicieni, au fost acuzați de săvârșirea acestei infracțiuni. De asemenea, CCR a decis că o anumită sintagmă din definiția abuzului în serviciu este neconstituțională. Proiectul de lege de modificare a Codului penal, pus în dezbatere publică de ministerul Justiției, prevede:

Abuzul în serviciu

La articolul 297, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: „(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act prevăzut de o lege, o ordonanţă a Guvernului, o ordonanţă de urgenţă a Guvernului sau de un alt act normativ care, la data adoptării acestuia, avea putere de lege ori îl îndeplineşte cu încălcarea unei asemenea dispoziţii legale, cauzând astfel o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”

Electrica Furnizare Discount

Neglijența în serviciu

Articolul 298 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 298. Neglijenţa în serviciu – Fapta funcţionarului public care, din culpă, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act prevăzut de o lege, o ordonanţă a Guvernului, o ordonanţă de urgenţă a Guvernului sau de un alt act normativ care, la data adoptării acestuia, avea putere de lege ori îl îndeplineşte cu încălcarea unei asemenea dispoziţii legale şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă”.

Decizia CCR din 2016

Prin Decizia nr. 405 din 15 iunie 2016, Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.246 din Codul penal din 1969 şi ale art.297 alin.(1) din Codul penal şi a constatat că “acestea sunt constituţionale în măsura în care prin sintagma îndeplineşte în mod defectuos din cuprinsul acestora se înţelege îndeplineşte prin încălcarea legii”.

În esenţă, în motivarea deciziei, Curtea a statuat că “neîndeplinirea ori îndeplinirea defectuoasă a unui act trebuie analizată numai prin raportare la atribuţii de serviciu reglementate expres prin legislaţia primară – legi şi ordonanţe ale Guvernului. Aceasta deoarece adoptarea unor acte de reglementare secundară care vin să detalieze legislaţia primară se realizează doar în limitele şi potrivit normelor care le ordonă. Curtea reţine că ilicitul penal este cea mai gravă formă de încălcare a unor valori sociale, iar consecinţele aplicării legii penale sunt dintre cele mai grave, astfel că stabilirea unor garanții împotriva arbitrariului prin reglementarea de către legiuitor a unor norme clare şi predictibile este obligatorie”.

În cauza ce a format obiectul Dosarului nr.1328D/2017, Curtea s-a pronunţat asupra aceloraşi dispoziţii legale, din perspectiva criticilor vizând inexistenţa unei anumite valori a pagubei sau a unei anumite intensităţi a vătămării rezultate din comiterea faptei.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2021 Ziarul Unirea