Autostrada Sibiu – Orăștie: Tronsonul Cunța-Săliște trebuie demolat complet! S-a găsit apă la 10 metri sub drumul fisurat

PRO ROMÂNIA - Alegeri parlamentare 2020

Pe tronsonul Cunța-Săliște al autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie, închis pentru reparații, apar probleme din ce în ce mai grave. S-a găsit apă la 10 metri sub drumul fisurat în mai multe locuri, iar remedierea necesită demolarea completă a căilor de circulaţie!

Remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie, afirmă inginerii Companiei de Autostrăzi într-un document oficial obţinut de România Liberă.

USR - Alegeri parlamentare 2020

Deşi a pretins tot timpul că autostrada Sibiu-Orăştie are doar nişte „fisuri superficiale“ în zona kilometrului 60 de pe lotul 3, problemele proiectului sunt grave.

PMP - Alegeri parlamentare 2020

Lotul a fost deschis în noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, dar a fost închis circulației 10 luni mai târziu.

Un document al companiei indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor.

„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii.

În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.
Document exploziv: Ponta și Rus au inaugurat autostrada Sibiu-Orăștie, deși știau că nu e gata

Documentul arată şi cauza existenţei apei într-o zonă unde terenul format din argilă ar fi trebuit să fie uscat.

„Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală”, se spune în document.

Dar cum se rezolvă problema? „Este necesară demolarea completă a căilor de circulaţie, atât a căii I, cât şi a căii II”, se recomandă în nota de constatare. În plus, au fost găsite fisuri ale balastului stabilizat care traversează calea I şi avansează şi pe calea II.

Crăpăturile profunde apărute la kilometrul 60 nu sunt singurele probleme de calitate sesizate pe lotul 3 al autostrăzii. Dacă şefii CNADNR au pretins tot timpul că ar fi vorba doar de 2-3 zone cu probleme, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, susţine că ar exista nu mai puţin de 6 – 7 zone în care sunt întâlnite grave probleme de calitate.

Autostrada A1, Orăștie – Sibiu, a fost închisă pe data de 7 septembrie între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455) la doar 10 luni de la inaugurare pentru remedierea lucrărilor. (Z.U.)

Surse: România Liberă; realitatea.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

2 Comentarii

Rosshhu 13 octombrie 2015 at 13:58

deci Puie Monta?

Status-Quo 13 octombrie 2015 at 15:38

Pierdem milioane, zeci de milioane chiar sute de milioane de euro pentru ca avem niste netrebnici la CNADNR.

Solutia cea mai buna e cea chinezeasca: glontul. Si asta cumparat de familie. Altfel vom avea una peste alta aceleasi situatii.

Faptul ca bagam pe unii la inchisoare 5-10 ani nu rezolva viitoarele situatii de acest gen.

Comentariile sunt oprite