Rămâi conectat

Actualitate

Alba Iulia: Proiectul ENCLOSE – Servicii logistice eficiente din punct de vedere energetic pentru oraşe istorice europene mici şi medii

Publicat

în

Municipiul Alba Iulia, alături de alte 15 oraşe istorice europene, este partener în Proiectul „ENergy efficiency in City Logistics Services for small and mid-sized European Historic Towns”- ENCLOSE. Cei 15 parteneri provin din 12 ţări membre UE precum Austria, Bulgaria, Grecia, Irlanda, Italia, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Olanda şi Marea Britanie. Consorţiul transnaţional este coordonat de către compania MemEx Srl, din Livorno – Italia, care deţine o vastă experienţă în gestiunea eficientă a proceselor logistice din numeroase oraşe europene.

Activităţile din cadrul acestui proiect vin în întâmpinarea oraşelor de dimensiuni mici şi medii pentru a le ajuta să identifice soluţii de eficientizare a transportului de mărfuri în zonele istorice, în conformitate cu principiile dezvoltării durabile. Prin proiectul ENCLOSE, Municipiul Alba Iulia va identifica şi promova acţiuni specifice pentru creşterea eficienţei energetice aferente distribuţiei de mărfuri în mediul urban, cu aplicabilitate directă în zona de referinţă a proiectului -Bulevardul Transilvaniei.

De asemenea, prin acest proiect, Municipiul Alba Iulia va elabora o documentaţie tehnico-economică pentru gestionarea traficului de mărfuri şi identificarea soluţiilor de promovare a transportului nonpoluant sau foarte puţin poluant, adaptat realităţilor de infrastructură şi celor comerciale specifice zonelor de transport mărfuri/comerţ aferente Municipiului Alba Iulia.

Elit - Gustul Desăvârșit

Acţiunile viitoare vor avea ca grup ţintă autorităţi locale şi actori locali relevanţi cum ar fi operatori de flote de transport, distribuitori, comercianţi cu amănuntul, clienţi ai comercianţilor dar şi locuitori ai zonelor care se confruntă cu probleme logistice, pentru a dezvolta sisteme competitive de coordonare, gestionare şi informatizare a operţiunilor urbane de transport de marfă în Alba Iulia.

Am oferit intotdeauna exemple albaiulienilor si intregii tari, despre cat de mult ajuta si dezvolta o comunitate proiectele europene. Acesta nu va naste o strada si nu va moderniza un cartier, dar va oferi tuturor motive sa inteleaga ca Alba Iulia se adapteaza permanent la evolutia Uniunii Europene. Acest proiect este daca vreti un liant pentru ce s-a facut pana acum in Zona Istorica a orasului, este dovada ca stim sa ne respectam munca si ca albaiulieni stiu sa fie exemplari in firescul lor. Oricine stie ce inseamna forfota productiva, camionul care-ti strica placerea de a te afla intr-o zona deosebita, va intelege ca oferta acestui proiect este de a crea alternative civilizate, daca vreti de nisa, pentru activitati economice clasice ca: aprovizionare, comert, trafic s.a. Sunt convins ca cei pentru care a fost scris acest proiect vor aprecia si vor fi mandri ca Alba Iulia va insemna din nou, o exceptie, de la lumea veche si metodele imbatranite si va fi privita ca un exemplu de oras vizionar”, a apreciat Mircea HAVA, primarul municipiului Alba Iulia.

Prin acest proiect urmărim să identificăm cele mai adaptate soluţii pentru reglementarea logistică locală privind atât tranzitul cât şi parcările transportului de marfă în Municipiul Alba Iulia, astfel încât în cadrul noii alocări bugetare 2014-2020 să reuşim să implementăm la nivelul oraşului o schemă inovativă de distribuţie a mărfurilor şi serviciilor urbane, care să aibă la bază atât nevoile administraţiei locale, ale distribuitorilor, comercianţilor şi furnizorilor de servicii, cât şi nevoia unei abordări eficiente privind mediul înconjurător şi nevoile sociale ale oraşului. Utilitatea elaborării acestei documentaţii este relaţionată cu pregătirea proiectelor de mobilitate urbană ale Municipiului Alba Iulia în contextul noii alocări bugetare 2014 – 2020, fondurile obţinute în cadrul acestui proiect contribuind la o economisire a bugetului propriu al primăriei care ar fi trebuit alocat pentru realizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru viitoarele proiecte de dezvoltare locală”, a precizat Nicolaie Moldovan, administratorul public al municipiului Alba Iulia.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Factură RECORD pentru o femeie din Sighetul Marmației: Are de plată peste 70.000 de lei pentru serviciile de telefonie mobilă

Publicat

în

Factură RECORD pentru o femeie din Sighetul Marmației: Are de plată peste 70.000 de lei pentru serviciile de telefonie mobilă

O femeie din localitatea Sighetul Marmației a avut parte de un șoc imens atunci când a primit factura pentru serviciile de telefonie mobilă.

Aceasta a fost înștiințată că are de plată 70.111,19 lei pentru serviciile de telefonie mobilă pentru luna mai.

Elit - Gustul Desăvârșit

Compania de telefonie mobilă susține că nu este nicio eroare de facturare și că factura trebuie achitată.

După ce i-a stat inima în loc preț de câteva clipe, după ce și soțul acesteia și alți vecini de bloc au confirmat cu toții că bine vede suma de plată, a urmat bineînțeles un șoc emoțional puternic și inevitabilul drum la cel mai apropiat magazin pentru a cere explicații.

Angajatele magazinului susțin că cel mai probabil telefonul a fost virusat și a inițiat singur apeluri interminabile către numere cu plată la prețuri foarte mari / minut prin țări exotice.

Familia afectată de această factură a luat legătura cu un avocat, care a formulat o cerere în scris către companie prin care cer explicații și așteaptă răspunsul oficial pentru a putea acționa în consecință, potrivit sighet247.ro.

„În cazul nefericit în care ați înregistrat o întârziere la plata facturilor de TV, internet sau telefonie vi s-au solicitat probabil de către operator și penalități de întârziere. De obicei acestea se învârt în jurul valorii de 0,5% din contravaloarea facturii pe fiecare zi de întârziere.

Clauze abuzive

Instanțele au stabilit însă în practica lor că o asemenea penalitate, deși prevăzută în contract și acceptată implicit de către consumator, este abuzivă și nu poate produce efecte, întrucât încalcă legislația protecției consumatorului, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive.

Despăgubire mare

Prin aplicarea unei astfel de clauze, sumele datorate cu titlu de penalități de întârziere ar putea ajunge să depășească contravaloarea facturii, constituind o despăgubire nejustificat de mare pe care consumatorul trebuie să i-o plătească operatorului”, a declarat Sima.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Soluție pentru reducerea numărului accidentelor: Radarele fixe ar putea să fie din nou montate în România

Publicat

în

Soluție pentru reducerea numărului accidentelor: Radarele fixe ar putea să fie din nou montate în România

Radarele fixe ar trebui legalizate în România, susține deputatul Alexandru Muraru, liderul PNL Iaşi, el precizând că peste tot în lume instalarea acestor radare a dus la scăderea numărului de accidente şi creşterea siguranţei în trafic.

Alexandru Muraru a scris luni, pe Facebook, că tragicul accident de la Iaşi în care au murit patru angajaţi ai societăţii Citadin din subordinea primăriei, după ce au fost loviţi de o maşină condusă de o şoferiţă băută care se deplasa cu viteză prin oraş, arată că se impun măsuri legislative ferme

„Avem nevoie de întărirea legislaţiei în sensul introducerii de măsuri de calmare a traficului, de creştere a sentimentului de siguranţă în trafic. O soluţie este legalizarea radarelor fixe. În anul 2016 s-a stopat utilizarea ultimului radar fix de pe drumurile din România, proces care începuse încă din 2009. Prima tentativă de monitorizare video a circulaţiei rutiere în ţara noastră a eşuat din mai multe motive, cel mai important fiind lipsa unui cadru legal de funcţionare, motiv pentru care mult amenzi au fost anulate de către instanţe”, precizează liberalul Alexandru Muraru, relatează News.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit acestuia, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea si Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a anulat în justiţie unele contracte privind amplasarea radarelor fixe care nu au respectat procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică.

„Accidentul din Iaşi a avut loc în Păcurari, o zonă unde, mai ales pe timpul nopţii se circulă cu viteză foarte mare. Consider că sistemele video de monitorizare ar trebui să fie instalate cu prioritate în aşa-numitele „puncte negre”, adică zonele de drum în care au loc multe accidente rutiere. În toate ţările din lume, instalarea radarelor fixe a condus la scăderea numărului de accidente şi creşterea siguranţei în trafic. Împreună cu Ministrul de Interne, Lucian Bode vom identifica soluţiile pentru a schimba legislaţia astfel încât să existe cadru legal pentru instalarea radarelor fixe în oraşe”, a mai afirmat şeful liberalilor ieşeni, Alexandru Muraru.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Record de cereri pentru pașapoarte, în Alba, în prima jumătate a lui 2022. Cererea a crescut de trei ori după războiul din Ucraina

Publicat

în

Record de cereri pentru pașapoarte, în Alba, în prima jumătate a lui 2022. Cererea a crescut de trei ori după războiul din Ucraina

Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte (SPCP) Alba a eliberat în prima parte din 2022, aproape 17.000 de paşapoarte, de trei ori mai multe faţă de perioada similară a anului trecut.

Cererea de paşapoarte a explodat şi în Alba, la fel ca în restul ţării, după declanşarea războiului din Ucraina. Astfel, dacă anul trecut, în perioada 1 ianuarie – 17 iunie, au fost înregistrate 5.276 de cereri privind eliberarea documentelor de călătorie, în acest an au fost depuse 16.718 astfel de cereri.

Dintre acestea, în perioada menţionată din 2022, au fost emise aproape 14.900 de paşapoarte, din care au fost înmânate titularilor circa 9.800, ceea ce înseamnă că un număr semnificativ de persoane nu s-au prezentat încă la ghişeu pentru ridicarea acestora.

Elit - Gustul Desăvârșit

Majoritatea paşapoartelor sunt simple electronice, dar au fost şi solicitări, respectiv peste 1.000, de paşapoarte simple temporare. Au fost emise şi 129 de paşapoarte simple electronice pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate primite prin ghişeu.

În ceea ce priveşte perioada de două luni de după izbucnirea războiului din Ucraina, respectiv între 1 martie şi 30 aprilie, au fost primite 9.545 de cereri, dintre care 9.061 în regim normal, iar 482 în regim urgent, potrivit Agerpres.

Comparativ, în perioada corespunzătoare din 2021 au fost 1.604 cereri pentru eliberarea de paşapoarte, din care 263 în regim urgent. Asta înseamnă că anul acesta, în cele două luni, au fost de aproape şase ori mai multe solicitări pentru eliberarea de paşapoarte decât în martie-aprilie 2021.

La momentul actual, cei care doresc să depună cereri la SPCP Alba sunt programaţi online cel mai devreme în 20 iulie, în condiţiile în care programul a fost prelungit cu două ore. Chiar şi aşa, perioada de aşteptare s-a redus, deoarece, de exemplu, persoanele care s-au programat online la mijlocul lunii aprilie au avut de aşteptat două luni pentru depunerea cererii.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare