Autostrada Sebeș-Turda-Stadiul la finalul anului 2018: Progres de doar 5 la sută realizat în 2018 de constructorii lotului 2
Situația nu îngrijorează pe nimeni în afară de șoferi! Pe lotul 1, de la Sebeș la Pârâul Iovului, s-a înregistrat în schimb un progres de peste 20 la sută anul trecut (61 la sută per total), ritm care ar permite deschiderea circulației până la finalul anului 2020.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat un grafic cu stadiul lucrărilor pe Autostrada Sebeș-Turda, aferent anului 2018, care relevă o situație îngrijorătoare privind loctul 2, aici înregistrându-se pe parcursul anului trecut un progres de doar 5%.
În ianuarie 2019 stadiul lucrărilor pe lotul 2 este de 49,01%, ceea ce înseamnă că în 2018 lucrările aproape au stagnat, având în vedere că în ianuarie 2018 procentul raportat era de 44%. Într-un scenariu pesimist, dacă s-ar menține în continuare un ritm dezamăgitor ar însemna că tronsonul de la Pârâul Iovului la Aiud (24 de km), nu ar putea fi dat în folosință mai devreme de 2021 – 2022, și în niciun caz la finalul lui 2019, termen asumat de constructorii greci de la Aktor.
Asta ar însemna o întârziere de minimum 5 ani față de termenul avansat inițial în contract, și anume octombrie 2016. Anul trecut s-au făcut puţine lucrări pe lotul 2 având în vedere că a existat o schimbare de asociaţi la nivelul companiei de construcţii Aktor, ceea ce a determinat şi o modificare a strategiei şi schimbări în ceea ce priveşte angajaţii din punctele cheie. Schimbările de management au avut un impact negativ asupra lucrărilor efective și, în consecință a banilor decontați de CNAIR.
O altă problemă a fost intrarea în insolvenţă la începutul anului a foştilor parteneri de asociație, Euro Construct Trading `98.
Lipsa finanţării acestui proiect a atras şi o mobilizare slabă în ceea ce priveşte forţa de muncă. La nivelul lunii noiembrie 2018 pe şantier erau în medie doar 40 de muncitori și se turnase balast stabilizat pe circa 6 kilometri, iar asfalt pe circa 1,5 kilometri, pe ambele sensuri de mers.
De menţionat este că, pe lângă balast, constructorul mai trebuie să aştearnă trei straturi de asfalt. De menționat că, din punct de vedere tehnic, lotul 2 nu este unul dificil de realizat, având în vedere că sunt de construit doar trei poduri, două peste râul Mureş, iar unul peste calea ferată. CNAIR nu a luat atitudine public față de această situație și nici nu a anunțat vreo sancțiune.
Spre deosebire de cei de la Aktor, antreprenorul Impresa Pizzarotti care lucrează pe lotul 1 al A10 a făcut progrese în 2018
Potrivit graficului menționat, anul trecut constructorul a înregistrat un progres al lucrărilor de 21,5%, de la 39,5% în ianuarie 2018 la 61% în ianuarie 2019. Pizzarotti s-a mobilizat mai puternic în vara anului trecut iar de atunci, pe fondul unui ritm susținut al lucrărilor, s-au înregistrat procente chiar și de 3% pe lună.
Citește și: VIDEO. Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: stadiul lucrărilor la începutul lunii decembrie 2018
Italienii au finalizat anul 2018 cu toate structurile importante ridicate pe traseul tronsonului lung de 17 kiloemtri, ce se întinde între Sebeș și Pârâul Iovului. Anul acestea vor fi cele două noduri rutiere de la capetele lotului – nodul rutier Alba Iulia Nord și nodul rutier Sebeș. În aceste condiții, există șanse reale ca să se poată circula pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda până la finalul acestui an.
Autostrada Sebeş-Turda are o lungime totală de 70 de kilometri și va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj. Începând din 2018 se circulă pe loturile 3 și 4 care au fost finalizate și inaugurate în vara anului trecut. Acestea leagă Aiudul (de la Decea) de Turda, însumând aproximativ 30 km. De la finalizarea lor, drumul între Alba Iulia și Cluj a fost scurtat cu circa 20 de minute.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Rezultate parțiale OFICIALE la alegerile prezidențiale 2025, turul II: Nicușor Dan este președintele României, conform numărătorii oficiale
Rezultate parțiale OFICIALE la alegerile prezidențiale 2025, turul II: Nicușor Dan este președintele României, conform numărătorii oficiale Nicușor Dan a câștigat oficial alegerile prezidențiale 2025, conform rezultatelor prezentate în timp real de Autoritatea Electorală Permanentă. La o prezență de 11.641.866 de votanți, câștigătorul alegerilor prezidențiale avea nevoie de cel puțin 5.820.934 de voturi. La ora […]
VIDEO | George Simion se proclamă câștigător al alegerilor în ciuda Exit-Poll-urilor: ”Am câștigat! Sunt noul Președinte al Romaniei și redau puterea românilor!”
George Simion se proclamă câștigător al alegerilor în ciuda Exit-Poll-urilor: ”Am câștigat! Sunt noul Președinte al Romaniei și redau puterea românilor!” George Simion se proclamă câștigător al alegerilor deși, deocamdată conform Exit-Poll-urilor, câștigător este Nicușor Dan. Simion spune că alegerile s-au desfășurat corect. Citește și: REZULTATE alegeri prezidențiale 2025, turul II, conform EXIT POLL-urilor: Nicușor […]
VIDEO | Nicușor Dan își asumă victoria la alegerile prezidențiale 2025, turul II: ”A câștigat o comunitate de români care vrea o schimbare profundă a României”
Nicușor Dan își asumă victoria la alegerile prezidențiale 2025, turul II: ”A câștigat o comunitate de români care vrea o schimbare profundă a României” Nicușor Dan, candidatul independent la prezidențialele 2025, a oferit primele declarații după publicarea rezultatelor exit-poll de la ora 21.00. Potrivit CURS, Nicușor Dan a obținut 54,1%, în timp ce George Simion […]