Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Politică Administrație

AJF Alba: Principalele modificări în domeniul taxei pe valoarea adăugată începând cu 1 ianuarie 2014

Bogdan Presecan

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013, începând cu 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la încasare a devenit opţional. Astfel, contribuabilii care au aplicat sistemul în anul 2013, pot continua aplicarea acestuia dacă îndeplinesc condiţiile pentru aplicarea lui sau pot solicita oricând în cursul anului 2014 ieşirea din sistemul TVA la încasare prin depunerea unei notificări (formularul 097) între 1 – 25 ale lunii curente. O altă modificare vizează eliminarea termenul limită de 90 de zile de la emiterea facturii ori data limită de emitere a facturii, în care persoanele care aplică sistemul TVA la încasare aveau obligaţia colectării TVA, dacă încasarea nu avea loc în această perioadă.

Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 102/2013:

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

            ►au fost modificate prevederile referitoare la ajustarea TVA, în sensul că nu se impune ajustarea în cazul bunurilor pierdute, distruse sau furate, în condiţiile în care pierderea, distrugerea sau furtul bunurilor sunt demonstrate sau confirmate corespunzător. Pentru bunurile furate, persoana impozabilă poate să demonstreze furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.

            ► a fost eliminată condiţia referitoare la achitarea TVA solicitată la rambursare de către persoanele impozabile nestabilite în România (se poate solicita rambursarea TVA chiar dacă aceasta nu este achitată, sub rezerva îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege).

            ► se face menţiunea că în cazul contractelor de leasing, atunci când locatorul asigură el însuşi bunul şi refacturează locatarului costul asigurării, aceasta suma este exclusă din baza de impozitare.

Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 809 din data de 19 decembrie 2013, iar Ordonanţa de Urgenţă nr. 102 <LLNK 12003   571 10 201   0 18>a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie 2013.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciile/birourile/compartimentele de servicii pentru contribuabili din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, administraţiiei judeţene a finanţelor publice Alba (la telefon 0258 819 825) şi serviciilor fiscale teritoriale.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

13 microbuze electrice achiziţionate pentru elevii din Alba cu bani provenind din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră

Unirea Ziarul

Publicat

în

13 microbuze electrice achiziţionate pentru elevii din Alba cu bani provenind din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră Administraţia Fondului pentru Mediu acordă UAT – Judeţul Alba o finanţare în valoare de 15 milioane de lei, inclusiv TVA, pentru achiziţionarea a 13 microbuze electrice. Contractul de finanţare a fost încheiat în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea