Rămâi conectat

Actualitate

TARIFELE maxime la RCA, adoptate de Guvern. Cât vor avea de plătit șoferii și care este amenda pentru companiile de asigurări care nu respectă noile prețuri timp de 6 luni

Publicat

în

rcaTarifele de primă maxime ce urmează să fie aplicate de către societățile de asigurare care practică asigurarea obligatorie civilă auto pentru prejudicii produse terțelor persoane prin accidente de vehicule și de tramvaie, au fost adoptate miercuri de Guvern, printr-o Hotărâre, la propunerea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Potrivit hotărârii, companiile de asigurări care vor depăși nivelul maxim al tarifelor de prima RCA stabilite pentru o perioadă de șase luni vor fi sancționate cu amenzi de la 1000 de lei până la 50.000 de lei.

În cazul persoanelor fizice, o primă maximă RCA de 3.087 lei ar urma să fie plătită de un șofer care are mai puțin de 25 de ani și conduce o mașină de peste 2.500 cmc, iar cea mai redusă primă RCA, de 541 lei, va fi achitată de un șofer de peste 60 de ani pentru un autovehicul cu o capacitate de 1.201 – 1.400 cmc.

În cazul autovehiculelor destinate transportului de marfă, o persoană fizică va plăti între 749 lei, pentru o masă maximă mai mică de 2,3 tone, și 2.979 lei – pentru un autovehicul de peste 16 tone. Persoanele juridice vor plăti pentru autovehiculele destinate transportului de marfă – între 943 de lei și 7.534 lei pentru masinile de peste 16 tone.

Electrica Furnizare Discount

De asemenea, un posesor de motocicletă, motoscuter, motoretă sau ATV va plăti 294 lei pentru un vehicul de până în 50 cmc și 581 lei pentru mai mult de 50 cmc.

Toate tarifele de primă maxime pot fi consultate AICI și se vor aplica de către societățile de asigurare care practică asigurarea RCA o perioadă de 6 luni de la intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului și, totodată, se vor aplica contractelor RCA ce se vor încheia după data intrării în vigoare a acestui act normativ.

Societățile de asigurare care practică RCA vor aplica în această perioadă de 6 luni tarifele de primă notificate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei hotărâri, fără însă a depăși tarifele de primă maxime prevăzute în actul normativ adoptat astăzi.

Metodologia de calcul și tarifele maximale au fost stabilite de ASF prin consultare cu asociațiile transportatorilor și cu societățile de asigurări (detalii aici), iar proiectul de act normativ a fost avizat de Consiliul Concurenței.

Hotărârea adoptată astăzi de Guvern  instituie un mecanism de control al pieței asigurărilor obligatorii auto din România, prin stabilirea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară a tarifelor de primă maxime pe categorii de vehicule, tarife ce urmează a fi aplicate de către societăţile de asigurare RCA.

Tarife de primă maxime se stabilesc pentru următoarele categorii de vehicule:

  • autoturisme, autoturisme de teren și autovehicule mixte cu masa maximă autorizată mai mică de 3,5 tone și maxim nouă locuri;
  • autovehicule pentru transport persoane cu mai mult de nouă locuri, cum ar fi microbuze, autobuze, autocare, inclusiv autospecializate etc.;
  • autoturisme cu motoare electrice;
  • motociclete, mopede, motocicluri și ATV-uri cu sau fără ataș;
  • tractoare rutiere;
  • autovehicule destinate transportului de mărfuri;
  • remorci și semiremorci;
  • alte vehicule, precum vehicule cu regim special, utilaje.

Tarifele de primă maxime se stabilesc pentru clasa de bonus/malus B0. În funcție de istoricul de daună al asiguratului, societățile de asigurare vor aplica clasa de Bonus/Malus în care se încadrează acesta, conform prevederilor legale.

Depăşirea nivelului maxim al tarifelor de primă de către societățile de asigurare care practică asigurarea RCA constituie contravenţie și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 50.000 lei. Pe lângă sancțiunile contravenționale, în funcție de gravitatea faptei, Consiliul ASF poate aplica și sancțiuni contravenționale complementare. Contravențiile se constată de către persoanele cu atribuții privind supravegherea și controlul din cadrul ASF, iar aplicarea sancțiunilor contravenționale se realizează de către Consiliul ASF.

Hotărârea intră în vigoare la 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

Publicitate

Actualitate

În ciuda tsunamiului de noi infectări COVID ministrul Educației optează pentru școală cu prezență fizică: „Învăţământul online nu este o soluţie”

Publicat

în

În ciuda tsunamiului de noi infectări COVID ministrul Educației optează pentru școală cu prezență fizică: „Învăţământul online nu este o soluţie”

Elevii din România trebuie să meargă neapărat la școală în ciuda crizei sanitare, spune ministrul interimar al Educaţiei, Sorin Câmpeanu. Motivul este faptul că mulți copii trăiesc în mediul rural și nu au acces la internet de calitate, iar trecerea în online înseamnă ruperea completă de educație.

„Şcoala online nu este o variantă pentru România în acest moment. 1 din 3 copii învață în mediul rural. La nivel național, avem oficial, o acoperire de internet de 94%, însă când vorbim de un proces didactic de o minimă calitate, este nevoie de o viteză de cel puțin 100 mb/secundă. Pentru a preda online, ai nevoie de o viteză de transfer, nu numai de internet, ci de internet de calitate. Acest lucru este realizat abia în jumătate de țară. Din acest motiv, învăţământul online nu este o soluţie viabilă pentru România în acest moment. Trebuie să facem tot posibilul să păstrăm școala deschisă cu prezenţa fizică: Elevii au pierdut deja foarte mult.”, a declarat Sorin Cîmpeanu, sâmbătă dimineață, pentru B1 TV.

Electrica Furnizare Discount

„Închiderea școlilor va fi plătită și este deja plătită pentru greșelile noastre, ale adulţilor, au plătit mult prea mult această lipsă de responsabilitate. Învăţământul online va fi o variantă viabilă când vor fi îndeplinite 5 condiţii

-Conectivitatea generalizată, suntem departe de acest obiectiv
-Disponibilitate de echipamente pentru toţi copii
-Conţinut digital pentru toate disciplinele. Nu avem în acea mai mare parte
-Profesori pregătiţi pentru predare online. Avem formați cu certificare 1 din 5 doar
-Platforme pentru evaluare. Orice proces didactic se finalizează cu evaluare”, a adăugat ministrul interimar al educației.

sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

MUNICIPIUL SEBEȘ| Ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul 2021-2022: Acte necesare și programul de depunere

Publicat

în

MUNICIPIUL SEBEȘ| Ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul 2021-2022: Acte necesare și programul de depunere

Primăria Municipiului Sebeș vă informează că începând cu data de 15 octombrie 2021, persoanele interesate pot prelua cerere / declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței pe perioada sezonului rece noiembrie 2021 – martie 2022 / suplimentul pentru energie. Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007.

La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.

Electrica Furnizare Discount
Citește mai mult

Actualitate

Au început lucrările la podul mare din Sebeș: Circulația rutieră se efectuează pe un singur sens

Publicat

în

Au început lucrările la podul mare din Sebeș: Circulația rutieră se efectuează pe un singur sens

În cursul acestei dimineți a fost restricționat traficul rutier pe podul peste râul Sebeș, care se află în lucrări de reparații. Circulația rutieră este semaforizată și se desfășoară pe un singur sens. Lucrările la podul care unește strada Valea Frumoasei de strada Augustin Bena includ reabilitarea covorului asfaltic și aplicarea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație. Termenul estimat de finalizare a lucrărilor este de trei săptămâni. Contractul de lucrări este gestionat de SPAP Sebeș.

În ultima perioadă, în zona podului au fost realizate mai multe intervenții menite să îmbunătățească mobilitatea urbană: spart și transportat beton vechi (cca. 30 mc), cofrat și turnat beton nou (cca. 30 mc), confecționat și montat stâlpi noi de susținere (12 bucăți), demontat balustrade vechi (40 ml) și confecționarea unor noi balustrade, recondiționat și vopsit picioare balustrade vechi peste pod (192 ml), recondiționat și vopsit balustrade vechi peste pod (455 ml), recondiționat și vopsit grilaj din țeava (1388 ml).

Electrica Furnizare Discount

 

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare