FOTO| Drumul Transregio Blaj-Teiuș-autostrada A10: A fost stabilit traseul unuia dintre cele mai importante proiecte de mobilitate din Alba
Drumul Transregio Blaj-Teiuș-autostrada A10: A fost stabilit traseul unuia dintre cele mai importante proiecte de mobilitate din Alba
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat analiza multicriterială pentru stabilirea traseului Drumului Transregio Blaj – Teiuș – A10. Au fost studiate 3 variante de traseu, iar punctajul cel mai bun a fost obținut de Varianta V2 – verde pe planuri.
„A fost făcut un pas mare spre realizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de mobilitate atât pentru comunitatea noastră, cât și pentru județul Alba, care face parte, alături de varianta ocolitoare a municipiului Blaj, din marile proiecte de infrastructură prin care vom asigura o conexiune rapidă a Blajului cu autostrada A10 (Sebeș – Turda)!
Varianta V2, în lungime de 21.1 km, se desfășoară pe aproximativ 58% din traseul existent al DN 14B, în timp ce 42% din lungime reprezintă drum nou. Vor fi construite și amenajate 2 poduri, 2 pasaje peste CF și 14 pasaje pentru intersectarea denivelată a drumurilor existente.
În prezent, obiectivul de investiție se află în faza de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, iar după îndeplinirea procedurilor legale de avizare întreaga documentație va fi predată CNAIR pentru pregătirea proiectului de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Municipiul Blaj va coordona implementarea proiectului atât în faza realizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, cât și în faza executării lucrărilor de modernizare a DN 14B Blaj – Teiuș – A10.
Valoarea totală a investiției este de 236.996.700 euro, finanțarea fiind asigurată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Investiția se realizează în baza protocolului de colaborare încheiat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), UAT Municipiul Blaj, UAT Județul Alba, UAT Orașul Teiuș, UAT Comuna Mihalț și UAT Comuna Crăciunelu de Jos”, a transmis primarul Blajului Gheorghe Valentin Rotar.
Decscrierea traseului Drumului Transregio Blaj – Teiuș – A10
Traseul V2 Verde se desprinde din DN1/E81 în zona km 396+500, la limita intravilanului orașului Teiuș, prin amenajarea unei intersecții giratorii. Traseul V2 Verde se dezvoltă pe un sector de drum nou, pornind de la km 0+000, traversând o zonă de teren agricol plat, paralel cu un canal ANIF și ajunge în spatele zonei industriale a orașului Teiuș.
Traseul V2 Verde revine la axul DN14B în zona km 1+360, la marginea zonei urbane construite a orașului Teiuș, unde este prevăzută o intersecție la nivel cu drumul existent DN14B, accesând în proximitate sensul giratoriu existent din cadrul nodului de autostradă Teiuș-A10. Sensul giratoriu existent al autostrăzii se va „calibra” și dimensiona la faza SF FINAL.
De aici, traseul se menține pe axul existent al DN14B până în zona km 14+100. Drumul proiectat subtraversează autostrada A10 la km 2+100 prin pasajul existent, după care V2 Verde se dezvoltă pe un pasaj proiectat peste calea ferată CF M200 Teiuș, cu lungimea de 600 m. Prin intermediul acestui pasaj se traversează denivelat liniile CF M200 Teiuș, CF M300 Crăciunelu – racord spre stația Coșlariu și drumul judetean DJ107H.
De aici, traseul V2 Verde este următorul:
– traversează denivelat linia de CF M300 prin pasaj existent la km 3+830;
– se corectează curba la ieșire de pe pasaj CF, pentru o viteză de 60km/h, mărindu-se lungimea rampei aferentă pasajului, fapt care impune restabilirea punctului de intersecție cu DJ107B;
– se va amenaja intersecția cu DJ107B prin prevederea de benzi/bretele de intrare/ieșire pe V2 verde, între km 4+400- 4+600. Pe direcția Transregio Blaj – DJ107B, fluxul de circulație catre DJ 107B este asigurat de un pasaj de trecere proiectat;
– va traversa râul Mureș la km 4+920;
– la km 5+250 traseul se intersectează din nou cu DJ 107B, care se propune a fi restabilit cu 400 m mai departe, la km 5+250 se intersectează din nou cu DJ 107B, care se propune a fi restabilit cu 400 m mai departe, în zona km 5+750, unde s-a prevăzut realizarea unei intersecții denivelate – NOD 1 MIHALȚ.
Această intersecție este prevăzută cu un pasaj pentru trecerea fluidă a traficului V2 Verde, dar și o intersecție giratorie inferioară, în care accesează DJ142L, DJ107B și bretelele de intrare/ieșire de pe Drumul Transregio din ambele direcții:
– la km 9+250 este amenajată o intersecție denivelată NOD2 CISTEI și sunt prevăzute drumuri colectoare adiacente drumului:
– pod peste pârâul Dunărița la km 10+850;
– pasaj de trecere peste DC11A- km 11+000;
– pasaj peste drum local/agricol la km 12+750;
– la km 14+100 Traseul V2 Verde prevede amenajarea unei noi intersecții denivelate, denumită NOD 3 CRĂCIUNELU DE JOS, prevăzută cu un pasaj pentru trecerea fluidă a traficului de pe V2 Verde, dar și o intersecție giratorie inferioară, în care accesează bretelele de intrare/ieșire de pe Drumul Transregio din ambele direcții, către localitatea Crăciunelu de Jos și spre Teiuș;
de la NOD3 – km 14+100 traseul V2 Verde se dezvoltă pe un sector de drum nou, cu funcție de VARIANTĂ DE OCOLIRE A LOCALITĂȚII CRĂCIUNELU DE JOS;
– la km 14+650 traversează denivelat linia CF M300 Crăciunelu de Jos printr-un pasaj proiectat, în lungime de 200 m;
– la km 11+950 și 15+300 intersectează 2 drumuri locale, la care s-au prevăzut pasaje casetate de trecere denivelată;
– la km 15+950 intersectează denivelat DJ142L, prin intermediului unui pasaj. Traficul de pe drumul județean va fi direcționat pe rețeaua stradală a comunei Crăciunelu de Jos către Nod 3 sau Nod 4 Crăciunelu de Jos.
– La km 16+800 și 17+200 intersectează alte două drumuri locale/agricole, prin pasaje de trecere casetate proiectate;
– la km 17+730 se intersectează cu traseul existent al DN14B, unde este amenajată o intersecție denivelată – NOD 4 CRĂCIUNELU DE JOS, în care este prevăzut un pasaj de trecere a traficului aparținând V2 Verde și o girație inferioară pentru acces trafic DN14B pe bretele de intrare/ieșire;
de la NOD 4 CRĂCIUNELU, km 17+730, traseul V2 Verde continuă pe sector de drum nou până la sfârșitul proiectului, km 21+104, dezvoltându-se pe partea dreaptă a DN14B, paralel cu linia de cale ferată.
Traseul V2 Verde parcurge o zonă de luncă, stabilă din punct de vedere geologic, ocolind versantul de la intrarea în Blaj, care are pante abrupte și prezintă instabilitate. Drumul este prevăzut intr-un ușor rambleu de aproximativ 1 m, fiind optim din punct de vedere constructiv și economic:
– la km 18+500 este prevăzut un pasaj casetat de trecere peste drumul agricol existent;
– la km 20+650 este prevăzut un pasaj casetat de trecere peste drumul colector proiectat;
– la km 20+900 va fi amenajată intersecția cu DN14B + drum acces Heliport;
– la km 21+104: Sfârșit Traseu V2 Verde, cu racordare la girația proiectată în cadrul VARIANTEI OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Balul Bobocilor 2024, la Universitatea “1 Decembrie 1918” din Aba Iulia: Votează-ți favoriții intrați în lupta pentru Miss și Mister Unirea
FOTO | Balul Bobocilor 2024, la Universitatea “1 Decembrie 1918” din Aba Iulia: Votează-ți favoriții intrați în lupta pentru Miss și Mister Unirea Se apropie cu pași repezi unul din cele mai importante evenimente de cultură și divertisment adresate comunității studențești din Universitatea “1 Decembrie 1918” din Aba Iulia și anume Balul Bobocilor UAB. Citește […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Sportacum 2 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act