Economie
Seminar de informare pentru beneficiarii IMM, organizat de ADR Centru la Alba Iulia
*Începe implementarea proiectelor mari de investiții pentru IMM
La sediul Agenției pentru Dezvoltare Regionala Centru din Alba Iulia a avut loc, marți, un seminar de informare pentru reprezentanții a 12 beneficiari privați care au contractat fonduri nerambursabile de peste 46 milioane lei, pentru investiții în Regiunea Centru.
După primirea contractelor de finanțare nerambursabilă de către reprezentații beneficiarilor, întâlnirea a fost continuată de către experții ADR Centru cu prezentarea documentelor ce vor fi întocmite pe parcursul implementării proiectelor, modalitatea de decontare a sumelor contractate, dar și ce alte oportunități de finanțare nerambursabile vor fi disponibile pentru firme pe viitor.
Fondurile solicitate, la care se adaugă și contribuția beneficiarilor, vor fi investite în lucrări de construcții a unor noi hale de producție sau modernizarea celor vechi, în dotarea cu noi linii de producție ce vor îmbunătăți performanțele și capacitatea economică a întreprinderilor, se vor achiziționa echipamente moderne, precum și alte dotări necesare pentru crearea unui mediu de lucru sigur și performant.
Fondurile nerambursabile solicitate sunt alocate din cadrul Axei Prioritare 1 a Programului Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice – Operațiunea 1.1.1 – A1 Investiții cuprinse între 1.065.000 lei și 6.375.000 lei pentru IMM, apel 3. Investițiile vor fi realizate în următoarele domenii de activitate: construcții, lucrări de instalații electrice, prelucrarea mangalului, activități de tipărire, producerea reperelor metalice pentru industria auto și industria construcțiilor, producerea și comercializarea articolelor tricotate, fabricarea produselor din material plastic, producerea pieselor auto, prelucrarea lemnului, lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.
”Firmele din Regiunea Centru au așteptat destul de mult, respectiv din 2011, deblocarea acestor fonduri. Toți au salutat preluarea de către ADR-uri a acestor linii de finanțare. Deja pe parcursul anului 2013 s-a putut vedea că am recuperat perioada în care au fost sistate operațiunile și am avansat foarte bine în contractarea și implementarea proiectelor. Prin finanțarea și monitorizarea acestor proiecte, sprijinim firmele să fie competitive și să concureze pe piața internă și piețele internaționale, să creeze noi locuri de muncă. Axa Prioritară 1 a POS CCE, în cadrul căreia ADR Centru are rolul de Organism Intermediar, susține și investițiile mari, pentru revigorarea mediului de afaceri și generarea de locuri de muncă în beneficiul cetățenilor. După semnarea tuturor contractelor de finanțare, vom gestiona la nivel regional proiectele a circa 500 de beneficiari, în valoare totală cumulată de aproape 200 milioane euro, pentru toate operațiunile preluate din cadrul acestei axe prioritare”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.
După o scurtă prezentare a stadiului procesului de contractare, cei prezenți la seminar au primit informații punctuale despre documentele ce trebuie prezentate la ADR Centru în termen de 90 de zile de la semnarea contractelor, conform prevederilor contractului de finanțare.
De asemenea a fost prezentat și Ordinul 1120 / 2013 privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări. S-a pus un accent deosebit pe detalierea mecanismului cererilor de plată, dar și asupra prevederilor Manualului de identitate vizuală ce sunt aplicate de către toți beneficiarii.
La finalul seminarului, pentru cei ce doresc să mai acceseze și alte fonduri nerambursabile, s-au prezentat direcțiile europene și naționale în ceea privește finanțarea firmelor din fonduri europene în perioada 2014-2020.

Economie
COMUNICAT DE PRESĂ FINALIZARE PROIECT „Îmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Noșlac”
Comunicat de presă
Comuna Noșlac, județul Alba, anunță finalizarea proiectului“Îmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Noșlac”, cod MySMIS 144600, realizat în baza contractului de finanțare nr.215/233t/19.07.2021, încheiat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României în calitate de Organism Intermediar pentru Promovarea Societății informaționale.
Proiectul a fost finanțatprin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020,Axa prioritară 4, Acțiunea 4.2.1 Sprijin pentru procesul educațional on-line.
Valoarea totală a proiectului: 217.408,65 lei.
Valoarea finanțării nerambursabile: 188.720,23 lei.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă asigurarea accesului elevilor la procesul de învățare în mediul on-line, prin dotarea unității de învățământ de pe raza comuneiNoșlac, cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare, precum și a altor echipamente/dispozitiveelectronice.
Rezultatele prevăzute prin proiect sunt următoarele:
– 114 elevi și 15 de cadre didactice sprijinite cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației, necesare desfășurării activităților didactice în mediul on-line.
– 1 unitate de învățământ de pe raza Comunei Noșlac dotată cu echipamente de tip IT, astfel încât să se asigure în bune condițiidesfășurarea activităților didactice în anul școlar 2020-2021.
Perioada de implementare:19.07.2021–19.10.2022.
Proiect cofinanțat din FondulEuropean de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.
Competitivi împreună !
Date de contact beneficiar:
Comuna Noșlac,
str. Principală, nr. 78, județul Alba, România
tel.0258889101, fax.0258889101
Economie
Amendament la documentul de Ofertă Publică de Cumpărare a PREBET S.A. Aiud aprobat prin decizia A.S.F nr. 1039 din data de 03.08.2022
APROBAREA AMENDAMENTULUI NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.
Preambul
Principalul scop al acestui document este să furnizeze date actualizate în legătură cu unele informații prezentate în Documentul de Ofertă și trebuie citit doar împreună cu Documentul de Ofertă și în contextul Ofertei descrise în Documentul de Ofertă. Ofertanții și/sau intermediarul nu au actualizat nicio altă informație decât cea prezentată în cuprinsul acestui amendament, celelalte informații prezentate în documentul de ofertă fiind corecte și complete la data Documentului de ofertă. Astfel, nici ofertanții și nici Intermediarul nu își asumă nicio responsabilitate privind acuratețea și caracterul complet al informațiilor prezentate în documentul de Ofertă, cu excepția datelor prezentate în acest amendament, la o dată ulterioară datei Documentului de ofertă.
Publicarea Amendamentului
Prezentul Amendament este pus la dispoziția investitorilor după aprobarea sa de către A.S.F. prin publicarea unui anunț conform aceleiași proceduri utilizate pentru publicarea Documentului de Ofertă.
Amendamentul la Ofertă va fi disponibil în același mod în care este și Documentul de Ofertă astfel:
1. în format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro), al Ofertantului PREBET Aiud S.A. (www.prebet.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro).
2. pe suport de hârtie, disponibil investitorilor la sediul Intermediarului (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) și la agențiile sale (Agenția din Cluj-Napoca str. Samuil Micu nr. 1A, ap.2, Cluj, Agenția din Sibiu str. Nicolaus Olahus nr. 5, corp B, et. 2, Sibiu), precum și la sediul Ofertantului din Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba.
Ofertanții au convenit la modificarea Documentului de ofertă după cum urmează:
Se modifică prețul oferit în cadrul ofertei publice de la 1,84 lei/acțiune la 1,85 lei/acțiune și implicit valoarea ofertei de la 6.705.407,12 lei la 6.741.849,55 lei peste tot acolo unde aceste valori sunt menționate în Documentul de ofertă.
Paragraful de la punctul 4: „Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 385.657 acțiuni reprezentând 0,8467% din capitalul Emitentului.
Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:
Acționar | Dețineri | Procent% |
Moruțan Iulian Alin | 43.399 | 0,0953% |
Moruțan Mihaela | 42.731 | 0,0938% |
Mitruș Marius | 30.000 | 0,0659% |
Kerekes Ioan Csaba | 269.527 | 0,5917% |
se modifică astfel:
“Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 465.785 acțiuni reprezentând 1,0225% din capitalul Emitentului.
Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:
Acționar | Dețineri | Procent% |
Moruțan Iulian Alin | 43.399 | 0,0953% |
Moruțan Mihaela | 42.731 | 0,0938% |
Mitruș Marius | 30.000 | 0,0659% |
Kerekes Ioan Csaba | 349.655 | 0,7676% |
Potrivit prevederilor art. 28 (3) din Legea nr. 24/2017, ale art. 54 (4) din Regulamentul 5/2018 și ale Documentului de Ofertă, investitorii care au acceptat să subscrie în oferta publică de cumpărare înaintea publicării amendamentului pot să îşi retragă acceptul în termen de două zile lucrătoare de la publicarea amendamentului.
Celelalte prevederi ale Anunțului și ale Documentului de Ofertă rămân neschimbate.
Prezentul amendament este întocmit în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare
OFERTANT | INTERMEDIAR |
Prebet Aiud S.A. | Goldring SA |
Kerekes Csaba | Zahan Virgil Adrian |
Director general adjunct | Director general adjunct |
Economie
Anunț – Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte
Comunicat de presă
Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea în aceleași condiții a celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte din cadrul STRATEGIEI DE DEZVOLTARE LOCALĂ A TERITORIULUI FLAG DIN BAZINUL MUREŞULUI, SECAŞELOR ŞI A AFLUENŢILOR ACESTORA, finanțată prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020, care este în desfășurare având ca termen limită de depunere data de 03.08.2022, ora 15:00, până la data de 17.08.2022, ora 15:00. PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale
MĂSURA 2 – Consolidarea și Diversificarea activitaţilor în zona de pescuit şi acvacultură
APEL DE SELECŢIE NR. 7/2022, COD SMIS: 1032/4/1/Articolul 63
Alocarea financiară totală: 2 352 248,36 lei, echivalentul a 475 557,15 EURO
Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1 978 520 lei / 400 000 euro.
Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 32 699,98 lei / 6611 euro.
Termenul limită pentru depunerea proiectelor este: 17.08.2022, ora 15:00.
Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși 400.000 euro.
Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.
În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.
În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar până la data mai sus menţionată.
Ghidul solicitantului precum şi procedura de evaluare şi selecţie sunt afişate pe site-ul www.flagbazinulmuresului.ro și sunt disponibile la cerere la sediul FLAG Bazinul Mureşului, comuna Ciugud, localitatea Ciugud, str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba.
Informaţii suplimentare se pot solicita de la sediul Asociaţiei FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Bazinul Mureşului), comuna Ciugud, localitatea Ciugud str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba, tel. 0770501093, e-mail [email protected], www.flagbazinulmuresului.ro.
-
Actualitateacum 8 ore
Vulnerabilitate gravă de securitate pentru Apple: Compania își sfătuiește userii să facă imediat update
-
Ştirea zileiacum 11 ore
Lucrările pentru Transalpina de Apuseni vor fi RELUATE: Licitație de peste 127 de milioane de lei pentru restul de executat
-
Ştirea zileiacum 10 ore
FOTO VIDEO| A început Alba Iulia Music and Film Festival 2022: Sute de oameni, prezenți la prima zi de spectacol
-
Actualitateacum 20 de ore
Ce se va întâmpla cu salariile românilor şi cu contractele de muncă: Explicațiile ministrului Muncii
-
Curier Județeanacum 9 ore
36 de locuinţe pentru tineri, recepționate de ANL, în Alba Iulia: Investiție de peste 8 miloane de lei
-
Sportacum 19 ore
Sâmbătă, pe “Cetate”, CSM Unirea Alba Iulia – CS Ocna Mureș | În deschiderea sezonului, derby “de Alba” în Cupa României
-
Sportacum 19 ore
Metalurgistul Cugir mai caută un vârf | Itu îl laudă pe Marcel Domșa (ex-CSU Alba Iulia)
-
Curier Județeanacum 23 de ore
ASTĂZI| Prima zi de Alba Iulia Music & Film Festival 2022: Deschiderea oficială, concert Corina Chiriac. PROGRAMUL zilei de vineri