Comunicat de presă| Mircea Hava, europarlamentar PPE: Implementarea Trans European Transport Network trebuie urgentată
Comunicat de presă| Mircea Hava, europarlamentar PPE: Implementarea Trans European Transport Network trebuie urgentată
Nu putem vorbi despre o Uniune Europeană, în adevăratul sens al cuvântului, fără o rețea de transport interconectată, modernă și eficientă, care să asigure o mișcare rapidă, confortabilă și cât mai ecologică a bunurilor și persoanelor. Spun asta cu atât mai mult cu cât am contribuit cu un pachet de câteva zeci de amendamente pe care le-am formulat în cadrul dosarului privind propunere de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului, cu referire la orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport.
Grupul parlamentar al PPE, cel mai important grup politic din Parlamentul European, a solicitat un nou pachet de reguli și o urgentare a implementării proiectului Trans European Transport Network, un proiect crucial pentru interconectarea tuturor regiunilor din UE, precum și pentru a reduce costurile și impactul asupra mediului în ce privește mobilitatea persoanelor și mărfurilor.
Dezvoltarea infrastructurii de transport, cu toate componentele ei, de la transportul rutier la cel feroviar și de la transportul aerian la căile navigabile interne, prin interconectarea rețelelor dintre statele membre, prin dezvoltarea rețelelor de autostrăzi și căi ferate, a rețelelor de acces dintre centrele urbane și terminalele aeroporturilor ori porturilor interne, toate acestea sunt vitale pentru dezvoltarea economică și coeziunea între statele membre.
Lipsa unor granițe, în interiorul Uniunii, nu înseamnă mare lucru dacă nu avem și căi de acces conectate, rețele de transport care să formeze un tot unitar și funcțional.
În contextul în care aderarea României la spațiul Schengen este doar o chestiune de „când”, nicidecum de „dacă”, urgentarea implementării Trans European Transport Network devine cu atât mai importantă pentru noi, acasă.
E obligatoriu să acordăm mai multă atenție dezvoltării rețelelor interne de transport, să ne mișcăm mai cu talent, ca să parafrazez o celebră reclamă, atunci când facem trecerea de la planuri la șantiere. Degeaba intrăm în Schengen dacă trenurile încă circulă cu 50km la oră, dacă încă n-avem autostrăzi care să traverseze Carpații ori dacă pierzi ore întregi între aeroport și oraș.
Implementarea Trans European Transport Network trebuie urgentată, iar Uniunea Europeană trebuie să se asigure de acest lucru, atât prin reguli cât și prin asigurarea resurselor necesar.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală | Ioan Gruia Bumbu, candidat din partea Partidului S.O.S. România: „Trădarea din toate partidele a ieșit la iveală. România are nevoie de schimbare!”
Ioan Gruia Bumbu, candidat din partea Partidului S.O.S. România: „Trădarea din toate partidele a ieșit la iveală. România are nevoie de schimbare!” În urma rezultatelor din turul 1 al alegerilor prezidențiale, Ioan Gruia Bumbu, candidat al Partidului S.O.S. România pentru Camera Deputaților, poziția 10, afirmă că românii au văzut clar trădarea din toate partidele politice […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Sportacum 2 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act