Rămâi conectat

Ştirea zilei

CINCI măsuri care vor schimba radical sistemul de învățământ, în România. Explicațiile Ministrului Educației

Ziarul Unirea

Publicat

în

CINCI măsuri care vor schimba radical sistemul de învățământ, în România. Explicațiile Ministrului Educației

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat cinci deczii majore, discutate cu sindicatele de profil. Cele cinci măsuri vor schimba radical sistemul actual de educație, iar „marea revoluție” este reprezentată de introducerea gramaticii limbii române ca probă distinctă la examenul de Bacalaureat.

”5 decizii majore rezultate în urma consultărilor ministerului educației cu federațiile sindicale!

Elit - Gustul Desăvârșit

Am avut un dialog foarte constructiv și responsabil cu federațiile sindicale reprezentative din învățământ: Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”.

Am agreat împreună cu reprezentații celor două federații următoarele 5 propuneri de îmbunătățire a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar “România Educată”. Măsurile agreate se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern:

1. Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională, se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD. Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii.

Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.

Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.

2. Referitor la examenul național de bacalaureat a fost agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat. Structura probei de limba romana va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică. Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematica, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).

Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.

Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.

A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă! Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc. Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale.

Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.

3. Asumarea filierei la nivel liceal este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).

Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.

Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură. Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai.

4. Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ. Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară. Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.

Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene. Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației. Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii.

5. În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)

Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică. În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată. Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive.

Marți, 23 august, începând cu ora 10.00 vom continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educata.”, scrie Sorin Cîmpeanu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

FOTO VIDEO UPDATE| ACCIDENT rutier în Alba Iulia: O femeie a ajuns la spital după ce a fost acroșată de o mașină pe trecerea de pietoni

Ziarul Unirea

Publicat

în

FOTO VIDEO| ACCIDENT rutier în Alba Iulia: O persoană a ajuns la spital după ce a fost acroșat de o mașină pe trecerea de pietoni

Un accident rutier a avut loc joi, 6 octombrie 2022, în jurul orei 16.30, pe B-dul Republicii din Alba Iulia.

Un pieton a fost acroșat de un autoturism, în zona trecerii pentru pietoni. Victima a fost transportata la spital rănită, cel mai probabil, ușor.

Elit - Gustul Desăvârșit

Traficul este îngreunat pe bulevardul Republicii din Alba Iulia din cauza unui accident rutier produs în zona bazinului olimpic.

UPDATE: Din primele informații victima ar fi o femeie în vârstă de aproximativ 50 de ani.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Licitație de peste 122 de MILIOANE de lei pentru lotul 2 din Transalpina de Apuseni: CJ Alba caută constructor pentru restul de executat

FURDUI Alexandru

Publicat

în

Licitație de peste 122 de MILIOANE de lei pentru lotul 2 din Transalpina de Apuseni: CJ Alba caută constructor pentru restul de executat

Lucrările de modernizare la lotul 2 al drumului județean 107 I, „Transalpina de Apuseni”, cel mai lung, cel mai spectaculos și cea mai mare investiție într-un drum județean, vor fi reluate în curând.

Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru execuție de lucrari pentru proiectul “Modernizare drum județean DJ 107 I : Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel– Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni –Bucium Sat –DN74 (Cerbu)“/ Lot 2 – rest de executat.

Valoarea totală estimată este de 122.321.889,46 lei, fără TVA.

Elit - Gustul Desăvârșit

După ce Consiliul Județean Alba a reziliat în august contractul cu antreprenorul lotului 2, a fost lansată o nouă licitație pentru restul de lucrări de executat.

Lotul 2 al DJ 107I are 36,5 km, între localitățile Ponor și Bucium, până la intersecția cu DN 74. Stadiul fizic de realizare a investiției este de 27%. În total, drumul județean are aproape 80 de kilometri.

Execuţia lucrărilor pentru restul rămas de executat pentru lucrările de modernizare a drumului judeţean DJ1071, constă în:

  • refacerea structurii rutiere, modernizarea și consolidarea ei,
  • asigurarea scurgerii apelor prin execuţia de şanţuri de pamant, şanţuri betonate, rigole ranforsate, rigole carosabile, podeţe tubulare, separatoare de hiodrocarburi pentru epurarea apelor pluviale,
  • lucrări de consolidare a terasamentelor prin execuţia de ziduri de sprijin, consolidarea si execuţia de poduri noi,
  • asigurarea siguranţei circulaţiei (indicatoare, marcaje, parapeti metalici,etc.),
  • lucrări de amenajare a terenului.

Proiectul ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2023, astfel se pierd bani europeni. Dacă acest lucru se va întâmpla, finanțarea ar trebui asigurată de la bugetul județului Alba. Transalpina de Apuseni traversează de la este la vest zona de sud a Munților Apuseni, prin cele mai spectaculoase zone din această parte a țării.

De-a lungul drumului se află Cheile Mănăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Râmeţului, cu pereţi abrupţi şi vârfuri ascuţite. De asemenea, pe drum sunt numeroase zone de belvedere care oferă privelişti până spre Retezat, Şureanu sau Muntele Mare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO VIDEO| Somn URIAȘ prins pe Tăul Mare de la Roșia Montană, în urmă cu o lună: Lacul ar fi plin de asemenea „monștri”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Somn URIAȘ prins pe Tăul Mare de la Roșia Montană, în urmă cu o lună: Lacul ar fi plin de asemenea „monștri”

Lacul de acumulare piscicolă Tăul Mare din Roșia Montană nu dă doar bătăi de cap autorităților, ci aduce și bucurii pescarilor.

În urmă cu aproximativ o lună, un pescar a reușit să facă o captură de ținut minte, prinzând, la boboc de rață, un somn de 1.75 metri și aproximativ 43 de kilograme.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit pescarului, în Tăul Mare din comuna Roșia Montană au fost observate și capturate exemplare de somn mult mai mari de-a lungul timpului.

Asemenea pești uriași au fost prinși anul acesta și pe râul Mureș, dar într-un număr mai mic în acest an, din cauza braconajului.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea