Rămâi conectat

Ştirea zilei

2020–termen pentru finalizarea lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda care poate fi respectat dacă ritmul bun se va menține. 2018, cel mai bun an pentru antreprenor

Dragoş Suciu

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1 – 2020, termen oficial pentru finalizare • 2018, cel mai bun an pentru antreprenor

Termenul pentru finalizarea lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care are 17 kilometri și se întinde de la Sebeș până la Sântimbru, este 2020, care poate fi respectat dacă antreprenorul general Impresa Pizzarotti menține același ritm bun pe care l-a avut în acest an când lucrările au avansat foarte bine, iar progresul fizic depășește 62%.

Coordonatorul de contract, reprezentant al firmei de consultanță Egis, Constantin Mazilu, a declarat, pentru ziarul Unirea, că termenul de finalizare a lucrărilor este 20 mai 2020.

Citește și: Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi finalizat în cel mai bun caz în 2020. Constructorul promite pentru a treia oară mobilizare mai bună

”Intenția noastră e să se finalizeze lucrările principale din contract astfel încât să putem face o recepția la terminarea lucrărilor la finalul anului 2019. Asta presupune o inspecție preliminară, cu reprezentanții beneficiarului (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România)”, a spus ing. Constantin Mazilu, responsabil cu urmărirea din teren a efectuării lucrărilor și raportarea situației către beneficiar.

Practic, din cele spuse de ing. Constantin Mazilu, reiese că peste un an lotul de la Sebeș la Sântimbru va fi finalizat în mare parte, astfel încât să aibă loc o recepție tehnică cu toată părțile implicate, iar dacă toate sunt bune să fie deschisă circulația.

De menționat este că alte lucrări suplimentare, spre exemplu amenajări peisagistice în zonele în zonele exterioare se pot face fără a afecta traficul rutier și după o eventuală deschidere.

În ceea ce privește o eventuală inaugurare în 2019, cu continuarea anumitor lucrări până în 2020, suntem foarte sceptici, având în vedere că lotul este finalizat în proporție de peste 62%, iar în acest an, care a fost cel mai bun, s-au avansat circa 23 de puncte procentuale.

Să vorbim, însă, despre cum arată autostrada la mijlocul lunii decembrie 2018: sunt turnați circa 7 kilometri de balast stabilizat și aproape tot atâția de asfalt – unul dintre cele trei straturi – pe ambele sensuri de mers. Au mai rămas circa 500 de metri de balast – primul care se toarnă – neacoperit cu asfalt, iar pentru a fi protejat a fost așternut un strat de nisip, a declarat, pentru ziarul Unirea, Eusebio Caretta, coordonatorul proiectului din partea gigantului Impresa Pizzarotti.

”Și pe perioada iernii, cât timp vremea va permite, se va menține un număr ridicat de personal în șantier pentru că vom face tot ce înseamnă transporturi și stocuri, etc. Plus, ca lucrare permanentă, se va continua la toate structurile cu protejarea corespunzătoare, cu tot ce înseamnă încălzire, asigurare de condiții microclimatice astfel încât să putem înainta la structuri. Nu vom turna plăci de suprabetonare, evident. Sunt o serie întreagă de activități care se pot face. Se poate lucra inclusiv la fundație. Pe șantier vor fi între 250-280 de muncitori”, a spus Eusebio Caretta.

Citește și VIDEO: Pe Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1, s-a terminat structura supratraversării de la DN 1/ Se așterne balast stabilizat la podul peste râul Sebeș

Practic sunt anumite lucrări care pe timp de iarnă, din cauza frigului, nu se pot realiza, însă se poate lucra la structuri. Lotul 1 este unul oarecum dificil de construit, având în vedere că antreprenorul este nevoit să construiască mai multe poduri, o parte fiind aproape terminate, fie peste râul Mureș sau Sebeș, fie peste șosele, dar și serie de pasaje și viaducte.

Video: autostrada Sebeș-Turda, lotul 1, la începutul lunii decembrie 2018

YouTube video

De asemenea, de precizat este că pe acest lot vor fi construite trei noduri rutiere, la Sebeș, la Alba Iulia pentru a se ieși pe șoseaua de centură, dar și la Pârâul Iovului. Nodul rutier de la Sebeș este de o complexitate mare, având în vedere că trebuie construite bretele, cu două benzi pe sens, care să facă legătura între acest tronson și Autostrada A 1 Deva – Orăștie. În total, pe lângă cei 17 kilometri de autostradă, sunt și 14 kilometri de bretele șerpuite care vor trece, în mare parte, peste drumurile naționale.

Vor fi, desigur, și zone în care autostrada va trece pe sub drumul național, la Lancrăm și Pârâul Iovului, unde trebuie efectuate lucrări de terasament sub nivelul solului.

Citește și:  VIDEO. Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: stadiul lucrărilor la începutul lunii decembrie 2018

De asemenea, toate exproprierile au fost făcute. În prezent mai sunt necesare doar câteva relocări a unor linii de înaltă sau medie tensiune, însă constructorul speră că acestea vor fi terminate la începutul anului viitor, pentru a putea intra în linie dreaptă. De menționat este că nici exproprierile care au trebuit efectuate nu au încurcat foarte mult deoarece a existat suficient front de lucru. Anumite imobile de pe culoarul autostrăzii au trebuit demolate, cel mai mediatizat fiind cazul casei de la Oarda, unde s-a ajuns în instanță.

Despre importanța lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda nici nu are rost să vorbim. Cei care fac naveta Alba Iulia-Sebeș o cunosc cel mai bine. Tot în 2020 sunt promisiuni că va fi inaugurat și lotul 2, care se întinde până la Aiud, însă acest tronson este mai în urmă cu lucrările. Astfel, dacă toate merg conform planurilor, județul Alba va fi într-adevăr unul brăzdat de autostrăzi, drumuri de mare viteză pe care vom putea ajunge la vecinii noștri din Sibiu, Hunedoara și Cluj.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO FOTO: Antrenament de „parkour” pe drumul roman Via Principalis din cetate. Bărbat filmat în timp ce sărea pe monumentele istorice

Unirea Ziarul

Publicat

în

VIDEO FOTO: Antrenament de „parkour” pe drumul roman Via Principalis din cetate. Bărbat filmat în timp ce sărea pe monumentele istorice Un bărbat a fost filmat în dimineața zilei de 20 aprilie în timp ce își perfecționa săriturile, chiar pe monumentele istorice, mai exact drumul roman Via Principalis, din cetatea Alba Iulia. În filmare se […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea