Dan Șova confirmă dezvăluirile făcute în ziarul Unirea! Alunecările de teren între Sebeș și Sibiu zădărnicesc finalizarea Autostrăzii Nădlac – Sibiu
Aseară, prezent în studioul de știri al TVR, Ministrul Marilor Proiecte Dan Șova a dezvăluit că s-au născut contradicții între Comisia Europeană, autoritățile statului român și constructorii tronsoanelor de autostradă dintre Sebeș și Sibiu.
Contradicția a apărut după ce constructorii tronsoanelor de autostradă respective s-au confruntat cu probleme tehnice care nu pot fi depășite în limitele bugetului contractat. Astfel, problema tehnică este instabilitatea solului, pe două porțiuni, una de 6 kilometri iar alta de 600 de metri, fapt care, așa cum dezvăluiam în premieră, generează costuri suplimentare de zeci de milioane de euro. Însă, cine va trebui să suporte acest cost suplimentar? Conform ministrului aici au apărut contradicțiile. Constructorul solicită suplimentarea fondurilor atât direct Comisiei Europene cât și Guvernului României. Ministrul Șova spune că prin contract, constructorul era obligat să facă studiile de fezabilitate și geotehnice.
Un cititor al ediției on-line www.ziarulunirea.ro care se semnează HDD, precizează pentru toți cititorii:
”Înainte de realizarea unei investitii se face un studiu de fezabilitate ceea ce presupune o multime de studii si de variante posibile inclusiv intocmirea studiilor geotehnice (vezi HG 28/2008). Apoi pe baza SF-ului(studiul de fezabilitate) se intocmeste aplicatia de finantare care este aprobata la Bruxel de CE(Comisia Europeana n.n.). In continuare se intocmeste un contract de finantare intre o autoritate de management si beneficiar si in final sunt supuse procedurilor de licitatie contractele de lucrari din cadrul proiectului. Probabil contractul de lucrari semnat a fost de tip FIDIC galben (proiectare si executie). Carevasazica a stiut de problema instabilitatii solului atat beneficiarul cat si executantul si acum cere bani. Functionaru’ roman tre sa fie de acord cu marirea valorii contractului daca vrea sa-si pastreze postul, functionarii de la CE nu au un asemenea risc.”
Totuși, ministrul Dan Șova s-a arătat optimist în ceea ce privește finalizarea lucrărilor, avansând și un termen, care deși este deja amânat de 3 ori, poate părea optimist: vara lui 2015.
Vezi VIDEO 2, de la minutul 4’10”!
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
18 iulie: Se stingea din viață Regina Maria, femeia care a influențat cel mai mult istoria României
18 iulie: Se stingea din viață Regina Maria, femeia care a influențat cel mai mult istoria României Deși nu era româncă, odată venită în România ca soție a viitorului rege Ferdinand (numit Ferdinand Întregitorul sau Ferdinand cel Bun) Regina Maria a devenit femeia care a influențat cel mai mult istoria României. În bine! Nepoată atât […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Muntele Găina sau ”Muntele Dragostei” din Alba, unde are loc anual Târgul de fete, încărcat de legende și tradiție
-
Sportacum 3 zile
FOTO: Reunire la Metalurgistul Cugir, cu revenirile lui G. Goronea, S. Itu și M. Codrea
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 iulie: Ziua Mărcii Poștale Românești. Primele mărci poștale, tipărite în Moldova, în 1848
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 iulie, Ciurica, o altă zi a femeilor! Dacă îţi baţi bărbatul, îţi va merge bine tot anul
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
14 iulie: Ziua Transmisioniştilor Militari
-
Opinii - Comentariiacum 15 ore
18 iulie: Se stingea din viață Regina Maria, femeia care a influențat cel mai mult istoria României