Rămâi conectat

Actualitate

SONDAJ: 74% dintre români consideră că ţara merge în direcţia greşită. Ei ar prefera un guvern tehnocrat şi un preşedinte cu „mână de fier”

Publicat

în

În mare parte, românii sunt dezinteresaţi de politică, au încredere în Armată, preferă ca ţara să fie condusă de un guvern tehnocrat şi de un preşedinte cu „mână de fier” şi, deşi cred că Europa şi România merg în direcţii greşite, majoritatea spun că situaţia economică a familiei lor este una foarte bună. Acestea sunt rezultatele unui sondaj de opinie realizat de Inscop Research.

La sondaj au participat 1.050 de persoane cu vârste de 18 şi peste 18 ani și au fost intervievaţi oameni din fiecare judeţ al ţării şi din fiecare sector al Bucureştiului.

Majoritatea românilor, mai exact 74% dintre cei care au răspuns, consideră că România merge într-o direcţie greşită şi 19% cred că înspre una bună.

Elit - Gustul Desăvârșit

Despre direcţia Europei, românii consideră – în proporţie de 40% – că direcţia este una bună, şi în proporţie de 43%, că aceasta este una greşită.

La nivel general, românii văd situaţia generală din România ca fiind una proastă sau foarte proastă – în proporţie de 72%. Alţi 23% o văd ca fiind bună.

Din punct de vedere economic, peste 70% dintre respondenţii din România consideră că situaţia economică actuală a ţării lor este proastă (57%) sau foarte proastă (16%). Sub un sfert dintre cei chestionaţi evaluează pozitiv situaţia economică a României.

Peste jumătate dintre români evaluează situaţia financiară a familiei lor ca fiind bună (57%) sau foarte bună (4%), iar 35% apreciază ca familia lor se află într-o situaţie financiară proastă (30%) sau foarte proastă (5%).

Printre principalele probleme ale tării menţionate de români se numără: inflaţia/costul vieţii de zi cu zi (aleasă ca variantă de răspuns din cele trei posibile de către 69% dintre cei chestionaţi), situaţia economiei (59%) şi costul energiei (53%). Topul problemelor cu care se confruntă, în viziunea respondenţilor, România este completat de: nivelul taxelor si impozitelor, respectiv lipsa locurilor de munca. Schimbările climatice, imigraţia şi terorismul se numără printre problemele cel mai rar menţionate de români.

Încrederea în instituţii a fost măsurată pe o scală specială, cu acordarea de note de la 1 la 5 în care 1 înseamnă foarte multă şi 5 foarte putină. Instituţia în care au cea mai multă încredere românii este Armata. Şi Poliţia beneficiază de un grad de încredere destul de ridicat în rândul populaţiei studiate.

Dintre instituţiile politice româneşti enumerate, Preşedinţia şi autorităţile locale se bucură de cea mai mare încredere. Partidele politice şi celelalte instituţii centrale, Guvernul şi Parlamentul, sunt privite mai degrabă cu neîncredere de către români.

Încrederea românilor în justiţie este mai mare decât încrederea în alte institutii fundamentale precum Parlamentul sau Guvernul, un număr semnificativ de respondeţi aleg răspunsul moderat, acordând nota 3 pe scala de la 1 la 5 în ceea ce priveşte încrederea în acest caz.

Per ansamblu, românii sunt mai degrabă dezinteresaţi de politică: 19% dintre respondenţii români se declară deloc interesaţi de politică, 31% nu prea interesaţi, iar 28% oarecum interesaţi. Doar 7% sunt foarte interesaţi de politică, respectiv 14% – destul de interesaţi.

Pentru jumătate dintre români este foarte important să trăiască într-o ţară guvernată în mod democratic. Puţin peste 10% au ales variantele de răspuns 1 şi 2, ce corespund unei importanţe scăzute.

49% dintre români consideră că ar fi util pentru ţara lor un „conducător cu o mână de fier” iar aproximativ 60% ar prefera ca ţara să aibă un conducător/ preşedinte care să îşi asume rolul de mediator în societate.

42% dintre români consideră că ar fi bine ca o echipă de specialişti (tehnocraţi) să se ocupe de guvernarea ţării iar respondenţii sunt rezervaţi în ceea ce priveşte sporirea puterii forului legislativ din ţara lor.

Românii sunt de acord cu un intervenţionism sporit al statului în economie. Astfel, 70% din populaţia României este de părere că statul ar trebui să intervină mai mult în economie, iar 63% sunt de părere că statul ar trebui să taxeze mai mult bogaţii și că diferenţele între veniturile oamenilor ar trebui să se micşoreze.

Aproximativ o treime atât dintre respondenţi sunt de acord cu limitarea anumitor drepturi şi libertăţi individuale în cazul unor ameninţări puternice la adresa securităţii naţionale. De asemenea, românii evaluează pozitiv eforturile ONU pentru menţinerea păcii şi garanţia de securitate oferită de NATO ţărilor membre.

Sursa: romaniatv.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ministrul Educației: Cei care vor intra în clasa a V-a şi a IX-a vor intra pe un altfel de sistem – un cu totul altfel de Bacalaureat

Publicat

în

Ministrul Educației: Cei care vor intra în clasa a V-a şi a IX-a vor intra pe un altfel de sistem – un cu totul altfel de Bacalaureat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că cei care vor intra în clasele a IX-a şi a V-a în anul şcolar următor vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în programul „România Educată”, iar rezultatele se vor vedea abia în 2027, după primul ciclu de patru ani.

Sorin Cîmpeanu a vorbit, sâmbătă, într-o emisiune la Digi24, despre schimbările din sistemul de educaţie, el făcând referire la programul „România Educată”, relatează News.ro.

„Cei care vor intra în clasa a IX-a vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în Programul România Educată. De asemenea, cei care vor intra în clasa a V-a , vor intra pe un altfel de sistem. Dacă intră în anul 2023 pe un altfel de sistem, înseamnă că primele lucruri cu adevărat finalizate vor fi în anul 2027, după un ciclu de 4 ani. Respectiv un cu totul altfel de bacalaureat, o generalizare a standardizării evaluării, o generalizare a proceselor de digitalizare în educaţie, o formare a cadrelor didactice din perspectiva pedagogiei digitale, un procent mult ameliorat din perspectiva evaluării şcolare. Acestea trebuie privite în raport şi cu termenul de 2026, înainte de 2027 când se finalizează toate proiectele educaţionale din PNRR aflate sub tutela României Educată”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat care este scopul, Cîmpeanu a explicat că este vorba de calitate şi performanţă în educaţie.

„Proiectul are două obiective majore. Unul este calitatea şi performanţa în educaţie, cel de-al doilea este echitatea în educaţie. Accesul tuturor la educaţia de calitate. Aceste două lucruri, cu siguranţă, vor putea să amelioreze semnificativ nivelul de analfabetism funcţional (…) Am insistat să nu pierdem acest an, să nu aşteptăm anul 2024 termenul până la care Ministerul Educaţiei s-a angajat ca din PNRR, componenta de digitalizare, care are 1,13 miliarde euro finanţare, să aibă propria platformă de testare standardizată. Acum, în România, există o platformă de testare standardizată. De ce să nu o folosim acum la nivel pilot aşa încât să începem generalizarea acestei evaluări standardizate atunci când vom avea propria platformă la Ministerul Educaţiei. Altfel, în 2024 ar trebui atunci să trecem la testarea evaluării standardizate”, a declarat Cîmpeanu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Școlile din România schimbă tablele clasice. Se renunță la cretă și burete

Publicat

în

Școlile din România schimbă tablele clasice. Se renunță la cretă și burete

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că se doreşte schimbarea tablelor şcolare clasice, cu cretă, cu table interactive, în toate cele peste 80.000 de săli de clasă din România. Cu ajutorul acestor table, elevii vor putea, în timp real, să preia informaţiile pe laptop, tabletă sau telefonul mobil.

Sorin Cîmpeanu a declarat, sâmbătă, la Digi24 că rolul profesorului s-a schimbat şi că acesta trebuie să aibă rolul de indrumător al elevului, informează News.ro.

”Ne propunem înlocuirea tablei clasice cu cretă şi butere de către table interactive, în toate cele peste 80.000 de săli de clasă din România. De ce profesorul va trebui şi va înţelege că rolul s-a schimbat, că trebuie să aibă o componentă mai puternică de facilitator de învăţare, de îndrumare a elevilor între acele surse de informare care sunt atât de multe şi atât de la îndemână, dar nu sunt toate bune. Rolul profesorului este acela de a-i îndruma pe elevi”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ministrul Educaţiei a explicat care sunt beneficiile unei table interactive.

”Având o tablă interactivă, chiar şi profesorii care nu au competenţe digitale atât de dezvoltate vor putea să scrie cu markerul pe tablă exact aşa cum scriau cu creta pe tablă. Elevii vor avea avantajul, dincolo de dispariţia buterelui, pentru că e clar că se pot şterge mai uşor şi într-o manieră protectoare pentru mediu, ele vor putea să fie preluate pe orice dispozitiv al elevilor. Cum spuneam, laptop, tabletă, chiar şi pe telefon, ceea ce se predă. Vor putea avea acces chiar şi în acele situaţii speciale când nu vor putea să vină la şcoală, îşi vor putea descărca în timp real, lecţia. Acesta este avantajul unei simple table interactive”, a declarat Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu a precizat că profesorii vor avea la îndemână şi motoare de căutare pentru a le exemplifica elevilor cu imagini video, mai uşor de reţinut.

”Mai apoi, sunt convins că fiecare profesor, având la îndemână acel motor de căutare, atunci când va avea nevoie, va dori să explice la fizică, la chimie, biologie, o singură căutare îl vor duce către experimente disponibile în format video care vor fi mai atrăgătoare pentru elevi, pe de altă parte mult mai eficiente din perspectiva competenţelor pe care elevul trebuie să şi le însuţească în urma acelor lecţii. Asta însemană o transformare a abordării profesorilor”, a declarat Cîmpeanu.

Ministrul a subliniat şi nevoia de o salarizare motivantă a profesorilor.

”Pentru că e o utopie să îţi doreşti o educaţie de calitate fără profesori, după cum este la fel de utopic să îţi doreşti profesori buni, absolvenţi ai universităţilor, dintre cei mai buni, care să îmbrăţişeze cariera didactică, fără o salarizare motivantă. E nevoie de resurse financiare. Sigur, le cerem mai mult profesorilor, dar trebuie să le si oferim. Va trebui să fie, în opinia mea, 25 la sută din salariul maxim din grila bugetară, alţii spun salariul mediu pe economie (…) Evaluarea cadrelor didactice se schimbă, titularizarea nu cred că este un lucru pe care trebuie să îl schimbăm”, a declarat Sorin Cîmpeanu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

CRIMĂ în județul vecin: Un tânăr a ucis în bătaie un cioban și a fugit

Publicat

în

CRIMĂ în județul vecin: Un tânăr a ucis în bătaie un cioban și a fugit

Un tânăr de 26 de ani a fost prins sâmbătă în județul Sibiu, fiind bănuit că a ucis un cioban în vârstă de 65 de ani.

Un bărbat a sesizat sâmbătă Poliția Sibiu că, în extravilanul localității Buzd, comuna Brateiu, la o stână pe care o administrează, l-a găsit decedat pe un angajat, un bărbat în vârstă de 65 de ani, domiciliat în localitatea Șaroș pe Târnave, informează Mediafax.

Echipajul SMURD Sibiu care a intervenit în urma sesizării a constatat decesul bărbatului.

Elit - Gustul Desăvârșit

Criminaliștii au stabilit că decesul ar fi survenit ca urmare a comiterii unei fapte cu violență.

Astfel, cercetările au fost preluate de Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu, iar după primele investigații a fost identificat și prins un bărbat în vârstă de 26 de ani, din localitatea Blăjel, bănuit că ar fi comis fapta, potrivit IPJ Sibiu.

Trupul bărbatului decedat a fost transportat la Serviciul de Medicină Legală Sibiu în vederea efectuării autopsiei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare