Rămâi conectat

Actualitate

Taxe și impozite locale mai mari și investiții mai puține, în anul 2021. Previziunile unui economist român

Publicat

în

Mircea Coșea, profesor universitar în cadrul Academiei de Studii Economice din București, a discutat despre cum ar putea arăta situația economică a României, în anul 2021. Acesta a venit și cu un sfat pentru români, în contextul pandemiei „în măsura în care siguranţa locurilor de muncă este aşa cum este, îi îndemn să fie prudenţi”, potrivit DCNEWS.ro.

„Lucrurile sunt aproape clare. Nu va fi un an care să ne scoată din situaţia în care suntem. E clar că va fi o continuare a anului 2020, nu am reuşit să rezolvăm problemele din punct de vedere al raporturilor dintre criza pandemică şi criza economică, iar măsurile care au fost luate şi care sunt previzibil de a fi luate sunt măsuri de supravieţuire, nu neapărat de austeritate. Scopul e să menţinem economia la un nivel la care să nu ne înecăm, să stăm cu gura deasupra apei. Nu văd nicio măsură şi niciun fel de interes pentru ieşirea din criză printr-un salt.

Noi depindem prea mult de exterior. Până nu se rezolvă lucrurile acolo, nu putem decât să ne învârtim în curtea noastră, din colţ în colţ, şi să încercăm să mai reparăm câte o gaură, pe ici pe colo. Economia europeană nu merge cum ar trebui să meargă, Germania are o performanţă slabă, Franţa se zguduie, Italia a trecut printr-o criză politică majoră, Marea Britanie a ieşit, deci comenzile pe care le primim noi în raport cu Occidentul european nu vor veni la nivelul la care noi ne aşteptăm. Administraţia Biden are o politică economică încă neclară în legătură cu partea asta a Europei, deci nu ne putem baza nici pe SUA.

Elit - Gustul Desăvârșit

Domnul prim-ministru a afirmat că nu ne putem baza pe economia sud-est-asiatică, de care trebuie să păstrăm o distanţă. Deşi e o economie care a prosperat şi care are resurse pentru investiţii. Deci noi rămânem la acelaşi nivel, de suportare a unei crize la care nu am găsit soluţii.”, a declarat Mircea Coşea pentru DCNEWS.

Semnal de alarmă. Taxe şi impozite mai mari la nivel local

După ce la Galaţi a fost mărit impozitul auto cu 55 la sută, profesorul Mircea Coşea atrage atenţia că astfel de lucruri ar putea să apară în mai multe oraşe din ţară.

„Eu nu sunt partizanul ideii că am intrat în austeritate, dar s-ar putea ca în a doua jumătate a anului să vedem o anumită austeritate din punct de vedere al creşterii unor obligaţii pe care cetăţenii le vor avea. Eu cred că, contrar afirmaţiilor care se fac acum, vom asista la o creştere a taxelor şi impozitelor la nivel local. Asta pentru că primăriile şi consiliile vor trebui să îşi acopere taxele. Vor fi taxe pe proprietate, pe al doilea automobil, pe al doilea apartament, cum se practică şi în alte ţări. Nu vor fi catastrofale, dar vor exista!

Nu vom putea face investiţiile pe care ni le dorim, pentru că principala sursă de finanţare este reprezentată de investiţiile străine, care nu vor veni acum la nivelul dorit, pentru că nu au de unde să vină. Fondurile europene sunt încă neclare, condiţiile introduse sunt destul de dure. Noi avem impresia că ce e pe hârtie va fi şi accesat. Nu va fi aşa! Condiţiile de accesare a fondurilor sunt foarte dure, iar ele nu sunt deocamdată apte de a fi îndeplinite de administraţia românească, care nu au făcut niciun plan pentru accesarea lor. După cum ştiţi, planul a fost retrimis de la nivelul UE, ca fiind nedocumentat îndeajuns.”, a mai spus profesorul.

Previziuni despre EURO în 2021

„Cred că în anul care vine nu vom avea o creştere a euro atât de mare, nu cred că se va ajunge la 5 lei. Nu e mare lucru, dar psihologic va conta foarte mult! Euro va rămâne la un nivel acceptabil sub 5, cred eu.”, a continuat profesorul Coşea.

De asemenea, acesta a spus şi cum se va schimba relaţia dintre bănci şi clienţi pe parcursul anului 2021.

„Mai cred şi că, pentru că vor apărea multe credite neperformante, băncile vor avea o problemă care va duce la un contact cu cetăţenii într-o manieră mai amiabilă şi rezonabilă în condiţii de criză.

Faptul că au scăzut dobânda (ROBOR şi IRCC) arată că BNR a înţeles greutatea pe care o avem. BNR a înţeles că fără credite România va intra într-o situaţie disperată. Mă refer la credite de repornire a activităţii sau credite de consum. Cei care cred că România se va dezvolta prin investiţii şi nu prin consum fac o mare greşeală. În România, investiţiile înseamnă consum. O investiţie în autostradă înseamnă consum de import, pentru că România nu mai produce bitum, fier beton, materiale de construcţie. Consumul rămâne un motor de creştere, dar cu pondere diferită între cel fizic şi cel de investiţii.

Deci e nevoie de credite, aşa cum e nevoie de lichiditate. Fără lichiditate nu vom putea merge mai departe, iar aceasta, paradoxal, e dată de acele salarii nesimţite de care se tot vorbeşte. În condiţiile actuale, nu mărirea salariului este importantă, ci siguranţa lui. Ori în sectorul privat siguranţa salariului nu mai este la ordinea zilei. Singura sursă pe care statul o are de aruncat pe piaţă bani într-o manieră sigură este salariul din sectorul public. Aceste salarii pot fi plafonate, şi sunt de acord că aşa ar trebui să fie, dar nu reduse. Cel puţin până când scăpăm de efectele pandemiei.”, a mai transmis specialistul.

Sfat CRUCIAL pentru români

„Primul lucru care trebuie făcut de români este să înţeleagă unde ne aflăm. Ne aflăm în criză, şi nu toţi românii au înţeles asta. Austeritatea, în anul acesta, nu trebuie să vină de la Guvern, ci de la cetăţean, care trebuie să îşi gospodărească mai bine veniturile, ele fiind mai mici şi mai nesigure. Sfatul pe care îl dau eu este prudenţa, foarte mare! Este atât de instabilă lumea, la noi şi în jurul nostru, încât nu putem pune bază pe nimic. Trebuie să încercăm să avem priorităţi în consum. Poate ar trebui să mai renunţăm la unele lucruri pe care le considerăm sigure, poate că nu e necesar să schimbăm maşina anul ăsta, spre exemplu. În măsura în care siguranţa locurilor de muncă este aşa cum este, îi îndemn să fie prudenţi. Pe româneşte, asta înseamnă chibzuinţă.”, a conchis Mircea Coşea.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Noutăți în trafic: Poliția testează o aplicație prin care află rapid ce mașină are RCA sau nu

Publicat

în

Noutăți în trafic: Poliția testează o aplicație prin care află rapid ce mașină are RCA sau nu

Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), a declarat în cursul zilei de luni, 23 mai, că Poliția Română testează în prezent o aplicație de mobil prin care ar putea fotografia și filma numerele de înmatriculare și ar putea afla, în câteva fracțiuni de secundă, conectându-se la baza de date AIDA cu polițele RCA, dacă o mașină este asigurată sau nu. Se estimează că folosirea aplicației va deveni operațională în acest an.

Poliţia a încercat deja aplicaţia din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare.

Preşedintele BAAR a oferit amănunte despre etapa testării acestei aplicaţii de către Poliţia Română, la cererea HotNews.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Aplicaţia a fost deja testată din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare. În câteva fracţiuni de secundă aplicaţia interoghează baza de date AIDA şi întoarce răspunsul dacă maşina este e asigurată sau nu.

Apoi poliţistul poate lua decizia să oprească maşina şi să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care maşina are asigurare, dar e făcută pe seria de şasiu – e în vederea înmatriculării – şi atunci numnărul de înamtriculare nu figurează, ci figurează şasiul. Se va rezolva în timp şi acest aspect.

Se lucrează în prezent şi la capacitatea de a filma a aplicaţiei. În momentul de faţă aplicaţia permite căutarea doar după fotografie. Acum se lucrează la testarea unei variante video, adică în timp ce poliţistul circulă cu maşina şi filmează, aplicaţia vede numărul şi semnalează dacă e asigurată sau nu.”, a comunicat luni pentru HotNews.ro Mădălin Roşu, preşedintele BAAR.

Preşedintele BAAR a mai adăugat că aplicaţia în sine este interconectată cu baza de date AIDA şi va fi disponibilă exclusiv pentru Poliţie.

„Aplicaţia va fi pusă pe aparate speciale, securizate ale Poliţiei, deci nu va fi la liber pentru toată lumea. Vom încerca să ducem aplicaţia mai departe, poate reusim să o integrăm cu camerele de CNAIR, să interconectăm cu sistemele radar.

Partea de fotografie funcţionează şi a şi fost testată de câteva misiuni ale unor echipaje de Poliţie în ţară. La partea video încă se lucrează. Anul acesta estimăm că se va da drumul la aplicaţie”, a mai adăugat preşedintele BAAR.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

OMS nu consideră că este nevoie de vaccin împotriva variolei maimuței

Publicat

în

OMS nu consideră că este nevoie de vaccin împotriva variolei maimuței

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) nu crede că apariţia variolei maimuţelor în Europa şi America de Nord necesită vaccinări în masă ca măsură precum o bună igienă iar comportamentul sexual sigur va ajuta la controlul răspândirii acestuia, potrivit unui oficial, scrie Reuters.

Într-un interviu pentru Reuters, Richard Pebody, care conduce echipa care se ocupă de agenţi patogeni cu ameninţare ridicată din cadrul OMS Europa, a spus că rezervele de vaccinuri sunt relativ limitate, informează News.ro.

Măsurile imediate pentru controlarea focarului sunt depistarea contactului şi izolarea, a spus el, observând că nu este un virus care se răspândeşte foarte uşor şi nici nu a provocat până acum boli grave. „Nu ne aflăm în situaţia în care să trecem la răspândirea vaccinării populaţiilor”, a afirmat oficialul.

Elit - Gustul Desăvârșit

Comentariile sale au venit ca urmare a anunţului Centrului pentru Controlul şi Prevenţia Bolilor din SUA că este în curs de a elibera unele doze de vaccin Jynneos pentru utilizare în cazurile de variola maimuţelor.

Autorităţile de sănătate publică din Europa şi America de Nord investighează peste 100 de cazuri suspecte şi confirmate de infecţie virală în cel mai grav focar de virus din afara Africii. Pe acest continent este endemic de zeci de ani.

Oamenii de ştiinţă spun că nu sunt clar ce provoacă focarul şi încearcă să înţeleagă originea cazurilor şi dacă virusul a schimbat ceva. Nu există nicio dovadă că virusul a suferit mutaţii, a declarat luni un director executiv al agenţiei ONU.

Multe – dar nu toate – dintre persoanele care au fost diagnosticate cu variola maimuţelor au fost bărbaţi care au întreţinut relaţii sexuale cu bărbaţi.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Când se va redeschide circulația pe Transalpina: Anunțul autorităților

Publicat

în

Când se va redeschide circulația pe Transalpina: Anunțul autorităților

Circulaţia pe Transalpina şi Transfăgărăşan se redeschide de obicei la sfârşitul lunii iunie, dar lucrările de deszăpezire au început în acest an mult mai devreme.

„Cu toate că normativul care reglementează circulaţie pe cele două două drumuri turistice, Transalpina şi Transfăgărăşan, menţionează că circulaţia se va redeschide cu sfârşitul lunii iunie, noi facem eforturi susţinute pentru a încerca redeschiderea circulaţiei cu data de 1 iunie. O să putem face în acest fel o bucurie copiilor de ziua lor. Încă mai este zăpadă, dar se lucrează la foc continuu cu autofreze şi încărcătoare frontale”, a transmis Cristi Tudor, reprezentant al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, scrie adevarul.ro.

Muncitorii de la Drumurile Naţionale au început, de câteva zile, montarea indicatoarelor rutiere pe tronsonul de pe Transalpina închis circulaţiei, cuprins între Obârşia Lotrului şi Rânca. Acestea au fost demontate la începutul sezonului rece, pentru a nu fi doborâte de zăpezile care cad în cantități mari în fiecare an.

Elit - Gustul Desăvârșit

„O parte sunt date jos pe parioada iernii, iar altele se desfac şi sunt lăsate în partea inferioară a ţevii pentur a nu fi rupte de viscol. Acum se repun pe poziţii. Unele sunt îngropate în zăpadă şi trebuie găsite. Este vorba de câteva zeci de indicatoare rutiere, deoarece sunt multe zone cu viraje periculoase“, a spus Cristi Tudor, reprezentant al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.

O comisie compusă din reprezentanţi de Drumurile Naţionale şi Poliţia Rutieră urmează să stabilească dacă se poate relua circulaţia pe sectorul de drum.

„Comisia formată din reprezentanţi de la Drumurile Naţionale şi de la Poliţia Rutieră va stabili dacă sunt întrunite toate condiţiile de siguranţă pentru a se circula pe cea mai înaltă zonă de pe Transalpina“, a precizat Cristi Tudor.

Sursa: antena3, playtech.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare