Rămâi conectat

Actualitate

Timbrul de mediu declarat ilegal de Curtea Europeană de Justiţie. Șoferii își pot recupera banii

Mădălina Opriș

Publicat

în

Şoferii îşi pot recupera banii din timbrul de mediu. Taxa auto, care a trecut prin trei modificări încă din 2007, nu a avut ca efect reducerea importului de maşini second hand, în schimb a pus statul la plată. Cei care au achitat timbrul de mediu, pot în acest moment să ceară în instanţă restituirea banilor, pentru că a fost declarat ilegal de Curtea Europeană de Justiţie. Anual, statul încasează aproximativ 600 de milioane de lei din această taxă.

Potrivit digi24.ro, Cătălin Butnaru şi-a cumpărat în 2013 o maşină din Germania. Era exact anul în care a fost introdus şi timbrul de mediu. A aflat că fără această taxă nu-şi poate înmatricula maşina. Peste numai două săptămâni, a dat statul în judecată pentru a-şi recupera banii.

Abia anul acesta, după ce Curtea Europeană de Justiție a declarat ilegal timbrul de mediu, dosarul bărbatului a primit răspuns pozitiv.

„Chiar săptămâna asta s-a finalizat și am avut câștig”, spune Cătălin Butnaru.

„Instanțele sunt obligate să respecte deciziile date de CE, iar guvernul, dacă nu respectă și nu modifică legea, atunci suntem pasibili de o procedură de infringement”, spune Marius Colțuc, avocat.

De cele mai multe ori, timbrul de mediu ajunge să coste cât maşina cumpărată. De exemplu pentru un automobil din 2005, pe benzină, şi un motor de 1.600 de centimetri cubi, timbrul de mediu depăşeşte acum 1.000 de euro. Prin comparaţie, pentru o maşină nouă, cu aceeaşi capacitate cilindică, timbrul de mediu costă 150 de euro.

Tocmai din pricina deciziei Curţii Europene de Justiţie, autorităţile caută acum soluţii pentru înlocuirea taxei. O parte din sumă s-ar putea regăsi în preţul combustibilului, iar o alta în impozitarea autovehicului în funcţie de norma de poluare. Eliminarea timbrului de mediu ar putea produce un gol în buget de 600 de milioane de lei.

Sursa: digi24.ro


 Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Şoferii care provoacă accidente grave, sancționați: Vor plăti cu 80% mai mult pentru poliţele obligatorii. Bonificații pentru cei care nu sunt implicați în evenimente rutiere

Ziarul Unirea

Publicat

în

Şoferii care provoacă accidente grave, sancționați: Vor plăti cu 80% mai mult pentru poliţele obligatorii. Bonificații pentru cei care nu sunt implicați în evenimente rutiere

Şoferii care provoacă accidente grave vor fi aspru sancţionaţi, urmând să plătească şi cu 80% mai mult pentru poliţele obligatorii. În schimb, cei care nu sunt implicaţi în evenimente rutiere vor primi bonificaţii consistente.

România e campioana Europei la accidentele rutiere. Cu toate astea, doar 3% din şoferi primesc penalizări la reînnoirea poliţei RCA.

Citește și: Modificări importante în legislația rutieră: Proiect de ordonanță ce prevede suspendarea automată a înmatriculării pentru mașinile fără asigurare

În prezent există opt clase de bonus şi opt clase de malus. Un şofer pleacă de la clasa B0 şi dacă timp de un an nu provoacă niciun accident rutier ajunge la B1. Însă dacă este implicat într-un accident auto, de la B0 ajunge la M2, pentru că i se scad două clase. Problema e că cele două clase se scad indiferent de cât de grav este accidentul, indiferent dacă vorbim de o tamponare uşoară sau de un accident cu persoane rănite sau decedate.

 

 

Dorel Duţă, preşedinte UNSICAR: Una este să zgârii o oglindă şi alta să omori doi oameni. Şi penalitatea să fie aceeaşi. Una e să ai o daună de zgârii o oglindă de o mie de lei, alta e când faci o pagubă de…

ASF vrea să modifice sistemul bonus-malus

Aşa că Autoritatea de Supraveghere Financiară vrea să modifice sistemul bonus-malus.

Valentin Ionescu, director ASF: Atunci când sunt accidente rutiere soldate cu vătămări corporale scăderea în sistemul bonus malus să fie maximă. De 8 clase. De la B8 sau de la B0 la Malus 8. Nu e normal să avem o severitate mare, dosare de daună din ce în ce mai scumpe. Şi să lăsăm penalizarea similară pentru un accident minor şi pentru un accident grav.

Sergiu Costache, expert asigurări: Cu cât faci mai multe, mai mari şi mai frecvente, cu atât preţul poliţei să fie mai mare. Dacă sunt răniri, dacă sunt morţi. să devină din ce în ce mai grav, pe măsură ce accidentul e grav.

Exemplu de calcul pentru o poliţă RCA

Şoferul vinovat va avea o penalizare de 80% la poliţa RCA. Spre exemplu, un conducător auto din Bucureşti care are acum clasa B1 şi care plăteşte pe RCA 1750 de lei, ar urma să achite, în urma unui accident grav, 3.150 de lei. Şi să treacă de la B1 la M7. În schimb, cei care sunt disciplinaţi, vor fi recompensaţi.

Valentin Ionescu, director ASF: Şoferul care va conduce corect în trafic, cu un bonus maxim, va avea un discount de 50%.

Modificările s-ar putea aplica de anul viitor

Modificările s-ar putea aplica de anul viitor. Însă tot de atunci ar urma să plătim cu toţii mai mult pentru asigurările obligatorii. Motivul? Dispare plafonarea tarifelor RCA.

Sergiu Costache, expert asigurări: Mă aştept să crească preţurile la asigurări. Pentru că au fost ţinute pe loc, iar numărul de daune a crescut. Între 5 şi 15%.

Şi legea RCA se modifică. Astfel că şoferii vor fi monitorizaţi în trafic pentru a fi depistaţi cei fără poliţă valabilă.

Sursa: observatornews.ro


 Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Sport

Opinii Comentarii

Articole Similare