Rămâi conectat

Actualitate

Prognoza METEO pe regiuni, pentru următoarele 2 săptămâni. Cum va fi VREMEA în perioada 21 februarie-6 martie

Publicat

în

Prognoza METEO pe regiuni, pentru următoarele 2 săptămâni. Cum va fi VREMEA în perioada 21 februarie-6 martie

Până la data de 23 februarie, vremea se va răci considerabil, la nivel național, iar după aceea va fi schimbătoare. Zilele cele mai calde vor fi în 25 februarie și 5 mertie, potrivit Administrației Naționale de Meteorologie, care a anunțat prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni.

BANAT

Vremea va fi mai caldă decât în mod normal pentru ultima decada a lunii februarie, dar va intra într-un proces de răcire până în data de 23 februarie, astfel că mediile maximelor vor coborî de la 14 la 6 grade. După acest interval, vor fi variații termice, cu maxime mediate regional între 7 si 11 grade, cele mai calde zile estimate în 25 februarie și 5 martie. Și minimele vor avea fluctuații repetate, dar media acestora se va situa între -3 și 3 grade, cu cele mai reci perioade între 23 și 26 februarie, precum și între 28 februarie și 4 martie. Trecător vor fi precipitații, dar în 21, 23 și 27 februarie probabilitatea va fi ridicată ca acestea să se semnaleze pe arii mai extinse și să devină moderate cantitativ.

Elit - Gustul Desăvârșit
CRIŞANA

Intervalul de prognoză va debuta cu vreme mai caldă decât normal, dar se va răci treptat până în 23 februarie, astfel că mediile maximelor vor scădea de la 12 spre 5 grade. Ulterior vor fi alternanțe temice, astfel că se va încălzi din nou până în 25 februarie, iar se va răci până în 28 februarie și estimările meteo se termină cu un proces de încălzire. În aceste condiții, maximele mediate regional se vor încadra între 7 și 13 grade. Minimele vor fi mai ridicate, cu valori în medie ușor pozitive, spre 2 grade, prognozate pentru primele și ultimele două nopți, iar în restul timpului se vor situa între -4 și 0 grade. Zilele cu probabilitate mai ridicată de precipitații și pe arii mai extinse vor fi 21, 23, 27 februarie și 5 martie, iar în rest acestea se pot semnala doar trecător și pe spații mai mici.

TRANSILVANIA

Valorile termice diurne vor scădea de la o medie de 11 grade în prima zi, până spre 5 grade la mijlocul săptămânii, apoi vor avea variații, astfel că se vor situa între 5 și 11 grade, cu cele mai calde intervale în 25 și 26 februarie și 4, 5, 6 martie. Temperaturile minime vor fi în general negative, cu valori mediate regional între -7 și 0 grade, cele mai scăzute se estimează a se înregistra în 25 februarie, precum și în intervalul 1…3 martie. Probabilitatea pentru precipitații va fi mai ridicată între 21 și 23 februarie, pe 26 și 27 februarie și pe 4, 5 martie.

MARAMUREŞ

Vremea va fi schimbătoare sub aspect termic, astfel că vor alterna intervalele reci cu cele calde. În aceste condiții, mediile maximelor se vor situa între 4 și 11 grade, cu cele mai reci zile în 23 și 24 februarie, dar și în 27 februarie și 1 martie. Nopțile vor fi caracterizate, în marea lor majoritate, de minime negative, ale căror medii vor fi cuprinse între -5 și 1 grad, cele mai ridicate fiind prognozate pentru începutul și sfârșitul intervalului. Precipitațiile vor fi mai probabile și pe arii mai extinse pe 21, 23, 26 februarie și 5 martie, iar în restul timpului își vor face apariția doar trecător și izolat.

MOLDOVA

Pe parcursul intervalului de prognoză vremea va avea două procese de răcire, care se vor resimți în 24, 27, 28 februarie și 1 martie. Astfel, pentru aceste date, mediile maximelor vor fi între 6 și 8 grade, iar ale minimelor între -3 și -2 grade. În restul timpului vremea va fi mai caldă decât normalul perioadei, cu maxime mediate regional ce vor varia între 6 și 12 grade și minime între -2 și 2 grade. Temporar și pe arii restrânse se vor semnala precipitații în aproape toate zilele, cu o probabilitate mai ridicată ca acestea să fie în extindere pe 26 și 27 februarie.

DOBROGEA

Vremea va fi mai caldă decât normal la debut, însă ulterior va marca un proces de răcire, astfel că maximele vor coborî de la medii de 12 grade, până spre 6 grade în data de 24 februarie. După o scurtă revenire, vor scădea din nou la aceleași valori în 28 februarie și 1 martie, iar finalul de interval se va afla sub influența unui proces de încălzire, cu medii maxime de 12 grade. Minimele vor avea cam aceleași variații, periode mai reci în 25, 26 februarie și 1, 2, 3 martie în care mediile vor fi de -1 grad și perioade mai calde, caracterizate de valori medii ce vor atinge 4 grade la începutul și sfârșitul celor două săptămâni. Trecător și izolat vor fi posibile precipitații, dar probabilitatea ca acestea sa fie mai extinse crește în 26 și 27 februarie.

MUNTENIA

Media maximelor termice va fi în scădere treptată, de la 13 până la 8 grade în 24 februarie, apoi va crește ușor la 10 grade în 26 februarie și va coborî accentuat la 6 grade în 28 februarie, dar intervalul de prognoză se va încheia cu un proces de încălzire, spre medii de 14 grade. Valorile nocturne se estimează a avea două etape cu valori negative, medii regionale de -3 grade în 25, 26 februarie și din nou în 1,2,3 martie, iar în restul timpului vor varia ușor între -2 și 2 grade. Probabilitatea mai mare de precipitații va fi în 22, 23 și 27 februarie.

OLTENIA

Vremea va fi în general mai caldă decât în mod normal pentru această perioadă. În intervalul 21 februarie – 1 martie vor fi variații termice cu medii între 12 și 6 grade, cele mai ridicate în prima zi și cele mai scăzute estimate pentru data de 28 februarie, apoi se va încălzi treptat spre valori mediate la 13 grade. Mediile minimelor vor avea și ele variații, de la -3 la 4 grade, cel mai rece preconizat pentru sfârșitul primei săptămâni și jumătatea celei de a doua. Se vor semnala precipitații pe arii mai extinse cu o probabilitate mai mare în 21, 22 și 27 februarie.

LA MUNTE

Valorile termice vor fi mai ridicate decât mediile multianuale specifice perioadei în prima și în ultimele zile din interval, când valorile mediate vor fi de 4 grade, iar în restul timpului vor fi în general negative, estimate a se încadra între -4 și 0 grade. Nopțile vor fi reci, trecător geroase la altitudini mari, astfel că mediile minimelor se vor situa între -8 și -4 grade. Temporar vor fi precipitații aproape în fiecare zi, dar pe arii mai extinse în 21, 22, 26, 27 februarie și 5 martie.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

75% dintre elevii din România sunt analfabeți digital: Doar un sfert dintre elevii de clasele I-XII prezintă un nivel satisfăcător

Publicat

în

75% dintre elevii din România sunt analfabeți digital: Doar un sfert dintre elevii de clasele I-XII prezintă un nivel satisfăcător

Elevii din România se situează la un nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale, în condițiile în care doar un sfert dintre elevii de clasele I-XII prezintă un nivel satisfăcător din acest punct de vedere, conform unui raport.

Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale avizată de Ministerul Educației, alături de UiPath Foundation, cu sprijinul oferit de Banca Comercială Română (BCR) ca partener de implementare al proiectului au anunțat rezultatele primului raport privind nivelul de literație digitală a elevilor de clasele I-XII din România. Raportul analizează datele obținute după primele 7 luni de funcționare a testului de literație digitală în România.

În interpretarea rezultatelor, indicele de literație generat de test (un scor care poate varia între 0-100) este clasificat în una dintre cele trei categorii de competență: nivelul ”Nefuncțional” reprezintă scorurile cuprinse între 0-50, nivelul ”Minim funcțional” reprezintă scorurile între 50-75, nivelul ”Funcțional” reprezintă scorurile între 75-100.

Elit - Gustul Desăvârșit

Scorul mediu al literației digitale obținut pentru întregul eșantion este de 65,93 puncte – un rezultat care reflectă un nivel mediu minim funcțional al competențelor digitale. Acest lucru înseamnă că, în medie, elevii claselor I-XII cu vârsta cuprinsă între 6 și 18 ani din România utilizează tehnologia suficient de bine încât să o facă pe cont propriu, fără să fie ghidați, în cazul unor sarcini bine definite (adică atunci când știu exact care trebuie să fie rezultatul, cum ar fi trimiterea unui e-mail sau aflarea unei informații specifice). Media scorului este calculată în raport cu rezultatele fetelor (64,57 puncte) și ale băieților (67,29). Diferența de 2,72 puncte marchează avansul pe care îl au în medie băieții în ceea ce privește competențele de literație digitală, de aproximativ 4-5%.

Doar un sfert dintre elevii claselor I-XII se încadrează la nivelul funcțional al literației digitale, ceea ce înseamnă că ei pot să lucreze competent cu informație și conținut digital, pot să comunice formal și informal în mediul online și să se adapteze la audiență, înțeleg multiplele oportunități pe care internetul le oferă, pot crea și edita forme diferite de conținut la un nivel avansat, cunosc și reguli specifice și inovatoare legate de protecția aparatelor și a informațiilor personale. 18% dintre elevi se încadrează la nivelul nefuncțional al literației digitale. Aceștia pot utiliza tehnologia doar ghidați de alte persoane pentru a putea îndeplini, la nivel rudimentar, sarcini simple și clar explicate, fiindu-le dificil să folosească internetul și alte mijloace digitale ca să participe în societate.

Un procent de 57% din eșantionul studiat se încadrează la nivelul minim funcțional al literației digitale, ceea ce înseamnă că reușesc să utilizeze tehnologia suficient de bine încât să o facă pe cont propriu, fără să fie ghidați, în cazul unor sarcini bine definite (adică atunci când știu exact care trebuie să fie rezultatul, cum ar fi trimiterea unui e-mail sau aflarea unei informații specifice).

„România avea nevoie de un instrument performant și relevant pentru a identifica nivelul competențelor digitale la nivelul tuturor categoriilor de vârstă și pentru a stabili intervențiile necesare. Datele existente până acum la nivelul Eurostat, nu cuprindeau și categoria de vârstă între 6-16 ani, care este în mod special importantă pentru politicile de digitalizare a educației. Speranța societății cu privire la contribuția acestor grupe de vârstă la dezvoltarea economiei României este semnificativă în sensul în care ele fac parte dintr-un sistem educațional activ care poate antrena direct un comportament de utilizare și dezvoltare a competențelor digitale. Acestea sunt strâns conectate cu performanța școlară a elevilor, atât prin prisma accesului la informația corectă și completă, cât și prin prisma utilizării acesteia în diverse contexte și prin diferite modalități de livrare sau transmitere. Procentul elevilor din intervalul de vârstă 6-18 ani încadrați la un nivel înalt funcțional al literației digitale este doar de 25%, acesta fiind, la acest moment, rezervorul de talente pe care îl vor avea angajatorii din România în vederea generării performanței și productivității digitale”, spune Prof. Univ. Dr. Dragoș Iliescu, Chief Scientist & Fondator Brio.

În ceea ce privește rezultatele procentuale obținute în funcție de sex, scorul mediu de 64,57 puncte obținut de grupa de sex feminin se distribuie procentual, astfel: 12% în nivelul nefuncțional al literației digitale, 64% minim funcțional și 24% funcțional. Scorul mediu de 67,29 puncte obținut de categoria de sex masculin se distribuie procentual 13% în nivelul nefuncțional, 56% minim funcțional și 32% funcțional.

Rezultate procentuale obținute pentru regiunile de dezvoltare arată că nivelul nefuncțional variază destul de mult între cele opt regiuni, diferențele cele mai mari fiind de 11% (între Regiunea Centru și Regiunea Sud-Muntenia vs. Regiunea București-Ilfov). Totuși, per ansamblu, regiunile sunt remarcabil de similare.

Nivelul primar (clasele I-IV) înregistrează cei mai mulți elevi nefuncționali, nivelul gimnazial (clasele V-VIII) având cei mai mulți elevi minim funcționali, în timp ce nivelul liceal (clasele IX-XII) reflectă cei mai mulți elevi funcționali din punctul de vedere al competențelor digitale. Competențele digitale cresc în mod semnificativ odată cu vârstă, cu diferențe semnificative între scorurile învățământului primar, gimnazial și liceal. Creșterea este remarcabilă: de la un scor total de 49,97 pentru 6 ani la un scor total de 73,59 pentru 18 ani. Procentul de copii din categoria ”sever nefuncțional” scade: de la 41% din populația școlară la 6 ani la doar 4% la 18 ani. Procentul de copii în categoria funcțional” crește: de la 20% din populația școlară la 6 ani la 51% la 18 ani.

Eșantionul care a stat la baza rezultatelor obținute în urma aplicărilor testului este reprezentat de elevi cu vârsta cuprinsă între 6-18 ani din clasele I-XII, înscriși în sistemul public de învățământ, activi din punct de vedere educațional și cuprinde o bază de date totală compusă din 3.000 de aplicări valide ale testului. Reprezentarea medie este de 34% pentru clasele I-IV, 34% pentru clasele V-VIII și 32% pentru clasele IX-XII. Colectarea datelor s-a realizat pe o perioadă de 7 luni, în intervalul octombrie 2021-aprilie 2022


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Hotărâre: Personalul medical care îngrijește pacienți COVID-19 primește spor de muncă în condiții periculoase de până la 85%

Publicat

în

Hotărâre: Personalul medical care îngrijește pacienți COVID-19 primește spor de muncă în condiții periculoase de până la 85%

Personalul medical care îngrijește pacienți bolnavi de COVID-19 sau care este implicat direct în transportul, recoltarea probelor biologice/testarea rapidă, evaluarea și diagnosticarea acestora beneficiază de spor pentru condiţii de muncă deosebit de periculoase în procent de la 55% până la 85%.

Guvernul a aprobat astăzi, la propunerea Ministerului Sănătății, proiectul de Hotărâre privind modificarea Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de muncă prevăzut în anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi a condiţiilor de acordare a acestuia, pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate şi asistenţă socială”, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 153/2018.

Prin acest act normativ se creează cadrul legal de compensare financiară a riscurilor la care este supus personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unităţile sanitare care are în îngrijire pacienți diagnosticați cu virusul SARS-CoV-2, pe perioada situațiilor de risc epidemiologic și biologic prevăzute la art. 6 din Legea 136/2020.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, se acordă sporul pentru condiţii de muncă deosebit de periculoase în procent de la 55% până la 85%, personalului de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din unitățile sanitare care este implicat direct în transportul, recoltarea probelor biologice/testarea rapidă, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor suspecți și confirmați cu COVID-19 pe durata situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic prevăzute la art. 6 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Experții francezi recomandă a cincea doză de vaccin anti-COVID

Publicat

în

Experții francezi recomandă a cincea doză de vaccin anti-COVID

Principala agenţie de sănătate publică din Franţa (Haute Autorité de Santé – HAS) a recomandat o nouă vaccinare cu doze booster ale unor seruri anti-COVID-19 în toamna acestui an pentru pacienţii din grupele de risc şi pentru persoanele cu vârste de peste 65 de ani, informează DPA.

O campanie de vaccinare care să vizeze administrarea acestor doze suplimentare ar trebui să fie la rândul ei pregătită de autorităţile franceze, au anunţat miercuri reprezentanţii HAS.

În cazul pacienţilor de mare risc, persoanele apropiate acestora ar trebui şi ele să primească noi doze booster. Francezii care fac parte din această categorie şi care au primit deja toate dozele recomandate până acum de autorităţile de la Paris vor putea să se vaccineze cu cea de-a cincea doză împotriva noului coronavirus în toamna acestui an, scrie agerpres.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Deşi situaţia pandemică se află la un nivel stabil, agenţia franceză consideră că noul coronavirus va circula din nou, periodic, cu o intensitate mai mare.

Cel mai probabil scenariu este unul în care virusul rămâne activ, dar are un impact mai mic datorită imunizării unui număr suficient de persoane din populaţia Franţei. Cu toate acestea, Franţa trebuie să se pregătească şi pentru cel mai grav scenariu şi să poată să organizeze o campanie de vaccinare la scară largă.

Agenţia de sănătate publică din Franţa nu poate să adopte decizii politice. Dar, în general, Guvernul de la Paris implementează recomandările formulate de HAS.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare