Rămâi conectat

Curier Județean

Întreținerea anvelopelor de vară: Când și cum să le înlocuiești pentru siguranța ta

Bera Larisa

Publicat

în

Întreținerea anvelopelor de vară: Când și cum să le înlocuiești pentru siguranța ta

Anvelopele sunt unele dintre cele mai importante elemente de siguranță ale mașinii. Totuși, fiind confecționate din cauciuc, acestea se uzează în timp și necesită înlocuire după o anumită perioadă. Află la câți kilometri ar trebui schimbate anvelopele de vară și în ce condiții ar putea fi necesară și înlocuirea jantelor.

Citește și: Noile norme de poluare Euro 7: Introducerea emisiilor cauzate de frâne si anvelope în standardul de poluare

Anvelopele de vară pot fi folosite atât în sezonul cald, cât și atunci când este frig afară, din punct de vedere legal.

Însă, recomandat este ca aceste cauciucuri să nu fie folosite decât în timpul sezonului cald. Pentru că, la temperaturi scăzute, aderența anvelopelor de vară se reduce periculos de mult.

Și, la fel de periculos este să folosești anvelope de vară uzate, chiar când afară este cald.
Cum verifici nivelul de uzură la anvelopele de vară

Indiferent că mașina este echipată cu anvelope de vară, de iarnă sau all-season, nivelul de uzură al cauciucurilor trebuie monitorizat.

Pentru că legea stabilește o serie de reguli clare în ceea ce privește tipul de cauciucuri și gradul de uzură. Astfel, dacă anvelopele de vară sunt prea uzate, acestea își pierd aderența și crește pericolul de a derapa chiar și la viteze mici.

Nivelul de uzură al anvelopelor poate fi determinat printr-o simplă verificare vizuală. Cel mai important indicator al uzurii unui pneu este banda de rulare a acestuia.

În general, „înălțimea” benzii de rulare trebuie să fie de cel puțin 9-11 mm în cazul unei anvelope noi.

De asemenea, în interiorul acestor profile există mici linii de ghidaj. În momentul în care profilul s-a tocit și a ajuns la nivelul acestor linii de ghidaj, atunci anvelopa trebuie înlocuită pentru că este prea uzată.

Așadar, atât la cauciucurile de iarnă cât și la anvelopele de vară nivelul de uzură se verifică la fel. Prin măsurarea adâncimii profilului sau prin verificarea liniilor de ghidaj.
La câți kilometri se schimbă anvelopele de vară

La această întrebare nu există un răspuns standard, pentru că depinde de mai mulți factori.

De exemplu, anvelopele speciale, cu aderență sporită, precum cele premium sportive, de Formula 1 sau de Raliu. Acestea au în componență un cauciuc foarte moale, care se „lipește” mult mai bine de asfalt. Dar, acesta se va măcina mult mai repede.

Iar în cazul în care e folosit la intensitate maximă, probabil că va trebui înlocuit după câteva sute de kilometri. Iar în regim normal, anvelopele premium sportive ar putea rezista între 12.000 și 20.000 kilometri.

În schimb, o anvelopă de vară clasică poate rezista peste 100.000 de kilometri, dacă stilul de conducere este, să spunem, precaut.

Desigur, depinde și de calitatea drumului. Pentru că dacă mașina rulează pe dale de beton, de exemplu, uzura anvelopelor va fi mult mai mare decât dacă circulă pe un asfalt de calitate.

Și contează foarte mult ca presiunea din cauciucuri să fie cea indicată de producător, nici mai mare, nici mai mică. Altfel, anvelopele de vară, de iarnă sau all-season se vor măcina mult mai repede.

De aceea, pentru că depinde de foarte mulți factori, producătorii de cauciucuri nu garantează parcurgerea unui anumit număr de kilometri. Ci doar asigură garanția anvelopelor pentru o perioadă de 2 ani.

În concluzie, nu contează câți kilometri ai parcurs, anvelopele de vară se schimbă atunci când nivelul de uzură a ajuns la limita liniilor de ghidaj. Sau când pe suprafața de rulare ori pe lateralul cauciucului apar fisuri.

Când se schimbă cauciucurile, trebuie înlocuite și jantele mașinii?

Legea din România stabilește că, pe drumurile acoperite cu polei, gheață sau zăpadă, trebuie folosite cauciucuri de iarnă. De aceea, mulți șoferi înlocuiesc toamna anvelopele de vară cu cele all-season sau de iarnă. Și primăvara le pun, din nou, pe cele de vară.

Recomandat este ca această schimbare să fie făcută cu tot cu jante. Dar asta înseamnă ca șoferii să aibă un set de jante și cauciucuri de vară și un set de iarnă. Însă, majoritatea dau jos de pe jantă cauciucul de vară și pun în locul lui, pe aceeași jantă, pe cel de iarnă.

Jantele unei mașini nu trebuie înlocuite, așadar, odată cu schimbarea cauciucurilor. Dacă nu sunt lovite, îndoite și nu prezintă fisuri, jantele pot fi folosite indiferent de câte ori sunt înlocuite anvelopele.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Rezervația naturală Piatra Corbului din Roșia Montană: O comoară geologică cu forme unice și istorie antică

Bera Larisa

Publicat

în

Rezervația naturală Piatra Corbului din Roșia Montană: O comoară geologică cu forme unice și istorie antică Rezervaţia Piatra Corbului, este o rezervaţie naturală de tip mixt, aflată în judeţul Alba, pe teritoriul administrativ al comunei Roşia Montană. Această zonă protejată se întinde pe o suprafață de 5 hectare și se situează la altitudinea de 1.100 […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea