Rămâi conectat

Curier Județean

Lucrări pe Transalpina, la Săsciori și Șugag, pentru stabilizarea zonelor cu pericol de căderi de pietre

Unirea Ziarul

Publicat

în

Lucrări pe Transalpina, la Săsciori și Șugag, pentru stabilizarea zonelor cu pericol de căderi de pietre

CNAIR a lansat o licitație pentru lucrări de asigurare a versanților împotriva căderilor de pietre pe șase sectoare din drumul național DN 67 C – Transalpina.

Tronsoanele se află pe raza comunelor Șugag (județul Alba) și Jina (județul Sibiu). Lucrările sunt necesare deoarece există pericolul de producere a accidentelor cauzate de căderile de pietre. Investiția se va ridica la peste 9,4 milioane de euro. Este vorba despre km 80+500-81+000 partea dreaptă, km 88+500-89+000 partea dreaptă, km 91+000-91+800 partea stângă, km 102+750-103+000 partea stângă, km 126+000-127+000 partea dreaptă, km 112+000-114+000 partea dreaptă și km 127+000-128+000 partea stângă.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 46.916.405,55 lei, fără TVA. Drumul Național DN 67 C – Transalpina este drum național secundar din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (2.145 m).

Citește și: Transalpina, echivalentul montan al litoralului românesc. Zeci de mii de turiști în fiecare weekend

Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Fiind un drum montan, este închis pe perioada iernii tronsonul de drum dintre Rânca și Obârșia Lotrului.

Potrivit memoriului de prezentare, proiectul constă în realizarea lucrărilor de stabilizare și consolidare a versanților împotriva fenomenului de căderi de pietre (blocuri de piatră, bolovani, etc.) pe șase sectoare de drum, cinci în Alba, pe raza comunelor Săsciori și Șugag, și unul în Sibiu. Sectoarele de drum încep la km 80+500, cota – 1.270,30 m (mal drept lac Oaşa) și se termină la km 128+000, cota 419,41 m.

Lucrările se vor realiza prin închiderea circulației rutiere pe o durată bine determinată în cursul zilei, în care valorile traficului sunt cele mai scăzute.

Ținând cont că rocă este foarte fisurată și crăpată, volumul de rocă dislocat poate fi mai mare decât cel estimat în cadrul documentației tehnice, acest fapt ducând la închiderea circulației pe o perioadă mai mare de timp. Soluția de consolidare vizează realizarea unui zid de sprijin paralel cu DN 67 C, încastrat în zona de alteraţie de la baza taluzului și/sau în gnai, elevația zidului având o înălțime variabilă (nu mai mică de 3 m); în vederea reținerii eventualelor blocurilor desprinse de sub bariera de protecţie”, se precizează în documentație.

foto: arhivă


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

2 ani de închisoare cu suspendare pentru un bărbat din Alba Iulia depistat la volan cu o alcoolemie de 3 grame alcool pur în sânge!

Unirea Ziarul

Publicat

în

2 ani de închisoare cu suspendare pentru un bărbat din Alba Iulia depistat la volan cu o alcoolemie de 3 grame alcool pur în sânge! Un bărbat din Alba Iulia care a fost depistat la volan cu o alcoolemie de 3 grame alcool pur în sânge a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea