VIDEO Un proiect de succes: „Vreau să termin şcoala şi eu”, la final
*463 de elevi aflaţi în situaţia de risc de abandon şcolar au beneficiat de consiliere educaţională
Astăzi, începând cu ora 10.00, la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, a avut loc o conferinţă de presă, în cadrul căreia Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie (FRCCF) a prezentat rezultatele proiectului
„Vreau să termin şcoala şi eu!”. La conferinţă au luat parte Iulia Todea – asistent proiect FRCCF, Sorana Pogăcean – coordonator centru Alba Iulia, Radu Lăcătuş – manager de proiect, precum şi 2 copii din centrul comunitar Alba Iulia, Daniel şi Oana Horvat.
Astfel, au fost indicate progresele făcute în prevenirea abandonului şcolar prin cele şapte centre comunitare FRCCF şi s-au prezentat şi rezultatele obţinute în centrul de zi din Alba Iulia. La finalul proiectului „Vreau să termin şcoala şi eu!” majoritatea indicatorilor au fost depăşiţi. Angajaţii din centrele comunitare au lucrat timp de doi ani cu 463 de copii, cu 63 mai mult decât a fost planificat, din care 460 vor continua să meargă la şcoală şi să îşi facă un viitor mai bun pentru ei şi familiile lor.
Centrul comunitar Alba Iulia, strada Iederei nr 4A, funcţionează în cadrul acestui proiect din mai 2011, iar cei opt specialişti au reuşit să lucreze zilnic cu peste 50 de copii aflaţi în situaţia de risc de abandon şcolar. Sorana Pogăcean, a arătat că în cadrul centrului asistenţii sociali, psihopedagogii, psihologii şi profesorii au ajutat 55 de copii prin meditaţii la matematică şi română, sprijin la teme, activităţi recreative, suport în depăşirea unor probleme de învăţare sau emoţionale şi oferirea unei mese calde pe zi.
„463 de copii au participat la activităţi „Şcoală după şcoală” în cele şapte centre comunitare FRCCF, iar 128 de părinţi au beneficiat de educaţie parentală. De asemenea, în cadrul proiectului au fost folosite metode inovatoare ca: „Educaţia parentală” (pentru părinţi de etnie romă), „Familii puternice”, „Părinţi şi şcoli împreună”, care au dus la formarea atitudinii pozitive faţă de şcoală, la o evaluare mai bună a riscului de eşec şcolar şi la o colaborare mai strânsă între părinţi şi şcoli. Personalul centrelor a fost instruit cu privire la egalitatea de şanse, nediscriminarea, respectul diversităţii şi alte subiecte care i-au ajutat în munca alături de copiii defavorizaţi. Numărul celor care au participat la aceste activităţi se ridică la 80 de persoane”, a spus Iulia Todea, asistent proiect FRCCF.
La sfârşitul conferinţei, aceştia ne-au declarat că fundaţia şi-a cheltuit toate resursele, iar din păcate, nu se ştie ce se va întâmpla cu centrele comunitare la finalul acestui proiect (30 septembrie 2012) şi că cel mai probabil se vor închide.
Radu Lăcătuş, manager de proiect, a ţinut să menţioneze că în tot acest timp echipa din cadrul proiectului s-a ataşat foarte mult de aceşti copii şi că el crede că acest proiect a schimbat destine.
„De când am intrat în proiectul FRCCF-ului şi am început să lucrez cu oamenii care s-au ocupat de noi vreau să spun că am avut rezultate mai bune la şcoală. La română mi-a crescut media de la 7 la 9, iar la matematică de la 6 la 8”, a declarat Horvat Daniel, elev în cls. a-VIII-a, la Colegiul Tehnic Apulum din Alba Iulia.
„Vreau să termin şcoala şi eu!” – proiect pentru elevii din învăţământul primar şi secundar în vederea prevenirii părăsirii timpurii a şcolii/ a abandonului şcolar
1. activităţi de tipul „Şcoală după şcoală” în cadrul a 7 centre comunitare din Cluj, Bihor, Alba, Satu Mare.
463 de elevi 128 de părinţi 94 de angajaţi
370 de elevi: asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu probleme de învăţare.
390 de elevi: sprijin la teme.
293 de elevi: meditaţii la limba şi literatura română şi matematică.
428 de elevi: monitorizarea evoluţiei şcolare.
înfiinţarea unui centru comunitar la Alba Iulia.
dezvoltarea unui centru comunitar în mediul rural: comuna Popeşti, judeţul Bihor.
2. dezvoltarea şi furnizarea unor servicii de orientare, consiliere şi asistenţă educaţională în vederea prevenirii/ părăsirii timpurii a şcolii pentru persoanele cu risc de abandon şcolar sau părăsire timpurie a şcolii şi pentru familiile acestora.
390 de elevi: consiliere psihologică pentru copiii cu probleme de adaptare şcolară, cu probleme comportamentale şi cu motivaţia scăzută faţă de şcoală.
410 de elevi au participat la activităţile de dezvoltare personală şi a abilităţilor sociale.
119 de elevi de clasele a VII-a şi a VIII-a: orientare şcolară.
3. Diversificarea, dezvoltarea şi furnizarea serviciilor de consiliere pentru părinţi, pentru a înţelege importanţa educaţiei şi a intervenţiei timpurii, precum şi rolul lor în educaţia copiilor.
68 de părinţi: programul educaţional destinat părinţilor „Familii puternice”.
25 de părinţi: „Educaţie parentală” pentru părinţi romi („Cum să devenim părinţi mai buni”)
128 de părinţi/ tutori: consiliere educaţională pentru părinţi, din care 47 de etnie romă
4. în centrele comunitare au realizat activităţi 116 elevi de etnie romă (s-a depăşit numărul planificat de 80 de copii)
5. metode noi de lucru: „Părinţi şi şcoli împreună”- 57 de părinţi, 6 şcoli şi 75 de profesori; „Educaţie parentală” şi „Familii puternice”
FRCCF este o organizaţie neguvernamentală care îşi desfăşoară activitatea în domeniul protecţiei drepturilor copilului din 1997 şi are ca misiune sprijinirea copiilor vulnerabili şi marginalizaţi, pentru ca aceştia să crească într-un mediu familial protector, să beneficieze de educaţie şi de serviciile medicale de care au nevoie.
Proiectul derulat de FRCCF şi-a propus prevenirea abandonului şcolar şi menţinerea în şcoală a 400 de copii din clasele I – VIII. Acesta este cofinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane şi se desfăşoară în centrele comunitare FRCCF din patru judeţe: Alba (1 centru), Bihor (1 centru Oradea, 1 centru Popeşti), Cluj (2 centre) şi Satu Mare (1 centru). Proiectul se va încheia la 30 septembrie 2012, iar valoarea totală a acestuia este de 8.960.018 de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
”Funcționarul public a devenit similar cu cornul abundenței. Așa arată raiul oricărui angajat din România: multe zile de concediu pe an, salarii mai mari ca la privat, sporuri fără niciun criteriu de performanță” – Marcel Ciolacu, în discursul de învestire
”Funcționarul public a devenit similar cu cornul abundenței. Așa arată raiul oricărui angajat din România: multe zile de concediu pe an, salarii mai mari ca la privat, sporuri fără niciun criteriu de performanță” – Marcel Ciolacu, în discursul de învestire Premierul desemnat Marcel Ciolacu a anunțat, de la tribuna Parlamentului, că viitorul Guvern nu va […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
MESAJE de SĂRBĂTORI 2024. URARI şi FELICITARI pe care le puteţi trimite prin SMS de Sărbători
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
MESAJE de Mos CRACIUN 2024 hazlii. Idei de SMS-uri, URĂRI şi FELICITĂRI amuzante pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !