Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Politică Administrație

Simone Albani cere modificarea contractului de delegare a serviciului de transport public local

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

”Primăria Alba Iulia nu-și poate permite, într-o perioadă de criză economică, să subvenționeze o societate privată cu o cotă de profit de 4,5%”, este de părere consilierul local liberal Simone Albani care susține că atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate către STP Alba Iulia ”s-a făcut direct, prin asociere și nu s-a respectat principiul transparenței și competitivității”.

Acesta solicită, printr-un proiect de hotărâre ce va fi supus spre aprobare în ședința Consiliului Local din 23 octombrie, eliminarea integrală din conținutul contractului (aprobat în ședința extraordinară din 8 august 2012), a punctelor 7.3 – ”Prețurile și tarifele se fundamentează cu respectarea Ordinului 272/2007 pe baza cheltuielilor de exploatare, a cheltuielilor de întreținere și reparații, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, a costurilor pentru protecția mediului, a costurilor financiare asociate creditelor contractate, a costurilor ce derivă din contractul de delegare de gestiune precum și o cotă de profit de 4,5%” și 7.4 – ”Cota de profit se va aplica la diferența dintre total costuri înregistrate de Delegat și total venituri, după cum sunt prezentate în Decontul justificativ din Anexanr.7 la prezentul contract”.

Niciodată în ultimii 10 ani, SC STP SA Alba Iulia nu a avut o cotă de profit de 4,5% deși a primit subvențiile din partea Primăriei Alba Iulia, mai mult decât atât, în anii în care a înregistrat investiții, SC STP Alba Iulia figurează pe site-ul Ministerului de Finanțe, în 2003 cu pierderi de 522.190 de lei, 2004 – pierderi de 17.298 de lei, 2005 – pierderi de 99.569 de lei etc. Fondul de salarii al SC STP SA Alba Iulia este de circa 6 miliarde de lei vechi, asemănător cu cel al Primăriei Alba Iulia, deși numărul salariaților societății este de circa 4 ori mai mic. Primăria Alba Iulia nu poate subvenționa salariile foarte mari ale conducătorilor STP SA Alba Iulia, în timp ce personalul de execuție are venituri salariale modeste. Suntem de acord cu un transport public local civilizat și modern, dar la costuri reale și nu ilegale. De exemplu, cu subvenția acordată lunar cu titlul de monopol SC STP Alba Iulia s-ar putea refuncționaliza o secție din Spitalul Județean Alba, așa cum s-a întâmplat în cazul Secției de Oncologie din același spital”, se arată în expunerea de motive atașată la Proiectul de Hotărâre întocmit de liberalul albaiulian.

Solicitarea de modificare a contractului pus în discuție vine la mai mult de două luni de la aprobarea acestuia (când consilierii liberali au votat ”pentru”, fără să solicite modificări), în ședința extraordinară din 8 august 2012, după ce înainte cu o zi proiectul a fost respins pentru că majoritatea aleșilor locali s-au abținut de la vot și a apărut pericolul ca transportul local din Alba Iulia să fie sistat.

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

FOTO „Transapuseana”, șoseaua spectaculoasă din sudul Munților Apuseni, tot mai aproape de finalizare: Primul lot a fost recepționat

Ziarul Unirea

Publicat

în

„Transapuseana”, șoseaua spectaculoasă din sudul Munților Apuseni, tot mai aproape de finalizare: Primul lot a fost recepționat Vineri, 26 aprilie 2024, a avut loc recepția lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei care totalizează nu mai puțin de 43 de kilometri. Un drum de poveste, emblematic pentru județul Alba și pentru România. Citește și: FOTO Cum […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea