Înființarea Sediului electronic al firmelor – Inițiativă legislativă a senatorului PNL de Alba, Teodor Atanasiu
Senatorul PNL de Alba, Teodor Atanasiu, dorește înființarea sediului electronic pentru operatorii economici, acesta urmând a lua forma unei adrese de e-mail identică cu codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală. El a depus, în acest sens, o inițiativă legislativă, în Parlamentul României.
Inițiativa a fost avizată favorabil de către Consiliul Legislativ și de comisiile Juridică și Economică din cadrul Senatului Românei, urmând a intra pe ordinea de zi a plenului Senatului în următoarea perioadă.
Conform expunerii de motive depuse de senatorul liberal, inițiativa legislativă își propune să faciliteze derularea comunicării și eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citații și alte asemenea acte administrative, în paralel cu eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin mențiunile efectuate de factorul poștal sau agentul procedural.
Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic și să echivaleze cu „sediul electronic” al acestuia. În consecință, orice document, citație, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleași efecte ca informările tipărite și transmise prin agent procedural sau servicii poștale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privați transmise prin intermediul sediului electronic.
„În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenți de hârțoage. Ne plângem de birocrație, de timp pierdut, dar suntem obligați să așteptăm până găsește factorul poștal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obișnuință în viața de zi cu zi și cu toate acestea instituții ale statului precum ANAF sau instanțele judecătorești continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poștei sau curierului, fapt care dă naștere la amânări, vicii de procedură și costuri generate de tipărirea inutilă. Sper ca această inițiativă legislativă să fie aprobată în planul Parlamentului și să ne ajute să economisim timp și bani”, a declarat Atanasiu cu privire la inițiativa legislativă și la motivele depunerii. (Z.U.)
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Când începe vacanţa de iarnă 2024-2025. Câte zile libere au elevii şi angajaţii Perioada sărbătorilor de iarnă se aproprie cu pași repezi, iar cei mai mulți dintre româi au început să își facă planuri pentru vacanță. Urmează zile liberi pentru elevii din țară, dar și pentru angajați, deoarece structura sfârșitului de an permite apariția unor […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Sportacum 2 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act