Rămâi conectat

Ştirea zilei

Apelul unui manager de spital din Alba: „Fiți alături de personalul medical, cu o vorbă de încurajare sau cu o donație. Acum ei sunt cei din linia întâi”

Publicat

în

Managerul Spitalului Municipal Blaj, Suciu Iacob Nicolae, vorbește într-o postare pe pagina sa de facebook despre cum a primit vestea că Spitalul Municipal Blaj a fost desemnat spital suport să trateze numai bolnavii infectati confirmați și cere oamenilor să fie alături de personalul medical cu o donație sau chiar cu o vorbă bună, pentru cei care sunt în linia întâi în lupta împotriva pandemiei.

„Când am zis să fiți alături de cei din linia întâi știu ce vorbesc.

Lucrez in Spitalul Municipal Blaj de la 1.06.2004 in functia de director financiar, apoi din 1.11.2017 manager. Prin anul 2004 cei care au avut tangență cu Spitalul Blaj știu că la spital trebuia să îți aduci medicamente, seringi, fesi, alimente, etc. Erau datorii neachitate enorme, facturi neplătite de 3 ani. Erau zile in care personalul aducea de acasă ce avea prin grădină să putem prepara mâncare la bolnavi.

Electrica Furnizare Discount

Din august 2005 a venit la conducere d-l dr. Nemeți Mihai, iar pe mine m-a păstrat ca director financiar. Situatia a început să se schimbe. Încet, încet spitalul s-a ridicat.

Meritul este exclusiv al medicilor și al personalului medical. Acestia au tratat în acești ani (2004-2020) peste 130.000 de pacienți numai in regim de spitalizare continuă și de zi, au efectuat in ambulator peste 450.000 de consultații și au rezolvat in CPU peste 250.000 cazuri. Servicile respective au fost decontate de Casa de Asigurări Alba și cu banii obținuți s-au facut atâtea in spital in acesti ani.
Însă odată cu această pandemie nenorocită am înțeles cât de expus este personalul medical dacă interacționează cu atât de mulți pacienți.

Duminică în data de 21.03.2020 in jurul prânzului am fost anunțat de la DSP Alba că s-a schimbat strategia Ministerului Sănătății in lupta cu pandemia infectarii populației cu Covid-19 și Spitalul Municipal Blaj a fost desemnat spital suport să trateze numai bolnavii infectati confirmați.Parcă a căzut cerul pe mine.

Nu am înțeles inițial această decizie, dar abordarea ministerului era că pentru pacienții cronici cu diverse afecțiuni(diabet, obezitate, hipertensiune,…) o infectare cu Covid-19 le-ar fi fatală.

De ce Spitalul Municipal Blaj a fost desemnat să trateze pacienți infectati: este cel mai mare spital din Județul Alba, are singura secție de ATI din județ, are linie de gardă la ATI și este cel mai bine pus la punct spital din Județul Alba în afară de Spitalul Județean de Urgență Alba. Si trebuia ca în strategia Ministerului Sănătății spitalul desemnat suport sau tampon in tratarea pacienților infectati să nu fie spitalul județean.

Este foarte greu de transformat un spital general care a funcționat de zeci de ani după anumite proceduri și protocoale peste noapte într-un spital dedicat să trateze numai pacienți infectati COVID-19.

Lupta este contracronometru deoarece vedem ce se întâmpla în Italia, Spania țări care aveau un sistem sanitar mult mai bine pus la punct.

Dar vă asigur că după ce am înțeles că nu e altă cale decât să ne pregătim am început să o facem in forță. Aici o să revin cu detalii.

Deoarecere există pericolul de contaminare cu COVID-19 am luat decizia să nu expunem personalul peste 60 de ani și cei care au diverse afecțiuni. Personalul medical medici și asitente și personalul auxiliar lucrează în ture de 12 ore cu 24 liber timp de 14 zile, stau izolați 14 zile, sunt testați și dacă nu prezintă infecție se pot întoarce la familie. Cred că realizați ce sacrificiu fac să ne trateze pe oricare dintre noi daca ne infectam cu coronavirus.

Deci vă rog fiți alături de personalul medical cei care îi cunosc cu o vorbă de încurajare sau cu o donație.

Arătați că vă pasă.

Acum ei sunt cei din linia întâi !!!!”, a scris managerul Spitalului Municipal Blaj, Suciu Iacob Nicolae.

Publicitate

Ştirea zilei

Comunicat de presă| Mircea Hava, eurodeputat PNL: Nivelul scăzut de colectare a TVA în România poate duce la amânarea sau pierderea unor proiecte de dezvoltare

Publicat

în

Mircea Hava, eurodeputat PNL: Nivelul scăzut de colectare a TVA în România poate duce la amânarea sau pierderea unor proiecte de dezvoltare

Acum câteva zile, Comisia Europeană a publicat un raport din care reiese că statele membre ale UE au înregistrat, în 2019, o pierdere de circa 134 de miliarde de euro în venituri, din taxa pe valoarea adăugată. Experții spun că principalele cauze sunt: frauda și evaziunea, practicile de evitare și optimizare a TVA, falimente și insolvențe financiare, dar și erori de calcul sau administrative. Din păcate, datele la nivel european ne arată că România este, și la acest capitol, pe primul loc din coada clasamentului. Țara noastră a înregistrat cel mai mare deficit de încasare a TVA la nivel național, cu o pierdere de 34,9 % din veniturile din TVA, urmată de Grecia (25,8 %) și Lituania (23,5 %). Cele mai mici deficite au fost înregistrate în Croația (1,0 %), Suedia (1,4 %) și Cipru (2,7 %).

Trebuie spus că TVA reprezintă și o resursă de bază pentru obligațiile de plată ale guvernului, astfel că se impune îmbunătățirea colectării acestor bani cu care, în mare măsură, se pot  finanța investiții promise și asumate. Așa se asigură contribuția României la bugetul Uniunii Europene sau partea de cofinanțare din sectoare de investiții finanțate cu bani europeni.

Indiscutabil, un procent scăzut de colectare al TVA poate duce în derivă sau amâna, chiar pierde, multe dintre proiectele de dezvoltare la nivelul administrațiilor publice locale sau județene. Vestitele cote defalcate din TVA, sau impozit, sunt, practic, banii cu care lucrează primăriile. O slabă colectare se resimte la toate capitolele de investiții, iar sensul dezvoltării se schimbă spre bătut pasul pe loc. Chiar dacă situația s-a îmbunătățit în ultimii ani, e greu de sperat că într-o perioadă scurtă vom putea implementa măsuri care să reducă cu adevărat acest deficit.

Electrica Furnizare Discount

Problema care se pune este cum acționăm. În opinia mea, cea mai mare greșeală ar fi aceea de a porni o prigoană asupra companiilor, inclusiv a bunilor platnici sau să creștem această taxă. Deși este clar că, azi, baza de impozitare și aplicare este mică – un exemplu ar fi decontarea multor cheltuieli iar prin asta reducerea TVA de plată, ar fi imposibil ca acest fenomen să fie corectat doar de inspectorii fiscali. Sunt prea puțini iar soluția nu este să se angajeze mai mulți. O abordare o reprezintă întărirea mecanismului de prevenire a fraudelor prin sisteme informatice interconectate. Pornind de la introducerea facturilor și până la butonul de alarmă ce s-ar aprinde în cazul unor tentative evidente de fraudă. Conectarea caselor de marcat, centralizat, la ANAF, e un prim exemplu. Să nu uităm că în economii dezvoltate, ca cea a Germaniei de exemplu, marii contribuabili au atașat un inspector fiscal care poate monitoriza în timp real fluxul tranzacțiilor financiare. La fel de bine s-ar putea corecta și o altă realitate economică ce creează o dublă măsură: achizițiile intracomunitare ce anulează o bună parte din TVA de colectat. De foarte multe ori marfa nu pleacă din țara de unde s-a declanșat achiziția. Lucru care nu e tocmai normal, la deducerea TVA.

Comisia Europeană atrage atenția asupra faptului că pierderile de venituri din TVA au un impact extrem de negativ asupra cheltuielilor pe care administrațiile publice le alocă bunurilor și serviciilor publice de care depindem cu toții, cum ar fi școlile, spitalele și transporturile. Exact domeniile în care România a fost și este pe un podium negativ, dacă vreți, al Europei.

Așadar avem nevoie, cât mai repede cu putință, de o politică fiscală coerentă, o simplificare a legislației și de o colectare eficientă a banilor care trebuie să meargă în visteria statului.

Mircea Hava – eurodeputat PNL

Membru al PPE

Citește mai mult

Ştirea zilei

LIVE VIDEO| Târgul de Crăciun din Alba Iulia s-a DESCHIS în mod oficial: Localnicii și turiștii pot intra FĂRĂ certificat verde

Publicat

în

Târgul de Crăciun din Alba Iulia s-a DESCHIS în mod oficial: Localnicii și turiștii pot intra FĂRĂ certificat verde

Astăzi, 6 decembrie 2021, la ora 18:00 s-a deschis, la Alba Iulia, Parcul Sărbătorilor de Iarnă, ediția 2021-2022.

CITEȘTE ȘI: MESAJE de SFANTUL NICOLAE. Idei de URARI şi FELICITARI pe care le poți trimite celor care își sărbătoresc onomastica

Din informațiile primite de la reprezentanții primăriei municipiului Alba Iulia, cei care vor să viziteze târgul nu vor fi nevoiți să posede certificatul Verde, deoarece nu au mai fost montate cabanele în care puteai intra să iei masa. Totuși aceștia vor trebui să respecte normele de protecție sanitară în vigoare și să poarte mască.

Electrica Furnizare Discount

Citește și: Bradul de Crăciun. Cum și când se împodobește. Istoria împodobirii bradului

Sâmbătă și duminică au fost făcute ultimele pregătire pentru ca totul să fie pus la punct pentru deschidere. Pe latura de vest a Cetății Alba Carolina, a fost montat un brad natural de 8 metri și căsuțele de lemn, iar în Piața Cetății, a fost montat bradul artificial cu care albaiulienii sunt deja obisnuiți, și a fost instalat pavilionul de lumini.

CITEȘTE ȘI: MESAJE de CRACIUN. Texte frumoase cu URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi

Și patinoarul este gata, iar pasionații se vor putea bucura de gheață și în acest an.

Program patinoar

De luni până duminică, de la ora 12.00 la 21.00.
De luni până vineri, de la ora 12.00 la 14.00 intrarea va fi gratuită.

Tarife

Patinaj – 15 lei/h
Închiriere patine – 10 lei/h
Ursuleț ajutator – 15 lei/h

Târgul de Crăciun va fi deschis zilnic până la ora 21.00.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Schimbare MAJORĂ: Zece clase OBLIGATORII pentru cei care doresc să obțină permisul de conducere, din 1 ianuarie 2022

Publicat

în

Schimbare MAJORĂ: Zece clase OBLIGATORII pentru cei care doresc să obțină permisul de conducere, din 1 ianuarie 2022

Începând cu 1 ianuarie, tinerii care vor să obțină permisul de conducere nu vor mai putea să urmeze cursurile unei școli de șoferi dacă nu au cel puțin zece clase absolvite.

Prin această nouă regulă impusă prin Codul Rutier se dorește evitarea analfabeților. Pe de o parte, aceștia sunt tot mai des întâlniți de polițiști în trafic.

Pe de altă parte, au existat numeroase cazuri prezentate de media în care șoferii nu știau nici măcar să se semneze, dar dețineau un permis de conducere.

Electrica Furnizare Discount

De asemenea, o altă modificare a Codului Rutier îi vizează pe șoferii care suferă de anumite afecțiuni medicale. Ei vor fi obligați să se prezinte mai des la controale medicale.

Este vorba despre persoanele care suferă de boli de inimă ori de diabet, întrucât aceste afecțiuni le pot pune în pericol capacitatea de a reacționa la timp atunci când se află în trafic.

Noile reglementări ale Codului Rutier prevăd și că cei care sunt prinși vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile.

Sursa: soferidinromania.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare