Rămâi conectat

Actualitate

Adio, autostrăzi – muzeu! Ministerul Transporturilor propune modificarea regulamentului de recepție

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

În ultimii ani a luat amploare în România un fenomen bizar, al autostrăzilor – muzeu. Deşi constructorii finalizează lucrările, autostrăzile nu sunt deschise însă şi circulaţiei. Printre cauze se număra şi regulamentul strict de recepţie a lucrărilor.

Autostrăzile-muzeu, adică şoselele finalizate şi nefolosite de nimeni, ar putea deveni istorie odată cu modificările la regulamentul de recepţie, propus de Ministerul Transporturilor. Schimbările vor permite deschiderea circulaţiei pe kilometri noi de autostradă anul acesta.

Spre exemplu, deşi un constructor finalizează lucrările pe lotul lui, acesta nu poate fi deschis circuaţiei dacă nodul de descărcare a traficului se află pe o secţiune de autostradă vecină, aflată încă în lucru.

Prin modificările la regulamentul de recepţie, nodul de pe lotul vecin va putea fi receţionat separat de restul autostrăzii neterminate.

„Recepţia la terminarea lucrărilor şi respectiv recepţia finală pot fi realizate şi pentru părţi/obiecte/sectoare din/de construcţia autorizată, în cazul în care Investitorul decide astfel, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament, dacă acestea pot fi utilizate separat conform destinației lor”, se arată în proiect.

Această modificare s-ar putea aplica în cazul nodului Iernut aflat pe lotul din autostrada Tîrgu Mureş – Câmpia Turzii, construit de către Astaldi. Deşi lotul italienilor nu va fi terminat în întregime anul acesta, nodul Iernut ar putea fi recepţionat separat pentru a putea fi deschisă circulaţia pe loturile vecine. Este vorba despre secţiunile Ungheni – Ogra (10,1 km) și Ogra – Iernut (3,6 km), pe care austriecii de la Strabag şi nemţii de la Geiger le-ar putea finaliza anul acesta.

Un alt nod de autostradă care ar putea fi recepţionat separat de restul lucrărilor datorită noilor modificări este cel de la Moara Vlăsiei, de lângă Capitală. S-ar deschidere astfel circulaţia în zona Voluntari pe circa 3 kilometri din autostrada Bucureşti – Ploieşti, care acum stau nefolosiţi. Grecii de la Aktor ar putea finaliza totuşi anul acesta lucrările pe ultimii 3 kilometri care au mai rămas de construit din această şosea, pentru a fi deschişi circulaţiei simultan toţi cei 6 kilometri. De altfel, oraşul Voluntari nu poate suporta descărcarea autostrăzii Bucureşti – Ploieşti prin strada Popasului, atâta vreme cât aceasta nu se face concomitent cu deschiderea porţiunii din Capitală, potrivit reprezentanţilor Primăriei lui Florentin Pandele, care citează un studiu de trafic.

Şi ministrul Transporturilor Lucian Şova a anunţat joi că a promovat un proiect de Hotărâre de Guvern care va flexibiliza activităţile de recepţie la lucrările de infrastructură.

Ministerul Transporturilor mai promovase şi în decembrie anul trecut un proiect de Hotărâre de Guvern prin care voia să schimbe regulamentul, astfel încât să fie recepţionate şi autostrăzile neterminate, cu „deficienţe minore”. Acesta a dispărut între timp de pe site-ul instituţiei.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Fenomenele El Nino și La Nina fac prăpăd în România și în Europa: vreme extremă cum NU s-a mai văzut de multă timp primăvara

Unirea Ziarul

Publicat

în

Fenomenele El Nino și La Nina fac prăpăd în România și în Europa: vreme extremă cum NU s-a mai văzut de multă timp primăvara Variațiile termice și climatice devin din ce în ce mai extreme, iar în mai multe regiuni europene pătrund valuri de căldură și valuri de frig polar. Încălzirea globală și efectele meteorologice […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea