Proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local, transferate de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale
Un act normativ adoptat în şedinţa de guvern de ieri reprezintă o adevărată revoluţie în domeniul proiectelor de infrastructură derulate cu fonduri europene.
Proiectele de infrastructură rutieră și feroviară de interes local vor fi transferate de la autoritățile centrale la cele locale, astfel încât să se poată interveni pentru modernizare, extindere sau reabilitare.
Astfel, Ministerul Fondurilor Europene a propus şi a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale.
Astfel, autoritățile locale preiau în gestiune și execuție proiecte de infrastructură rutieră sau feroviară.
Prin acest mecanism se rezolvă o problemă acută a Programului Operațional de infrastructură mare, un risc de dezangajare de peste 2 miliarde de euro pentru că sunt proiecte care au întârziat, și acum au posibilitatea să fie transferate la nivel local unde e voință și interes și vor putea fi realizate pentru ca România să nu piardă banii europeni necesari pentru realizarea acestor proiecte”, a declarat Ionel Dancă, șeful cancelariei premierului.
Ordonanța de Urgență privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020 a fost adoptată ieri în ședința de Guvern.
Actul normativ diminuează riscul de dezangajare automată a sumelor alocate României pin Programul Operațional Infrastructură Mare și Programul Operațional Regional, în contextul întârzierii lucrărilor de infrastructură începând cu martie 2020 din cauza răspândirii pandemiei COVID-19.
Principalele măsuri adoptate:
- Unitățile administrativ-teritoriale din regiunile mai puțin dezvoltate pot propune Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) formarea de parteneriate pentru implementarea de proiecte de infrastructură de transport rutier – variante ocolitoare, drumuri de legătură la drumurile naționale, autostrăzi, drumuri expres, drumuri alternative ca soluții pentru descongestionarea de trafic rutier, inclusiv modernizarea/reabilitarea acestora;
- Unitățile administrativ-teritoriale pot forma asociații de dezvoltare intercomunitare (ADI), în parteneriat cu CNAIR pentru implementarea unor proiecte de infrastructură;
- Unitățile administrativ-teritoriale din regiunile mai puțin dezvoltate pot propune Companiei Naționale de Căi Ferate ”C.F.R.” – S.A., formarea de parteneriate pentru implementarea de proiecte de infrastructură feroviară care vizează trenuri urbane, trenuri metropolitane sau alte soluții identificate prin studiile de trafic elaborate în acest sens, destinate serviciului public de transport în comun de călători;
- Pentru proiectele de infrastructură definite conform prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, eventualele economii înregistrate în cadrul contractelor de achiziție publică sau a contractelor sectoriale pot fi utilizate pentru finanțarea altor categorii de cheltuieli/activități în cadrul aceluiași contract de achiziție publică sau sectorial, cu condiția încadrării în valoarea inițială a acestuia, a indicatorilor tehnico-economici aprobați, cu respectarea legislației în domeniul achizițiilor publice sau al achizițiilor sectoriale;
- Pentru cheltuielile declarate în cererile de plată transmise Comisiei Europene în cursul exercițiului contabil care începe la 1 iulie 2020 și se încheie la 30 iunie 2021, aferente acestor proiecte se poate aplica o rată de cofinanțare europeană de 100%, pentru programele din cadrul Politicii de Coeziune, în conformitate cu prevederile programului operațional în cadrul căruiau sunt finanțate și cu condiția ca finanțarea necesară să fie disponibilă.
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Solstițiul de iarnă în 2024 | Când debutează iarna astronomică: Ziua este cea mai scurtă din an, iar noaptea cea mai lungă
Solstițiul de iarnă în 2024 | Când debutează iarna astronomică: Ziua este cea mai scurtă din an, iar noaptea cea mai lungă Solstițiul de iarnă 2024 marchează începutul iernii astronomice. Mai exact, solstițiul de iarnă este cea mai scurtă zi din an. În fiecare an, în ziua solstițiului de iarnă, românii respectă și acum numeroase […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Mesaje de Sfânta Maria Mică 2024. Ce felicitări, urări și SMS-uri le poți trimite persoanelor care își serbează onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje haioase de Sfânta Maria 2024: Ce SMS-uri și urări amuzante poți trimite de Sf. Maria
-
Curier Județeanacum 4 zile
Județul Alba, mediocru spre slab la viteza medie de download la internet mobil
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
5 septembrie 1940: România devenea stat legionar. Abdicarea regelui Carol al II-lea duce la instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu
-
Actualitateacum 2 zile
5 septembrie, Ziua Internațională a Carității: „Dacă nu poţi să hrăneşti o sută de oameni, atunci hrăneşte unul singur”
-
Curier Județeanacum 4 zile
INCENDIU la o locuință în satul Dealul Bistrei: Intervin pompierii din Câmpeni cu două autospeciale