Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Proiectul de Regulament supus consultării publice de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) propune actualizarea și completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi, dintre acestea sunt menționate următoarele:
– introducerea noțiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligațiilor, modului de certificare și de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.;
– în cazul clienților casnici, precum și în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare să fie lunară;
– în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;
– formula de calcul al prețului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor; pentru clienții vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părți;
– actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conținute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
– introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
– detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
De ce la Paște NU trebuie să urăm ”sărbători fericite” sau ”Paște fericit”? Un episcop ortodox le-a explicat credincioșilor săi de ce nu se urează „Sărbători fericite!” de Învierea Domnului. Preasfinţitul Ambrozie, episcopul Giurgiului, a vorbit despre „păcatul” pe care-l fac unii credincioși în perioada pascală. „Mulţi dintre dumneavoastră v‑aţi împărtăşit cu trupul şi sângele […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 9 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum o zi
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale