Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Curier Județean

ITM Alba: O amendă de 1.500 de lei și 12 avertismente în perioada 28-29 noiembrie 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

ITM Alba: O amendă de 1.500 de lei și 12 avertismente în perioada 28-29 noiembrie 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 28.11.- 29.11.2022, în activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 8
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 70
Din care – femei : 30

Număr deficienţe constatate: 21

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 2

-din care:
– 1 avertisment;

– 1 amendă de 1.500 lei;

Principalele deficienţe constatate în controale :

-neplata salariilor la data stabilită în contractele individuale de muncă;
-nu a fost eliberată adeverinta de vechime la încetarea activitatii;
-nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
-contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
-neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
-neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
-nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
-neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
-dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 7
Număr deficienţe constatate: 11
Număr de măsuri dispuse : 11
Angajatori sancționați: 8

Nr. sancţiuni aplicate: – 11 din care
– 11 avertismente;

Nr.evenimente în curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

-Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
-Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
-Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
-Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
-Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
-Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
-Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 28.11.- 29.11.2022, în activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 8
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 70
Din care – femei : 30

Număr deficienţe constatate: 21

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 2

-din care:
– 1 avertisment;

– 1 amendă de 1.500 lei;

Principalele deficienţe constatate în controale :

-neplata salariilor la data stabilită în contractele individuale de muncă;
-nu a fost eliberată adeverinta de vechime la încetarea activitatii;
-nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
-contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
-neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
-neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
-nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
-neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
-dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 7
Număr deficienţe constatate: 11
Număr de măsuri dispuse : 11
Angajatori sancționați: 8

Nr. sancţiuni aplicate: – 11 din care
– 11 avertismente;

Nr.evenimente în curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

-Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
-Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
-Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
-Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
-Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
-Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
-Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Din 7 mai, consultațiile medicale în regim ambulatoriu se efectuează în noul spațiu, din incinta SJU Alba Iulia: Cum se fac programări

Ziarul Unirea

Publicat

în

Din 7 mai, consultațiile medicale în regim ambulatoriu se efectuează în noul spațiu, din incinta SJU Alba Iulia: Cum se fac programări Începând de marți, 7 mai 2024, consultațiile medicale în regim ambulatoriu se efectuează în noul spațiu, proaspăt amenajat, din incinta Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia. Astfel, ambulatoriul de pe strada Mușețelului, nr. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea