Rămâi conectat

Ştirea zilei

Alba Iulia „Cealaltă capitală” – un brand îndrăzneţ şi adevărat

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

La doar o săptămână de la aprobarea lui de către consiliul local, brandul municipiului Alba Iulia a fost prezentat ieri presei, celorlalte autorităţi publice locale şi judeţene precum şi potenţialilor utilizatori. Creatorul brandului, Adrian Docea, un albaiulian care a dorit să facă ceva special pentru oraşul în care s-a născut chiar dacă de mai mulţi ani profesia l-a purtat departe, a explicat celor prezenţi ideea de la care s-a plecat în creionarea acestui brand, mesajul dar şi ce mai este de făcut pentru ca acest prim şi important pas să devină un brand în adevăratul sens al cuvântului. Şi Adrian Docea nu este un nume oarecare în lumea brandingului şi a publicităţii: a fost director executiv al agenţiei BBDO în România şi de săptămâna viitoare este director strategic al aceleiaşi agenţii pentru Europa Centrală şi de Est cu sediul la Moscova. BBDO a creat branduri pentru Romtelecom, Tuborg, Timişoreana, Muller Clicknet etc. Brandul municipiului Alba Iulia a fost construit nu în cadrul agenţiei, ci „din pasiune, în week-end-uri, gratuit”. Mulţi albaiulieni au văzut deja brandul, unora le-a plăcut, altora nu, iar foarte mulţi n-au înţeles nici conceptul, nici aceea că brandul nu este un produs, ci o percepţie şi tocmai de aceea implementarea lui, consolidarea durează ani buni, necesită consecvenţă, răbdare şi investiţie în promovare.
Sloganul „Cealaltă capitală” este îndrăzneţ şi a fost ales pentru că poziţionează Alba Iulia alături de principalul punct de atracţie turistică din România – Bucureştiul. Fără a da explicaţii, sloganul incită la descoperirea acestei capitale şi nu la ignorarea ei. El este dublat de promisiunea „Cea mai mare cetate din România”. Tot simplu şi la fel de incitant. Interesant este că la o „testare” în rândul angajaţilor BBDO din Bucureşti s-a dovedit că jumătate dintre ei fie nu ştiau că la Alba Iulia este cea mai mare cetate din România, fie (mai rău) nu ştiau măcar că la Alba Iulia este o cetate. Să mai avem pretenţii din partea străinilor? Şi atunci cum să vină să ne viziteze? Promisiunea din brand este menită să le atragă atenţia. Este o momeală, dar aşa funcţionează lumea publicităţii. Semnul grafic este o stilizare a conturului cetăţii cu cele şapte bastioane, iar culorile folosite fac trimitere la materialele din care se construieşte o cetate.
Odată acest pas făcut, urmează partea cea mai grea: cea cu răbdarea, investiţia în promovare şi consecvenţa. „Sperăm, lucrăm la acest lucru, să avem o primă apariţie în publicul larg a brandului cu prilejul sărbătoririi Zilei Naţionale. Nu vreau să spun acum mai mult, dar vă asigur că ne vom ocupa foarte serios pentru ca brandul municipiului Alba Iulia să nu rămână o simplă intenţie, ci să devină ceea ce se doreşte, primul brand profesionist de promovare a unei localităţi din România”, declară primarul Mircea Hava.
Anca DINICĂ


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

VIDEO | Gest de umanitate la Alba Iulia: Recipiente cu apă pentru animalele străzii, amplasate de o femeie în fața magazinului unde lucrează. ”Și ele sunt suflete și au nevoie de apă”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Gest de umanitate la Alba Iulia: Recipiente cu apă pentru animalele străzii, amplasate de o femeie în fața magazinului unde lucrează. ”Și ele sunt suflete și au nevoie de apă” Și animalele suferă cumplit în perioada de caniculă și nu sunt afectate de temperatuirle sufocante de afară, nu doar oamenii. Pe Bulevardul Transilvaniei din Alba […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea