Rămâi conectat

Actualitate

România, primul loc în Europa la morți pe șosele chiar și în pandemie: Viteza neadaptată condițiilor de drum produce cele mai multe victime

Publicat

în

România, primul loc în Europa la morți pe șosele chiar și în pandemie: Viteza neadaptată condițiilor de drum produce cele mai multe victime

Numărul de accidente rutiere mortale păstrează România pe primul loc în Europa chiar și în pandemie. Au mai scăzut, la fel și decesele, dar asta s-a întâmplat peste tot în Europa. Poliția Română are o listă de aproape 40 de cauze care duc la tragedii pe șosea.

1600 de oameni au murit în 2020 pe șoselele țării în 6300 de accidente rutiere grave. E o scădere față de anul precedent, cu mai bine de un sfert, dar tot suntem pe primul loc în Europa. Cifrele sunt mai mici doar din cauza pandemiei.

Cifrele arata că viteza neadaptată condițiilor de drum produce cele mai multe victime. E urmată de traversarea neregulamentară a pietonilor și de abaterile bicicliștilor. Pe lista analiștilor Institutului de Prevenire și Cercetare a Criminalității apar încă 38 de cauze.

Electrica Furnizare Discount

Potrivit specialiștilor din Poliția Română, cu toate restricțiile de anul trecut, indicele de mortalitate în urma accidentelor rutiere grave a crescut cu aproape 5 procente față de 2019. Autoritățile au anunțat în urmă cu câteva zile că sunt în derulare proiecte pentru creșterea siguranței rutiere prin investiții în infrastructură și în educația șoferilor, achiziția de noi radare și aparate de depistare a drogurilor la șoferii opriți în trafic.

Sursa: tvr.ro

Publicitate

Actualitate

ALERTĂ falsă de incendiu la un spital din România: „Un angajat ar fi prăjit pâine”. 28 de pompieri cu 4 autospeciale s-au deplasat la fața locului

Publicat

în

ALERTĂ falsă de incendiu la un spital din România: „Un angajat ar fi prăjit pâine”. 28 de pompieri cu 4 autospeciale s-au deplasat la fața locului

O alertă de incendiu a fost lansată sâmbătă, la Spitalul Județean din Timișoara, după ce o persoană a sunat la 112 și a anunțat că în interior se simte miros de fum. Raul Pătrașcu, managerul unității medicale, a declarat la Digi24 că pompierii au ajuns foarte repede la fața locului și au făcut verificările necesare, constatând că nu există niciun pericol de incendiu. „Nu ne permitem niciun moment de relaxare. Cei de la ISU nu au găsit nicio problemă la instalația electrică sau de oxigen. Un angajat ar fi prăjit pâine”, a precizat managerul.

„Nu este vorba de un incendiu, a fost alarmă falsă. Colegii de la ISU au venit foarte repede. Un angajat a sunat la 112 și a declarat că simte miros de fum. Am cerut să se verifice fiecare încăpere și instalație. Nu ne permitem niciun moment de relaxare. Nu au găsit nicio problemă la instalația electrică sau de oxigen. Un angajat ar fi prăjit pâine. Am deschis o anchetă şi dacă se dovedeşte că aşa au stat lucrurile, angajatul va fi pedepsit sever pentru că este strict interzisă utiliazrea oricărei aparaturi decât cele aprobate. Ne bucurăm că nu a fost nevoie nici să evacuăm, nici să mutăm pacienţii, dar şi că atât colegii noştri, cât şi cei de la ISU au intervenit prompt. Colegii de la ISU au părăsit incinta, după ce au făcut toate verificările necesare”, a declarat la Digi24 managerul Spitalului Județean din Timișoara.

Electrica Furnizare Discount

Zeci de pompieri au ajuns la fața locului, după ce un apel la 112 a fost înregistrat sâmbătă. Reprezentantii ISU au făcut verificări și au constatat că este vorba despre o alarmă falsă și că nu există pericol de incendiu.

„În urma unui apel la 112, astăzi, la ora 11:18, am fost anunțați de prezența unui miros de plastic ars, fără degajări de fum, la Spitalul Casa Austria, secția de arși, cu declanșarea alarmei de incendiu. La fața locului s-au deplasat de urgență 28 de pompieri cu 4 autospeciale de stingere, 2 autoscări de lucru la înălțime, un echipaj SMURD TIP B, o autospeciala de transport personal și victime multiple și un echipaj CBRN. În urma recunoașterii efectuată la fața locului, nu se confirmă mirosul. De asemenea, în urma măsurătorilor efectuate de echipajul CBRN, nu s-au identificat depășiri ale valorilor normale”, au anunțat reprezentanții ISU Timiș.

sursa: digi24.ro / Fotografie cu caracter ilustrativ din arhiva ZiarulUnirea.ro

 

Citește mai mult

Actualitate

Angela Băruță, Inspector Școlar Adjunct al IȘJ Alba, a trecut la cele veșnice. Profesorul decorat cu Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

Publicat

în

Angela Băruță, Inspector Școlar Adjunct al IȘJ Alba, a trecut la cele veșnice. Profesorul decorat cu Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

„Profund îndurerați am aflat de trecerea neașteptată la cele veșnice a celei care a fost Prof. Angela Băruța, Inspector Școlar General Adjunct al IȘJ Alba. În aceste clipe de adâncă tristeţe aducem omagiul și recunoștința noastră pentru OMUL si pentru DASCĂLUL , Angela Băruța, un model de optimism, dăruire, entuziasm și implicare! Drum lin spre cer și odihnă veșnica în Împărăția lui Dumnezeu! Deși nu există cuvinte care să aline durerea familiei transmitem compasiunea noastră în aceste momente dificile! Sincere condoleanţe!” , transmite  colectivul IȘJ Alba.

Ordinul „Meritul pentru Învăţământ“ în grad de comandor

Angela Băruţă a fost profesor de istorie nu mai puţin de 39 de ani. După absolvirea Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj Napoca, în 1968, a devenit profesor de istorie la Şcoala din Şard. „Cea mai mare realizare acolo a fost că am reuşit să facilităm într-o şcoală de sat condiţii întâlnite înainte de 1989 doar în şcolile reprezentative de la oraş “, a declarat Angela Băruţă, care a predat istoria şi la alte două şcoli din Alba Iulia: şcoala nr. 9 şi Colegiul Apulum.

Electrica Furnizare Discount

Timp de trei ani a fost inspector şcolar responsabil cu evidenţa personalului didactic, iar între 2001-2005 a condus Inspectoratul Şcolar Alba, ca inspector şcolar general adjunct. Rezultatele profesionale i-au adus Diploma de Excelenţă din partea Ministerului Educaţiei, Ordinul «Meritul pentru Învăţământ» în grad de comandor, iar pentru promovarea învăţământului preuniversitar din Alba i-a fost înmânată Diploma de fidelitate din partea Inspectoratului Şcolar.

Citește mai mult

Actualitate

Rețea de canalizare pluvială pe 3 străzi din Micești: Aprobarea cererii de finanțare și a devizului general pe masa consilierilor locali

Publicat

în

Rețea de canalizare pluvială pe 3 străzi din Micești: Aprobarea cererii de finanțare și a devizului general pe masa consilierilor locali

Consilierii locali ai municipiului Alba Iulia vor avea de votat în ședința ordinară din 28 octombrie, aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ pentru proiectul „Rețea de canalizare pluvială pentru descărcarea canale colectoare HC762 și HC1134 din localitatea Micești, Municipiul Alba Iulia în emisarul natural Ampoi”

Proiectul are drept scop realizarea unei rețele de canalizare pluvială de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Dorna, aflate în domeniul public al Municipiului Alba Iulia.

Oportunitatea investiției este justificată de faptul că în prezent în localitatea Micești se află in desfășurare lucrările de execuție pentru reabilitarea canalului colector HC762. Acest colector rezolvă doar punctual problema preluării apelor pluviale de pe versanții dealului Mamut situat în partea de vest a localității Micești.

Electrica Furnizare Discount

O altă problemă o reprezintă starea actuală a canalului colector HCl134 care asigura scurgerea apelor pluviale din zona străzii Măgurei și pând în zona străzii Drăgășani, traseul acestui colector fiind printre proprietăți private, iar din punct de vedere structural acesta este colmatat sau acoperit cu anexe gospodărești pe anumite porțiuni.

În timpul ploilor abundente apele se scurg pe platforma drumului, în grădini și locuințe ceea ce duce la formarea noroaielor, gropilor, bălților și inundarea subsolurilor.

Strada Măgurei este parțial amenajată, pe o lungime de 285 m de la Strada Scărișoara și până la intersecția cu strada Topliței. De aici și până la intersecția cu strada Doma, pe o lungime de 143 m, strada Măgurei este neamenajata, cu suprastructură din pietriș, balast și pământ.

Strada Azuga, în lungime de 390 m, este neamenajată cu suprastructură în principal din pământ.

Strada Doma, pe o lungime de 200m, de la intersecția cu strada Azuga și până la râul Ampoi este, de asemenea, neamenajată cu suprastructură din pământ.

Terenul pe care se va dezvolta obiectivul are suprafața plană, fără urme de alunecare sau degradare, care permite amenajări facile pentru accese și circulații in condiții de siguranță.

Străzile Măgurei, Azuga și Doma sunt parțial echipate din punct de vedere tehnico-edilitar, respectiv apa, canalizare, energie electrică, rețea de gaze.

Rețeaua de canalizare pluvială propusă preia apele pluviale din canalul colector HC762 din zona străzii Măgurei, intersectează canalul colector HC1134 preluând și din acesta apele pluviale, și deversează în emisarul natural râul Ampoi. Prin realizarea obiectivului se urmărește creșterea și îmbunătățirea caracteristicilor de captare și scurgere a apelor pluviale, în acest fel degrevându-se de debite serioase de apă pluvială zona joasă din localitatea Micești. Nerealizarea acestei rețele conduce la inundarea a zonei de intersectie a străzilor Zăvoi și Drăgășani si alte imobile situate la o cota mai joasa in localitatea Micesti.

Se vor avea în vedere în principal următoarele:

– decantor amplasat în zona din spatele bisericii ortodoxe din Micești, pentru colectarea aluviunilor, și prevenirea colmatării rețelei de canalizare.
– canal din beton acoperit cu dale pe strada Măgurei cu o lungime de cca 200 m, de la canalul colector HC762 la canalul colecor HC1134.
– canalizare pluvială montată subteran, în lungime de 800 m, care preia apele din canalul din beton acoperit transportându-le și deversând în emisarul natural râul Ampoi, de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Doma. Diametrul și materialul rețelei de canalizare se vor stabili de către proiectant, având la bază studiul hidrologic și breviarul de calcul cu modelarea și calculul hidraulic.
– deversor în râul Ampoi, dotat cu vana stăvilar acționată electric și sistem de închidere automată la creșterea nivelului în râul Ampoi peste cota de siguranță calculată de proiectant.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare